زمان مطالعه: 1 دقیقه
زندگی نامه آیت الله مرعشی نجفی

زندگی نامه آیت الله مرعشی نجفی

مشخصات کامل سید شهاب‌الدین مرعشی نجفی:نام کامل: سید شهاب‌الدین مرعشی نجفیلقب: آیت الله مرعشی...
lmarashi-najafi
lmarashi-najafi

مشخصات کامل سید شهاب‌الدین مرعشی نجفی:

نام کامل: سید شهاب‌الدین مرعشی نجفی
لقب: آیت الله مرعشی نجفی
زادروز: 1276 ش
زادگاه: نجف 

بیوگرافی سید شهاب‌الدین مرعشی نجفی:

او در سال 1315 (هجری قمری) در نجف به دنیا آمد. پدرش سید شمس الدین محمود مرعشی از بزرگان فقهای دوران خود بود. سید شهاب الدین پس از فراگیری مقدمات علوم اسلامی، در نجف، در درس خارج فقه و اصول آقا ضیاء عراقی، شیخ احمد کاشف الغطا حاضر شد و از محضر آنان بهره‌های فراوان برد. او در طول زندگی با عالم متقی حضرت آیت‌الله حاج سید محمدتقی غضنفری خوانساری مراوده علمی داشت و از وجود ایشان استفاده میبرد.

او در 27 سالگی به درجه اجتهاد نایل آمد. مرعشی نجفی در نجف، کاظمین، کربلا، سامرا، قم، تهران و کرمانشاه تحصیل کرد و از محضر استادانی چون میرزاابوالحسن طباطبائی بروجردی، میرزا حسین فقیه سبزواری ، حاج شیخ مرتضی طالقانی ، شیخ عبدالکریم حائری یزدی ، محمد علی شاه آبادی استفاده برد. او از برخی از مراجع عظام تقلید اجازه اجتهاد دریافت کردند که برخی از آنها عبارت‌اند از: آقا ضیاء عراقی، سید ابوالحسن اصفهانی، شیخ عبدالکریم حایری یزدی و علامی کرمانشاهی(از شاگردان آخوند خراسانی).

lmarashi-najafi(1)
lmarashi-najafi(1)

 

برخی فعالیت‌ سید شهاب‌الدین مرعشی نجفی:

تأسیس مدارس علمیه یکی از فعالیت‌های وی بوده که مدرسه مهدیه، مدرسه شهابیه از جمله آنهاست.مرعشی نجفی هرگز نتوانست به زیارت کعبه مشرف شود و می‌گفت: استطاعت و تمکن مالی که لازمه وجوب تشرف به خانه خداوند کریم است، ندارم. (چون تمام درامد خود را صرف خرید کتب می‌کرد)

آثار سید شهاب‌الدین مرعشی نجفی:

کتاب «مشجرات آل رسول الله الاکرام» یا «مشجرات الهاشمیین» و «ملحقات الاحقاق» از مهم‌ترین آثار چاپ شده مرعشی نجفی است. او بر ای نوشتن برخی کتب خود به کشورهای مختلفی سفر کرد و با دانشمندان و علمای ادیان مختلف به گفتگو نشست.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «زندگی نامه آیت الله مرعشی نجفی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره زندگی نامه آیت الله مرعشی نجفی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.