زمان مطالعه: 3 دقیقه
نکاتی در رابطه با دکوراسیون اتاق مدیر عامل

نکاتی در رابطه با دکوراسیون اتاق مدیر عامل

اتاف مدیریت که یک اتاق کوچک در یک بیزینس کوچک است تا اتاق مدیر عامل که یک اتاق بزرگتر برای شرکت های بزرگ...

decoration
decoration

اتاف مدیریت که یک اتاق کوچک در یک بیزینس کوچک است تا اتاق مدیر عامل که یک اتاق بزرگتر برای شرکت های بزرگ تجاری به شمار می رود همواره قلب یک شرکت بشمار می رود و شرکت های مختلف بر حسب کار، درآمد و نوع مشتریان خود می بایست به دکوراسیون آن اهمیت بدهند، تا بتوانند گفته ها و تعهدات خود را با استفاده از دکوراسیون و فضای اتاق در دید و نظر مشتریان نمایان تر کنند. 

پورتال آسمونی شما را از نکاتی در این خصوص آگاه می سازد.

در علم رواشناسی گفته می شود 90 درصد شخصیت یک فرد در فرد دیگر در دید اول شکل می گیرد و اتاق مدیرعامل بیانگر نوع دید و نگرش یک شرکت است. استفاده از رنگ، نور، نوع چیدمان، فضاسازی ها و حتی موقعیت اتاق در یک ساختمان به صورت ناخودآگاه در مشتری تاثیر می گذارد و مشتریان حتی از نظم و دقت و تمیزی محیط به صحت و دقت مدیرعامل پی ببرد.

نورپردازی اتاق آقای رئیس

همان‌طور که شخص اول در یک تابلو با استفاده از نورپردازی قابل تشخیص است، در یک دفتر کار نیز، اتاق یک مدیر می‌تواند با پرهیز از هزینه‌های سرسام آور و فقط با یک نورپردازی ساده از سایر اتاق‌ها متمایز باشد.
روش اصولی نورپردازی برای مطالعه تابش نور از سمت چپ است و اگر شخص پشت به نور قرار بگیرد سایه خودش روی میز می‌افتد اما با توجه به تاثیر این نور از لحاظ بصری و روانی، می‌توان این مشکل را با استفاده از نورپردازی مناسب حل کرده و روی ایجاد عواملی برای جلب اعتماد ارباب رجوع تمرکز کرد. شاید شما به‌عنوان یک ناظر اصلا متوجه نباشید که دلیل اعتمادی که ناگهان به فرد پشت میز پیدا کرده‌اید چیست یا برعکس چرا مایل هستید هر چه سریع‌تر از این اتاق خارج شوید!

این چه عوامل بصری است که به‌طور ناخودآگاه باعث قضاوت فرد بیننده می‌شود؟ برای مثال ورود به فضایی روشن و باز حس آرامش و امنیت بیشتری به ما می‌دهد تا قرار گرفتن در یک فضای بسته و تیره. اگر دقت کرده باشید از این مسئله در برنامه‌های تلویزیونی نیز استفاده می‌شود. در برنامه‌هایی که پشت مجری یک پنجره قرار گرفته، درنتیجه فضای صحنه به بیننده حس اعتماد القا می‌کند، یک فواره در صحنه به بیننده حس پیروزی و یک اختلاف سطح رو به بالا به او حس پیشرفت و آینده نگری را منتقل می‌کند.

حس اعتماد 

در مرحله اول باید اهداف خود را از دکوراسیون تعیین کنید، این‌که می‌خواهید در بیننده چه حسی القا کنید؟! حس اقتدار مدیریت، حس صمیمت، یا حس اعتماد؟
برای یک مدیر فروش، جلب اعتماد مشتری مهم‌ترین عامل موفقیت اوست. مشتری با ورود به اتاق باید درک کند که می‌تواند به حرف‌های مدیر اطمینان داشته باشد، جدا از طرز برخورد و ظاهر مدیر، چیدمان مبلمان و جزئیات مربوط به آن، حتی مدل و سبک صندلی‌ها نیز از اهمیت خاصی برخوردار است. یک صندلی بلند و پرابهت به مشتری می‌گوید که با یک مدیر قدرتمند روبه‌روست که البته بدش نمی‌آید این قدرت را به رخ بکشد، در واقع این دکوراسیون به شما می‌فهماند که مدیر، قواعد خاص خودش را دارد.
در معماری امروز سعی می‌شود، میز مدیر پشت به نور قرار بگیرد تا نخستین صحنه‌ای که به چشم مراجعه‌کننده می‌خورد نور باشد.این نور که از پشت سر مدیر می‌تابد به مشتری حس اعتماد داده و بحثی روشن و صادقانه مدیر را انتظار می‌کشد.اتاق مدیر می‌تواند یک در خصوصی برای ورود و خروج خود او داشته باشد. این نحوه رفت‌وآمد مدیر از نظر روان‌شناسی بسیار مهم است. زیرا کارمندان و مراجعان این‌طور برداشت می‌کنند که مدیر همواره در اتاقش حضور دارد. این در، برای اتاق رئیس می‌تواند به یک اتاق خصوصی دیگر راه داشته باشد که او بتواند قبل از ملاقات با مهمانانش خود را مرتب کند و گاهی درصورت نیاز استراحت کند. این مسئله برای مطب پزشکان نیز صادق است.
فرض کنید در اتاق انتظار یک مطب دندان‌پزشکی هستید و می‌دانید دکتر هنوز نرسیده است، تحمل این انتظار همراه با درد دندان خیلی سخت‌تر از آن است که تصور کنید دکتر در مطب بوده و هر لحظه ممکن است انتظارتان پایان یابد. این قضیه برای خانه‌های مسکونی هم کاربرد دارد. اگر دید مهمان‌ها به محل ورود و خروج افراد خانه محدود نباشد، حریم خصوصی و حجاب ساکنان حفظ می‌شود. در این صورت اگر مهمان‌ها زودتر از یکی از اعضای خانه رسیدند، می‌توانند بدون اشراف به این موضوع منتظر بمانند. این قبیل ورودی‌ها و خروجی‌ها به‌اصطلاح شیطونک نامیده می‌شوند.

 

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «نکاتی در رابطه با دکوراسیون اتاق مدیر عامل» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره نکاتی در رابطه با دکوراسیون اتاق مدیر عامل فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.