زمان مطالعه: 4 دقیقه
بیوگرافی مروان فلینی

بیوگرافی مروان فلینی

مروان فلینی ، فوتبالیستی که می خواست دونده شود ! / اختصاصی آسمونی - مهدی زارعیبه مناسبت 31 سالگی هافبک شیاطین...

مروان فلینی ، فوتبالیستی که می خواست دونده شود ! / اختصاصی آسمونی - مهدی زارعی

به مناسبت 31 سالگی هافبک شیاطین سرخ

  سال 2013 وقتی همراه با دیوید مویس مربی وقت منچستر و اولین جانشین سر آلکس فرگوسن به اولدترافورد آمد ، مشخص شد که مربی جدید شیاطین سرخ تا چه اندازه به او اعتقاد دارد . اما کسی درخششی از این هافبک 194 سانتی متری ندید و بیشتر از هر چیزی ، موهای خاص او بود که به چشم می آمد . به نظر می رسید که بعد از 5 سال حضور در اورتون ، یونایتد چالشی بزرگ تر از حد معمول برای مرد بلژیکی است .

بیوگرافی مروان فلینی
بیوگرافی مروان فلینی

فرزند خانواده ای مراکشی

پیش از این فلینی در تیم ملی بلژیک نیز به بازیکنی تاثیرگذار بدل شده بود . او که پدر و مادری مراکشی اهل شهر طنجه داشت ، در روز 22 نوامبر 1987 در اتربیک واقع در بروکسل به دنیا آمده و رشد کرد . در حالی که با توجه به پیشینه خانوادگی او ، آینده اش قابل پیش بینی بود . عبداللطیف ، پدر مروان سابقه دروازه بانی در تیمهای راجا کازابلانکا و حسنیه اقادیر را داشت و حتی این شانس را به دست آورد که مورد توجه باشگاه ریسینگ میشلن بلژیک قرار گیرد اما رضایتنامه او از مراکش صادر نشد و عبداللطیف هم که ناچار بود برای ادامه بازی به کشور خود بازگردد ، تصمیمی دیگر گرفت و به عنوان راننده اتوبوس در کمپانی حمل و نقل بین شهری بروکسل ( STIB ) به کار مشغول شد . عبداللطیف بعدها زودتر از حد معمول ، خود را بازنشسته کرد با این فرصت را داشته باشد که روی بازی مروان نظارت بیشتری داشته باشد .

استعدادی ناب در آکادمی اندرلخت

مروان فوتبال خود را از هشت سالگی با تیم نونهالان اندرلخت آغاز کرد . او از همان کودکی تفاوت خود را با سایر همکلاسی هایش نشان داد . در شرایطی که بچه های مدرسه با اتوبوس تا اتومبیل خانواده خود به مدرسه می آمدند ، مروان مسیر مدرسه را می دوید . زیرا رویایش دویدن استقامت و مسابقه دوی 10 هزارمتر بود . شاید او می توانست در دوومیدانی آینده ای درخشان داشته باشد اما عبداللطیف او را راضی کرد که توانش را صرف فوتبال کند . در آکادمی اندرلخت ، عملکرد فلینی کوچک فوق العاده بود و او یک فصل 26 گل زد و در فصل بعد با 37 گل آمار خود را بهبود بخشید .

marouane-fellaini
marouane-fellaini

دورانی درخشان در استاندارد لیژ

مروان در 10 سالگی مجبور به ترک آکادمی شد . دلیل این امر ، سفر پدرش برای اشتغال در حرفه ای جدید بود . از آن به بعد او پیراهن تیمهای مختلف را یکی پس از دیگری بر تن کرد . بعد از سه سال حضور در تیم مونس ، در سال 2000 راهی رویال فوتبال کلوب سراینگ شد و پس از سه سال حضور در این تیم ، راهی اسپورتینگ شارلوآ شد . در سال 2004 و در 17 سالگی هم ، قراردادی با استاندارد لیژ امضا کرد . تنها دو سال بازی در تیم جوانان این باشگاه کافی بود تا او راهی تیم اصلی لیژ شده و طی سالهای 2006 تا 2008 در 84 بازی ( شامل 64 مسابقه در لیگ بلژیک ) ، 11 گل به ثمر برساند . از این تعداد ، 9 گل او در لیگ به ثمر رسید .

