زمان مطالعه: 6 دقیقه
دوره های آموزشی مدیریت

دوره های آموزشی مدیریت

اگر قصد شرکت در دوره های آموزشی مدیریت را دارید پس به یک اطلاعات اولیه در مورد مدیریت و دوره های آموزشی...
دوره های آموزشی مدیریت
دوره های آموزشی مدیریت


اگر قصد شرکت در دوره های آموزشی مدیریت را دارید پس به یک اطلاعات اولیه در مورد مدیریت و دوره های آموزشی مدیریت نیاز دارید. آسمونی در این بخش اطلاعات مفیدی در مورد مدیریت و دوره های آموزشی مدیریت را برای شما عزیزان منتشر می کند.

آشنایی با مدیریت جهت شرکت در دوره های آموزشی مدیریت

بعضی‌ها در محیط کار مدیر هستند و بعضی‌ها در خانه. بعضی‌ها میز مدیریتی دارند و بعضی‌ها جایگاه آن. بعضی‌ها مدیر هستند و بعضی‌ها مدبر. بعضی‌ها پیپ مدیریتی دارند و بعضی‌ها تیپ آن. بعضی‌ها مدیر هستند و منشی دارند و بعضی‌ها تنها مدیر هستند و در اصل تنها منشیاند. بعضی‌ها مدیر هستند و ماشین مدیران را دارند و بعضی‌ها در اصل تنها ماشین هستند و ماشین مدیران را میرانند. بعضی‌ها رنگ مدیریت دارند و بعضی‌ها طعم آن. بعضی‌ها خدادادی مدیر هستند و بعضی‌ها مادرزادی، یعنی تنها به واسطه پدرشان با بستگانشان.

بعضی‌ها حکم مدیریتشان از جنس کاغذ و امضاء مافوق است و بعضی‌ها از جنس عمل و کارکرد و تجربهشان. بعضی‌ها در گزارش ماهانه تنظیم شده توسط خود، مدیر موفق هستند و بعضی‌ها در عملکرد تنظیم شده مافوق و زیردستان خود. بعضی‌ها تنها مدیر هستند و بس و بعضی‌ها مدیر هستند و یک دنیا ارزش. بعضی‌ها امضایشان چند روزی اعتبار دارد و بعضی‌ها عملکردشان یک عمر. بعضی‌ها یاد خود را با خود میبرند و بعضی‌ها خود میروند و اما نام و یادشان میماند. بعضی‌ها عشق مدیریت دارند و بعضی‌ها مدیر عاشق هستند. بعضی‌ها بر نام سازمان مدیریت میکنند و بعضی‌ها مدرک مدیریت دارند و بعضی‌ها درک مدیریت.

راستی؛ انصافاً جایگاه من و شما و ما، در کجاست؟

management-training-courses
management-training-courses


مدیریت چیست؟

شاید شنیده باشید یا خوانده باشید و یا باور داشته باشید که میگویند؛ مدیریت هم علم است و هم هنر. یعنی هم آگاهی و هم تجربه. هم اکتسابی و هم ذاتی. هم توانائی و هم عشق.

مدیریت؛ حکومت بر سازمان نیست، بلکه نشستن بر قلبهای کارکنان سازمان است. سازمان؛ یک اداره و کارخانه نیست، بلکه مجموعه‌ای است که در آن سهیم هستیم و روزگار را سپری مینمائیم. مجموعه؛ یک سری افراد با ویژگیهای مختلف، با عنوان همکار نیست، بلکه همراهانی هستند که با آنها روز را شب و شب را روز میکنیم.

برای مدیر شدن، نباید به دنبال کتابفروشی و کتاب و مدرس و دفتر تمرین بود. بلکه باید به دنبال واقعیت و واقعیت‌بینی و واقعیت‌پذیری و بیان واقعیت بود. برای مدیر شدن نباید به دنبال آرزو و آشنا و وابستگی به دوستان بود، بلکه باید به دنبال موقعیتها واکنشها، عملها و عکسالعملها بود. راستی؛ تغییر روز به شب و شب به روز، برای ما یک عادت شده است یا امیدی برای یک تحول. آیا به سخت مولا فکر کردهایم که میفرمایند: وای به حال آنکه امروزش مانند دیروزش باشد. پس وای به ما و حال ما که اگر در انتظار موقعیتها بمانیم و تنها منتظران شانس باشیم.

