زمان مطالعه: 2 دقیقه
منیژه حکمت : غلط کردم فیلمم را به جشنواره فجر دادم!

منیژه حکمت : غلط کردم فیلمم را به جشنواره فجر دادم!

آسمونی : نشست پرسش و پاسخ فیلم «جاده قدیم» در پردیس ملت محل اعتراض شدید منیژه حکمت , کارگردان این فیلم از...

منیژه حکمت : غلط کردم فیلمم را به جشنواره فجر دادم!
منیژه حکمت : غلط کردم فیلمم را به جشنواره فجر دادم!

آسمونی : نشست پرسش و پاسخ فیلم «جاده قدیم» در پردیس ملت محل اعتراض شدید منیژه حکمت , کارگردان این فیلم از مدیران جشنواره فجر شد و او ادعا کرد که سناریوی این جشنواره از قبل نوشته شده و تمامی بلیت‌های سینماهای مردمی به ارگان‌های دولتی اختصاص یافته تا سیمرغ‌های مردمی به فیلم‌های خاص برسد. او همچنین تاکید کرد که اشتباه کرده که فیلمش را در جشنواره به نمایش درآورده است.

منیژه حکمت در ابتدای نشست «جاده قدیم» در اعتراض به اختصاص یافتن بلیت فیلم‌های جشنواره به ارگان‌ها و سازمان‌ها گفت: «من دیروز و امروز در سینماهای مردمی فیلم را دیدم و به این نتیجه رسیدم که سناریوی جشنواره فجر از قبل نوشته شده و از مردم عزیز و تمام جوانانی که در سرما برای گرفتن بلیت ها در صف ایستادن معذرت می‌خواهم. تمام بلیت‌های سینماهای مردمی به ارگان ها فروخته شده و سهمیه‌های آزاد از سالن‌های 400 نفره 6 تا 10 نفر است. جایزه مردمی نوش جان شما (فیلم‌های ارگانی)، ولی بگذارید مردم فیلم‌ها را ببینند. ضمن معذرت از تمام مردم من دیگر در سینماهای مردمی حضور پیدا نمی‌کنم. این فیلمنامه سیستماتیکی که جشنواره فجر آن را نوشته در حال اجراست.»

حکمت همچنین درباره زمان داستان این فیلم و دلیل مشکی پوشیدن عوامل «جاده قدیم» گفت: «قرار بود این فیلم را سال 94 بسازم و آن زمان بحث انرژی هسته‌ای داغ بود. به هر حال شرایط اجتماعی و اقتصادی و به طور کلی شرایطی که ما در آن قرار داشتیم، در فیلم بی‌تاثیر نبود و ما هم در فیلم به آن عکس‌العمل نشان دادیم. درباره دلیل مشکی پوشیدن‌مان هم باید بگویم که این موضوع یک سوپرایز است که در زمان اکران بیشتر متوجه علت این موضوع خواهید شد.»

او همچنین درباره تغییرات احتمالی در فیلم با توجه به موضوع آن نیز گفت: «فیلمنامه جرح و تعدیل خاصی نداشت، همان فیلمنامه‌ای را که نوشته بودم، ساختم و تنها یک دوست پسر و لگد دختر به نامحرم از فیلمنامه حذف شد. من آدم مطالبه گری هستم. در این 40 سال اگر بخواهیم مطالبه‌گر باشیم متهم می‌شویم به حاشیه پردازی!»

در ادامه این نشست از مهتاب کرامتی درباره نقشش در این فیلم سوال شد که او پاسخ داد: «تجربه کردن را دوست دارم و فکر می‌کنم برای یک بازیگر شگفت‌انگیز است که پیشنهاد چنین نقشی به او بشود. برای انجام این نقش تحقیقات میدانی داشتم، ضمن اینکه خانم حکمت اطلاعاتی را که در خصوص این نقش داشتند در اختیار من گذاشتند. ما در این نقش ما به ازاهای واقعی بسیاری داشتیم و ترسیدیم.»

منیژه حکمت در پاسخ به پرسش یک خبرنگار در مورد آشفته بودن فیلمنامه «جاده قدیم» گفت: «آشفته بودن فیلمنامه را قبول ندارم. تمام قصه فیلم حول محور خانواده می‌گذرد. وقتی در یک خانواده مشکلی برای یک زن به وجود می‌آید تمام افراد مونث خانواده را تحت الشعاع قرار می‌دهد . من میخواهم بگویم که زنان وقتی مورد تعرض قرار می‌گیرند با صدای بلند این موضوع را اعلام کنند، اگر این اتفاق رخ دهد سونامی به وجود خواهد آمد که هیچ مردی دیگر جرات این کارها را نکند.»

درپایان این نشست منیژه حکمت در واکنش به پرسش خبرنگار ستاد خبری جشنواره فجر، که چرا با اینکه می‌داند سناریوی جشنواره فجر از پیش نوشته شده فیلمش را در جشنواره فجر به نمایش درآورده گفت: «آدم بعضی وقت‌ها اشتباه می‌کند و با صدای بلند می‌گویم غلط کردم! 50 درصد بلیت فیلم‌ها متعلق به مردمی است که در سرما در صف می‌ایستند، نه ارگان‌های دولتی. این‌ها سیمرغ بهترین فیلم مردمی را می‌خواهند و من می‌گویم که این سیمرغ نوش جانتان.»

منبع : آی سینما

نظر خود را درباره «منیژه حکمت : غلط کردم فیلمم را به جشنواره فجر دادم!» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره منیژه حکمت : غلط کردم فیلمم را به جشنواره فجر دادم! فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.