زمان مطالعه: 2 دقیقه
مارک ویلموتس از روزهای طلایی می گوید

مارک ویلموتس از روزهای طلایی می گوید

مارك ويلموتس از روزهاي طلايي شیاطین سرخ می گوید / اختصاصی آسمونی – مهدی زارعیداوری که بلژيك را در جام...

 

داوری که بلژیک را در جام جهانی ناکام کرد!

مهدی زارعی-  تیم ملی فوتبال بلژیک در دهه‌های 80 و 90 به یکی از بزرگ‌ترین رازهای دنیای فوتبال بدل شد. آنها شش بار پیاپی به جام جهانی فوتبال، راه پیدا کردند. در جام جهانی 1986 چهارم شدند و در همان دهه و در مسابقات یورو ـ 1980 عنوان دوم را از آن خود کردند. تعدادی از بزرگ‌ترین بازیکنان تاریخ فوتبال بلژیک در آن تیم‌ها بازی می‌کردند. نسلی که مارک ویلموتس با تماشای بازیهای آنها بزرگ شد و سرانجام، خودش نیز به آن بزرگان ملحق شد.

marc-wilmots
marc-wilmots

ویلموتس می‌گوید:

«من در دهه 90 به تیم ملی راه پیدا کردم. تیم ملی در جام جهانی 1986 مکزیک، صاحب مقام چهارم شده بود و در همان زمان، باشگاه‌های بلژیکی نیز در رقابت‌های اروپایی، خوبی کار می‌کردند. باشگاه‌ها تا مراحل یک چهارم نهایی و نیمه نهایی مسابقات اروپایی صعود می‌کردند. فوتبال بلژیک شرایط بسیار خوبی داشت و تیم ملی پس از نمایش درخشان در جام جهانی صاحب اعتماد به نفس فوق‌العاده‌ای شده بود. هرچند به نظر من، بلژیک در جام جهانی 1990 حتی بهتر از مسابقات مکزیک ظاهر شد ولی در نهایت با گل دقیقه 119 دیوید پلات، در شهر بولونیا مغلوب انگلستان شدیم. آن تیم کیفیت بسیار بالایی داشت، اما جذابیت حضور در تورنمنت‌ها به همین پیروزی‌ها و شکست‌ها باز می‌گردد.»

  مارک در جام جهانی 1990 به عنوان بازیکن ذخیره حضور پیدا کرد و هرگز فرصت نیافت که به میدان برود. مارک اولین بازی خود در جام جهانی را در سال 1994 تجربه کرد و چهار سال بعد موفق شد اولین گل خود را در این بازی‌ها به ثمر رساند. گل او به مکزیک، تیمش را به صعود به مرحله دوم، امیدوار ساخت. هرچند که بلژیکی‌ها نتوانستند برتری خود را حفظ کنند و با سه مساوی از جام جهانی حذف شدند.

داوری که بلژیک را در جام جهانی ناکام کرد! ; مارک ویلموتس از روزهای طلایی می گوید
داوری که بلژیک را در جام جهانی ناکام کرد! ; مارک ویلموتس از روزهای طلایی می گوید

اما بهترین جام زندگی مارک، کدام تورنمنت بود؟ او چنین پاسخ می‌دهد:

«بهترین جام جهانی من از نظر کارهایی که در زمین کردم، جام جهانی 2002 بود. البته از لحاظ تیمی نیز، جام جهانی 2002، جامی فوق‌العاده بود همکاری 23 فوتبالیست یک تیم برای رسیدن به یک هدف، کار آسانی نیست. همیشه پای خودخواهی‌ها به میدان می‌آید و هرکس می‌خواهد خودی نشان دهد. در گذشته از این مسأله ضربه خورده بودیم.»   مارک در جام‌های جهانی پنج گل به ثمر رسانده است که برای فوتبال بلژیک، یک رکورد محسوب می‌شود. اگر به خاطر تصمیم به شدت جنجالی داور در مسابقه مرحله یک هشتم نهایی مقابل برزیل نبود، گل‌های او به عدد شش می‌رسید و شاید بلژیک با حذف برزیل در جمع بزرگان فوتبال جهان جای می‌گرفت، اما ویلموتس می‌گوید: «اکنون دیگر مهم نیست و مدت‌هاست که آن اتفاق را فراموش کرده‌ام. اما این نشان‌دهنده تأثیری است که فوتبال دارد. یک تیم فوتبال می‌تواند مردم را متحد سازد. آن تصمیم داور، احساسات زیادی را برانگیخت و پس از گذشت 20 سال، مردم هنوز درباره دلیل باطل شدن این گل با من صحبت می‌کنند.»

marc-wilmots
marc-wilmots

تیم ملی بلژیک از سال 2002 به بعد، وارد دوران رکود شد اما این بار مارک به عنوان مربی شیاطین سرخ را به روزهای اوج بازگرداند. مارک از زمان برکناری جورج ویکینز در سال 2012 هدایت تیم ملی را به دست گرفت اما در حقیقت از سال 2009 و با توصیه «دیک ادووکات» مربی سابق تیم به کادر فنی بلژیک پیوست. در جام جهانی 2014 ویلموتس بلژیک را به جمع هشت تیم برتر جهان رساند و حالا شیاطین سرخ امیدوارند که این بار به عنوانی بهتر از دوره قبل دست یابند..

 اختصاصی آسمونی 

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «مارک ویلموتس از روزهای طلایی می گوید» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره مارک ویلموتس از روزهای طلایی می گوید فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.