تعریف مدیریت جهت شرکت در دوره های آموزشی مدیریت

تعاریف بسیار زیادی از مدیریت ارائه شده است، یکی از جامع ترین این تعاریف در ذیل آمده است مدیریت عبارت است از:

«علم و هنر برنامه ریزی، سازمان دهی، هدایت و رهبری، نظارت و کنترل و نهایتاً ایجاد هماهنگی برای رسیدن به هدف یا اهداف از پیش تعیین شده سازمان»

البته تمام مباحث فوق بر روی منابع سازمانی صورت می گیرد که مهم ترین و ارزنده ترین دارایی هر سازمان منابع انسانی ( کارکنان) هستند و سپس منابع دیگر نظیر دارایی های فیزیکی، مادی و حتی اطلاعات قرار می گیرند.

تمام مطالب فوق صحیح است اما اگر بخواهیم خیلی ساده مدیریت را تعریف کنیم باید بگوئیم

دوره های آموزشی مدیریت
دوره های آموزشی مدیریت


مدیریت یعنی تصمیم گیری

وظایف نیروها عبارت است از تصمیم سازی (با ارائه پیشنهادات) و اجرای تصمیم پس از اتخاذ از سوی مدیریت، وظایف مدیران عبارت است از تصمیم گیری و نظارت بر اجرای تصمیمات.

سرجیوزیمن معاون سابق بازاریابی کوکاکولا و نویسنده کتاب ارزشمند پایان عصر بازاریابی سنتی پنج سطح برای تصمیم گیری قائل است.

آشنایی با سطوح تصمیم گیری جهت شرکت در دوره های آموزشی مدیریت

آشنایی با سطح یک مدیریت جهت شرکت در دوره های آموزشی مدیریت: تصمیم من ( مدیر ارشد) بدون کمک شما ( منظور کارکنان است ).

این سطح مربوط به امور سیاست گذاری است.

آشنایی با سطح دو مدیریت جهت شرکت در دوره های آموزشی مدیریت: تصمیم من با کمک شما.

مسئولیت تصمیم گیری با مدیر است اما از نظرات و پیشنهادات کارکنان مطلع می شود.

آشنایی با سطح سه مدیریت جهت شرکت در دوره های آموزشی مدیریت: تصمیم ما.

سرجیو زیمن می گوید من از این سطح متنفرم. چون مسئول تصمیم گیری مشخص نیست. حتی در قوی ترین مردم سالاری ها یک نفر باید رهبری را بر عهده بگیرد.

آشنایی با سطح چهار مدیریت جهت شرکت در دوره های آموزشی مدیریت: تصمیم شما با کمک من.

سخت ترین تصمیم های مدیران است. چون باید قدرت خود را فراموش کنند و

اجازه دهند فرد دیگری تصمیم بگیرید.

آشنایی با سطح پنج مدیریت جهت شرکت در دوره های آموزشی مدیریت: تصمیم شما بدون کمک من.

یعنی اعتماد مدیر به توانایی ها. دانش و بصیرت نیرو به حدی می رسد که مسئولیت را به صورت کامل تفویض می کند.

سرجیوزیمن می گوید: اساساً سطح پنج به مخاطب می گوید" گوش کن، دلیل اینکه شما اینجا هستید، دلیل اینکه من شما را استخدام کرده ام. دلیل اینکه به شما اجازه داده ایم که تحت لوای علائم تجاری این شرکت کار کنید، این است که شما را باور داریم. بروید و کارتان را انجام دهید".

ایشان می گوید در تمام موارد فوق تصمیم گیرنده باید مشخص باشد تا در مقابل تصمیم خویش مسئولیت داشته باشد. مدیران ما هم باید بدانندکه یکی از نقش های ارزنده ایشان اتخاذ تصمیمات صحیح و به موقع و بر مبنای اخذ اطلاعات از زیردستان است. و همچنین تفویض اختیار برای تصمیم گیری کارکنان در جای خود شایسته و لازم است.

