زمان مطالعه: 2 دقیقه
نقد روانشناسی سریال مانکن در شبکه خانگی

نقد روانشناسی سریال مانکن در شبکه خانگی

سریال مانکن یکی دیگر از ساخته های کارگردان نام آشنا " حسین سهیلی زاده " می باشد . از آثار این کارگردان می توان به سریال های دیگری مانند فاصله ها ، دلنوازان ، ت

نقد از مرجان دلپسند

اختصاصی آسمونی

یکی از ویژگی های این بستنی و ویراژ دادن با موتور در خیابان که رفتار دو نوجوان ناپخته و خام و بدون داشتن اندکی تفکر نسبت به آینده را نشان می دهد که می توان به ناپایدار بودن روابط این دو شخصیت اشاره کرد .

رابطه ای که به جای انکه در اینده بتوان برای ان ازدواج را پیش بینی کرد با یک پیشنهاد از سوی زنی ثروتمند و سیاستمدار اما تنها و ظاهرا بی عاطفه به کاوه ناگهان رنگ می بازد و به جدایی می انجامد . پیشنهادی که به بی وفایی شخصیت کاوه می انجامد و به ناگه عشق قدیمی عاشقانه به بوته فراموشی سپرده می شود . در دیالوگی که کاوه به همتا می گوید " ببین من این رابطه رو فراموش کردم ، تو هم می تونی فکر کنی که هیچ اتفاقی نیفتاده " می توان سست و بی پایه بودن رابطه بین این دو شخصیت رسید .

نقد روانشناسی سریال مانکن
نقد روانشناسی سریال مانکن

نقد روانشناسی سریال مانکن

نگاه روانشناختانه این سریال معطوف به به مقایسه دو طبقه اجتماعی فقیر و غنی و مسایل و مشکلاتی که هر دو قشر با آن روبرو هستند ، می باشد.دو شخصیت اول این سریال "همتا" و "کاوه "هردو در از یک خانواده فقیر و نسبتا از هم گسسته با وضعیت اقتصادی پایین و آسیب های اجتماعی فراوان هستند و از مشکلاتی که هر دو خانواده را درگیر نموده است ، رنج می برند.از یک سو همتا با بازی "نازنین بیاتی " که در یک خانواده از هم گسسته به سر می برد با ناپدری معتاد، بد دهن و چشم هیز که تنها تفریحش استعمال مواد مخدر می باشد و مادری که به واسطه جدایی از عشق زندگی اش شکست عاطفی خورده است و به اجبار با مردی معتاد و ویران به لحاظ روانی ، زندگی می کند .

همتادختری است که در زندگیش روزنه امیدی به آینده دیده نمی شود. او سرنوشت شوم خود را با سرنوشت نابسامان مادرش مقایسه می کند و حتی قدمی نیز برای زندگی خود بر نمی دارد .

این دختر به نوعی با درماندگی آموخته شده اش که از مادرش به یاد سپرده ، گذران زندگی می نماید . سبک زندگی یکنواخت و بدون اندکی تغییر ، دلواپسی های مداوم و افکارمضطربانه این دختر در مورد مادرش که حتی لحظه ای او را رها نمی کند ، باعث شده تا او نتواند لحظه ای و حتی ساعتی را به مثابه یک دختر شاداب و سرزنده بگذراند . از سویی دیگر شخصیت کاوه با بازی "امیر حسین آرمان " پسری است که در یک خانواده از هم پاشیده و با پدری که به علت مشکلات مالی و ورشکستگی در زندان به سر می برد . مادری که به خاطر گذران زندگی اقدام به مشاغل خانگی روی آورده است ، آنهم در یک خانه اجاره ای که دائما با مخالفت صاحبخانه اش روبرو است.

نظر خود را درباره «نقد روانشناسی سریال مانکن در شبکه خانگی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره نقد روانشناسی سریال مانکن در شبکه خانگی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.