زمان مطالعه: 2 دقیقه
آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبالی ؛ منچستر سیتی ، گل رز و کشتی

آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبالی ؛ منچستر سیتی ، گل رز و کشتی

آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبال / اختصاصی ورزشی آسمونی - مهدی زارعی منچستر سیتی ، آبی آسمونی هایی با گل رز و...

آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبال / اختصاصی ورزشی آسمونی - مهدی زارعی

منچستر سیتی ، آبی آسمونی هایی با گل رز و کشتی

تا سه سال قبل در لوگوی باشگاه منچسترسیتی می شد یک عقاب طلایی ، یک کشتی، سه ستاره و سه خط مورب ابی را مشاهده کرد. این علامتها شاید هیچ کدام ارتباطی به فوتبال نداشته باشند اما در عمل ، به خوبی نماد شهر منچستر و باشگاه من سیتی بودند . عقاب طلایی در زمانهای دور، نماد شهر منچستر بود . بعدها و در سال 1958 ، این عقاب به پرچم شهر منچستر بازگشت و نمادی از صنعت هوانوردی شهر شد که رو به توسعه بود . کشتی که در نماد منچسترسیتی دیده می شد ، نماد کانال شهر بود که مردم منچستر در طول سالها و دهه ها، همواره شاهد عبور کشتی های فراوان از آن بودند و سرانجام سه خط مورب زیر کشتی نیز نماد سه رودخانه شهر منچستر بودند . این رودها عبارت بودند از : ایرول، ایرک و مدلاک . آسمونی ، وجود سه ستاره بالای سر عقاب هم می توانست سوالات زیادی در ذهن علاقه مندان ایجاد کند . اما واقعیت این بود که این ستاره ها تنها برای تزئین نماد استفاده شده بودند و هیچ معنای خاصی نداشتند .

manchester-city-logo-during-time
manchester-city-logo-during-time

در لوگوی قدیمی منچستر یک عبارت لاتین هم دیده می شد . عبارت superbia in proelio معنایی ساده و در عین حال کامل داشت :« افتخار در جنگیدن است .» این علامت از سال 1997 تا 2015 روی پیراهن سیتیزن ها دیده می شد اما به دنبال انتقاد هواداران و عدم رضایت آنها از این نماد ، باشگاه در ماه دسامبر 2015 اعلام کرد که به احترام نظر هواداران ، لوگوی خود را تغییر می دهد و از نمادی جدید استفاده خواهد نمود . این اتفاق در اواخر نوامبر همان سال و در بازی مقابل ساندرلند رخ داد و منچسترسیتی با لوگویی به میدان رفت که شباهت زیادی به نماد اولیه این باشگاه داشت . در دهه 60 میلادی در نامه های رسمی و اداری باشگاه، نمادی مدور دیده می شد که بعدها همین نماد روی پیراهن تیم قرار گرفت . از سال 1972 به بعد هم یک گل رز به لوگوی سیتیزن ها اضافه شد . ولی چرا گل رز ؟

آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبالی ؛ منچستر سیتی ، گل رز و کشتی
آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبالی ؛ منچستر سیتی ، گل رز و کشتی

این گل نماد منطقه لانک شایر بود و برای اولین بار در فینال جام حذفی آن سال، روی پیراهن آبی آسمانی ها قرار گرفت . البته در آن زمان در تمام مسابقات از نماد باشگاه استفاده نمی شد و فقط در بازیهای مهمی چون فینال جام حذفی می شد چنین نمادی را روی پیراهن منچسترسیتی و سایر تیمهای انگلیسی مشاهده کرد . لوگوی امروزی من سیتی هم تفاوت چندانی با نماد آن روزهای باشگاه ندارد . آسمونی ، در بالای یک دایره سفید رنگ، عبارت انگلیس« منچستر» و در پایین دایره ، نام« سیتی» دیده می شود . عدد 1894 که اشاره به سال تأسیس باشگاه دارد ، به دو بخش تقسیم شده و نیمی از آن در سمت چپ و نیمی دیگر در سمت راست دایره دیده می شود .

manchester-city-logo-during-time
manchester-city-logo-during-time

در میان دایره یک سپر به چشم می خورد که هم گل رز و هم سه سوار آبی مورب را می توان در آن دید. یک کشتی هم در این لوگو دیده می شود که تنها وجه اشتراک لوگوی منچسترسیتی و تیم همشهری آنها ، منچستر یونایتد است . کشتی سالهای سال است که نماد ارتش منچستر است و به همین خاطر ، هر دو تیم شهر از این علامت در لوگوی خود استفاده کرده اند . به این ترتیب لوگوی سیتیزن ها بدون آن که از هیچ نماد فوتبالی استفاده کرده باشد، به خوبی هویت یک تیم بزرگ فوتبال را به رخ همگان می کشد .   اختصاصی آسمونی

نظر خود را درباره «آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبالی ؛ منچستر سیتی ، گل رز و کشتی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبالی ؛ منچستر سیتی ، گل رز و کشتی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.