کسب جایزه کفش ابونی

آنچه سبب شهرت هر چه بیشتر فلینی شد ، قدرت سرزنی او و استقامت بالایی بود که ناشی از دویدن های بی وقفه دوران کودکی اش بود . توانایی هایی که سبب شد او در سال 2008 جایزه کفش ابونی ( Ebony Shoe ) را به خود اختصاص دهد . جایزه ای که هر ساله به بهترین بازیکن آفریقایی حاضر در لیگ بلژیک داده می شود . فرقی نمی کند که این آفریقایی تابعیت بلژیک داشته باشد یا خیر . مهم این است که در لیگ برتر بلژیک توپ بزند .

رکوردشکن ترانسفر

هرچند صحبت هایی از علاقه منچستریونایتد ، استون ویلا ، تاتنهام و حتی رئال مادرید و بایرن مونیخ به این بازیکن به گوش می رسید اما فلینی سرانجام راهی اورتون شد . قرارداد 15 میلیون پوندی او ، هم برای یک بازیکن بلژیکی و هم برای باشگاه اورتون ، یک رکورد محسوب می شد . در 14 سپتامبر 2008 او نخستین بازی خود را برای اورتون انجام داد . جایی که اورتون موفق شد ( 3 - 2 ) استوک سیتی را شکست دهد . کمی بعد و در  5 اکتبر ، مروان اولین گل خود را برای تیمش به ثمر رساند و تساوی ( 2 - 2 ) برابر نیوکاسل را رقم زد .

بیوگرافی مروان فلینی
بیوگرافی مروان فلینی

رکورددار کارت زرد در لیگ

اما هنوز فلینی برای تطبیق با فوتبال جزیره کار دشواری پیش رو داشت . 10 کارت زرد در 17 بازی به همراه گزارش کیث هاکت داور از رفتار او در زمین ، سبب شد تا محرومیتی سنگین در انتظار او باشد اما مروان قول داد که رفتارش را اصلاح کند و اتفاقا به قول خود هم عمل کرد و در 16 بازی بعدی فقط 3 اخطار گرفت . با این حال هنوز هم با 13 کارت زرد ، رکورددار اخطار در یک فصل لیگ برتر است .

حضور در المپیک پکن

فلینی در فصل 09 - 2008 جایزه بهترین بازیکن جوان فصل لیگ برتر را از آن خود کرد . در همان ایام بود که بسیاری از هواداران اورتون با کلاه گیس هایی با مدل موی آفرو به استادیوم می آمدند . حرکتی که نوعی قدردانی از مدل موی آفرو فلینی بود . در این سالها او بدل به مهره ای تاثیرگذار در تیم ملی بلژیک هم شده بود . او از سال 2004 در تیمهای پایه بلژیک حضور داشت اما از سال 2007 پیراهن شیاطین سرخ را در رقابت های بزرگسالان به تن کرد و در بازی با پرتغال اولین گل ملی اش را هم به ثمر رساند . یک سال بعد او با بلژیک عنوان چهارم المپیک پکن را تصاحب کرد .

marouane-fellaini
marouane-fellaini

افتخارات با یونایتد و بلژیک

سرانجام در 2 سپتامبر 2013 ، فلینی با مبلغ 27.5 میلیون پوند از اورتون راهی یونایتد شد . جایی که با این تیم قهرمان جام حذفی 2016 ، جام خیریه 2016 ، جام اتحادیه 2017 و یورو لیگ 2017 شد . در تیم ملی هم بازیهای خود را به 87 و گلهایش را به 18 رساند و سرانجام با بلژیک عنوان سوم جام جهانی را نیز به دست آورد . نتایجی درخشان برای پسری که قرار بود دونده شود !

نظر خود را درباره «بیوگرافی مروان فلینی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره بیوگرافی مروان فلینی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.