آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبال / اختصاصی ورزشی آسمونی - مهدی زارعی

منچستر یونایتد ، شیطان سرخ و کشتی قدیمی

تیم فوتبال منچستر یونایتد در تمام جهان با لقب « شیاطین سرخ » شناخته می شود . دلیل این امر هم مشخص است. در فوتبال انگلیس ، لقب تیمها با توجه به لوگوی آنها انتخاب می شود و به همین خاطر است که به آرسنال « توپچی ها » گفته می شود . وستهام لقب « چکش ها » را دارد و منچستر یونایتد هم چندین دهه است که با لقب شیاطین سرخ در فوتبال انگلیس و اروپا شناخته می شود . اما اگر به سالهای ابتدایی شکل گیری این باشگاه بازگردیم ، اثری از لوگوی امروزی روی پیراهن این تیم دیده نمی شود . این تیم در سال 1878 با عنوان « نیوتون هیث » تأسیس شد و پیراهن اولیه آن زرد و سبز بود .

manchester-united-logo-during-time
manchester-united-logo-during-time

باشگاه در سال 1902 به منچستر یونایتد تغییر نام داد و پیراهن باشگاه هم از آن زمان ، قرمز رنگ شد . در همان سال برای نخستین بار نمادی به رنگهای قرمز و سپید روی پیراهن این تیم استفاده شد . در بالای لوگو اسم باشگاه دیده می شد و یک کشتی و سپر در وسط نماد قرار گرفته بودند ؛ این کشتی و سپر برگرفته از لوگوی شورای شهر منچستر بود . حتی خطوط مورب روی سپر هم دقیقاً از نماد شورای شهر گرفته شده بود . آسمونی ، یک شیر و یک اسب شاخدار هم اطراف نماد دیده می شدند اما به مرور ، حیوانات اطراف لوگو حذف شدند و تنها کشتی باقی ماند . این لوگو تا دهه 70 میلادی با کمترین تغییرات روی پیراهن تیم باقی ماند و تنها دو توپ فوتبال به دو طرف لوگو اضافه شدند .

آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبالی ؛ منچستر یونایتد ، شیطان سرخ و کشتی قدیمی
آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبالی ؛ منچستر یونایتد ، شیطان سرخ و کشتی قدیمی

در بالای نماد ، همچنان نام باشگاه دیده می شد و در قسمت پایین ، عبارت FOOTBALL CLUB به چشم می خورد . اما از سال 1973 یک شیطان قرمز رنگ در وسط نماد قرار گرفت . کشتی قدیمی و زردرنگ ، همچنان در بالای سر شیطان سرخ دیده می شد . دلیل قرار گرفتن این علامت جدید هم پیچیده نبود . آسمونی ، مدتها بود که یونایتد در بین علاقه مندان با این عنوان شناخته می شد و جای یک شیطان سرخ در میان لوگو خالی به نظر می رسید .

manchester-united-logo-during-time
manchester-united-logo-during-time

بعد از این تغییرات ، لوگو تغییر چندانی نکرد و بیش از نیم قرن است که این نماد با دو رنگ زرد و قرمز روی پیراهن و تمام نمادهای مربوط به باشگاه دیده می شود ؛ با دو توپ فوتبال قدیمی مربوط به دهه 60 میلادی ، کشتی که نماد شورای شهر است ، نام باشگاه و شیطان سرخرنگ . این نماد ، روی تمام کالاهای تولیدی باشگاه دیده می شود و امروز به پرفروش ترین محصولات باشگاه تبدیل شده است .    

نظر خود را درباره «آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبالی ؛ منچستر یونایتد ، شیطان سرخ و کشتی قدیمی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبالی ؛ منچستر یونایتد ، شیطان سرخ و کشتی قدیمی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.