زمان مطالعه: 1 دقیقه
ازدواج با شخصی که ویژگی های متفاوت دارد

ازدواج با شخصی که ویژگی های متفاوت دارد

ازدواج با شخصی که ویژگی های متفاوت دارد-marry-a person who has different characteristicsآیا این عقیده درست است که با کسی ازدواج...
ازدواج با شخصی که ویژگی های متفاوت دارد-marry-a person who has different characteristics
ازدواج با شخصی که ویژگی های متفاوت دارد-marry-a person who has different characteristics

ازدواج با شخصی که ویژگی های متفاوت دارد-marry-a person who has different characteristics آیا این عقیده درست است که با کسی ازدواج کنیم که ویژگی های شخصیتی متفاوتی داشته باشد؟ باید بگویم که بعضی از افراد دارای عقیده ای این چنینی هستند. از اثرات و عوارض منفی این عقیده این است که افراد تشویق می شوند به دنبال همسری متفاوت از خودشان باشند تا درخیلی از مسائل همدیگر را کامل کنند این در واقع تشویق به بی مسئولیتی است. بطور مثال به این ترتیب که آدم شلخته ای با فردی منظم و آراسته ازدواج می کند به این امید که طرف مقابل به هم ریختگی و شلختگی های او را جمع خواهد کرد. این امر می تواند بیان کننده عدم تغییر هم باشد یعنی به جای این که خودم را تغییر دهم با کسی که نقطه مقابل خصوصیات من را دارد، ازدواج می کنم. به این ترتیب می توانم نقاط ضعف و کاستی های خود را جبران کنم. زندگی با فردی که به طور معناداری متفاوت است، تنها منجر به بروز تعارض، نارضایتی و ناخشنودی و حتی اختلافات زیادی در زندگی زناشویی فراهم سازد. پس این عقیده نادرست است سعی کنید قبل از ازدواج آدمی باشید که در هیچ چیز کمبود نداشته باشید بلکه اینقدر پخته و درست و کامل باشید که این پختگی و اطمینان خاطر را با طرف مقابلتان تقسیم کنید نه اینکه طرف مقابلتان شما را کامل کند.   نوشته خانم سارا فلاحی (کارشناس ارشد روانشناسی)

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «ازدواج با شخصی که ویژگی های متفاوت دارد» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره ازدواج با شخصی که ویژگی های متفاوت دارد فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.