زمان مطالعه: 2 دقیقه
بیوگرافی مارک کلاتنبرگ

بیوگرافی مارک کلاتنبرگ

مارک کلاتنبرگ، داور انگلیسی مراحل مختلف داوری را به این شکل طی کرده است. او در روز 13 مارچ 1975 در کانسِت( واقع در دورهام انگلیس) متولد شد.

یک داور فوتبال برای رسیدن به بالاترین مراحل حرفه خود، علاوه بر توانایی های مربوط به داوری، نیاز به سیستم دقیقی در فوتبال کشورش دارد. سیستمی که داورهای جوان را به مرور صاحب تجربه کند و پس از مدتی، آنها را به مراحل بالاتر برساند. در سطح اول فوتبال هم به بهترین ها این فرصت داده شود که خودشان را در رقابتهای بین المللی نشان بدهند و سرانجام مهمترین مسابقات فوتبال را قضاوت کنند.

مارک کلاتنبرگ، داور انگلیسی مراحل مختلف داوری را به این شکل طی کرده است. او در روز 13 مارچ 1975 در کانست( واقع در دورهام انگلیس) متولد شد. فقط 15 سال داشت که در مسابقات دوک ادینبورو قضاوت کرد و سه سال بعد، به شکلی جدی تر داوری را در مسابقات لیگ ادامه داد. در آن زمان 18 ساله بود و در رقابتهای لیگ منطقه شمال انگلیس، به عنوان کمک داور حضور پیدا کرد. در سال 1994 و تنها بعد از یک سال کمک داوری در لیگ شمال، داور وسط مسابقات همین لیگ شد و تا 24 سالگی در لیگ شمال، تجربیات خود را بیشتر و بیشتر کرد.

مارک کلاتنبرگ
مارک کلاتنبرگ

گام بعدی کلاتنبرگ، یک فصل داوری در« کنفرانس فوتبال» بود؛ مسابقاتی با حضور تیمهای لیگ شمال، لیگ جنوب و دسته های بالاتر فوتبال انگلیس. فقط یک سال لازم بود تا اسم او به عنوان یکی از کمک داوران لیگ فوتبال انگلیس اعلام گردد. یک سال بعد در 12 آگوست 2000 او داور وسط مسابقه تیمهای چسترفورد و یورک سیتی بود؛ یک رکورد برای تمامی داوران انگلیس بعد از دوران جنگ جهانی دوم که توسط کلاتنبرگ 25 ساله به جای گذاشته شده بود.

تو فصل 02-2001 کلاتنبرگ در مسابقات پلی آف دسته سوم، داور چهارم بود و در فینال مسابقه فصل 03-2002 هم دوباره داور چهارم شد. در همان فصل، او داور دو مسابقه مهم پلی آف در دسته اول بود؛ تساوی 1-1 ناتینگهام فارست و شفیلد یونایتد و مسابقه کوئینزپارک رنجرز و اولدهام اتلتیک در ورزشگاه لوفتوس رود.

قضاوت های کلاتنبرگ در رقابتهای مهم لیگ های پایین تر ادامه پیدا کرد و بالاخره در 21 آگوست 2004 در برد(3-1) اورتون برابر کریستال پالاس، برای اولین بار در لیگ برتر قضاوت کرد. دو سال بعد، در 9 سپتامبر 2006 کلاتنبرگ- که حالا وارد لیست داوران فیفا شده بود- رقابت دانمارک و مقدونیه را در مسابقات انتخابی زیر 17 سال اروپا سوت زد.

یورو 2012 و المپیک همان سال، تورنمنتهای بعدی او بودند و سرانجام نقطه اوج داوری او در سال 2016 بود؛ با قضاوت در فینال جام حذفی انگلیس، فینال لیگ قهرمانان و سرانجام فینال جام ملتهای اروپا. مطمئنا اگر سیستم فوتبال انگلیس تا این اندازه دقیق نبود، هیچ وقت این داور فرصت نمی کرد مرحله به مرحله پیشرفت کند. مساله ای که در ما دیده نمی شود.

اختصاصی آسمونی

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «بیوگرافی مارک کلاتنبرگ» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره بیوگرافی مارک کلاتنبرگ فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.