آشنایی با دوره MBA جهت شرکت در دوره های آموزشی مدیریت

management-training-courses
management-training-courses


دوره MBA چیست؟

مدیریت ارشد کسب و کار ((MBA) مخفف عبارت Master of Business Administration) درجهٔ کارشناسی ارشد در رشته مدیریت و اعلی درجه علمی (مدرک ) حرفه ای در رشته تجارت است. از اوایل قرن بیستم سازمانهای سنجش بین‌المللی برای ارزیابی ارزش این دوره ها وجود دارد. این دوره برای اولین بار در اواخر قرن نوزدهم در آمریکا طرح‌ریزی شد که حاصل صنعتی شدن این کشور و رویکرد علمی به مدیریت بود.

دوره‌های مدیریت ارشد کسب و کار (MBA) به گونه‌ای برنامه‌ریزی می‌شوند تا دانشجویان را با جنبه‌های مختلف مدیریت یک کسب و کار همچون حسابداری، بازاریابی، منابع انسانی، مدیریت عملیات، مدیریت تبلیغات و برنامه‌ریزی استراتژیک آشنا سازند.

بیشتر دانشجویان مدیریت ارشد کسب و کار (MBA) یک زمینه تخصصی را برای مطالعه و تحصیل انتخاب می‌کنند و تقریباً یک سوم از واحدهای تحصیلی خود را در این زمینه برمی‌گزینند. برای مثال، دانشجویانی که گرایش بازاریابی را انتخاب می‌کنند دوره‌های ویژه‌ای را که بر روی بازاریابی دیجیتال یا بازاریابی بین‌المللی تمرکز دارد برمی‌گزینند.

موسسات و آموزشگاه‌های بازرگانی در حال حاضر مدیریت ارشد کسب و کار (MBA) را در دوره‌های آموزشی تمام وقت، پاره وقت، کاربردی و از راه دور ارایه می‌دهند.

آشنایی با دوره DBA جهت شرکت در دوره های آموزشی مدیریت

دوره های آموزشی مدیریت
دوره های آموزشی مدیریت


دوره  DBAچیست؟

دوره DBA یا دکترای مدیریت بیزنس و کسب و کار در واقع مخفف Doctorate of Business Administration می باشد. می توان گفت دوره DBA یک مدرک معادل با دکترا با رویکردی تحقیق و پژوهشی می باشد که تمرکز آن بر شیوه های کاربردی و مهارت در زمینه تجارت و کسب و کار است. سطح دوره DBA که پس از دوره MBA ارائه می شود بالاتر از سطح کارشناسی ارشد آکادمیک است و به نوعی می توان DBA را دکترای مدیریت تلقی کرد. البته ذکر این نکته نیز ضروری است که هدف از گذراندن دوره DBA پرورش استاد دانشگاه نیست، بلکه هدف از این دوره تقویت مهارت ها و دانش مدیریتی مدیران ارشد سازمان ها می باشد. پس فضای دوره DBA مبتنی بر کسب و کار و تجارت است. لذا مدرک PhD مناسب افرادی است که قصد دارند مدرس دانشگاه و یا محقق حرفه ای در زمینه مدیریت شوند حال آنکه دوره DBA با تمرکز بر مهارت های مدیران سعی در آموزش و ارتقای مدیران در کسب و کار دارد.

دوره DBA ممکن است تخصصی شود و در زمینه هایی نظیر حسابداری، مالی، مدیریت، بازاریابی، مدیریت عملیاتی و … ارائه شود. بیشتر موسسات و دانشگاه های DBA، آن را در گرایش های مختلف ارائه می کنند حال آنکه در بعضی موارد نیز این دوره به طور عمومی و با هدف تقویت مهارت های مدیریتی و رهبری ارائه می شود.

دوره تحصیلی DBA ممکن است تمام وقت یا پاره وقت باشد. اما در اکثر موسساتی که دوره DBA را ارائه می دهند، این دوره بصورت پاره وقت است به دلیل اینکه مخاطبان آن مدیران درگیر فضای تجارت و کسب و کار هستند و نمی توانند به صورت تمام وقت در دوره DBA شرکت کنند.

برای نخستین بار در کشور، دوره های DBA نیمه حضوری یکساله مهارت محور دانشگاه تهران، این فرصت را در اختیار صاحبان کسب و کار و مدیران پرمشغله کشور قرار می­دهد تا به صورت نیمه حضوری در کنار اساتید به نام دانشگاه تهران و کارآفرینان و مدیران موفق کشور (جهت ارائه کیس استادی) در برترین پلتفرم آموزش آنلاین کشور، دوره حرفه­ای کسب و کار را گذرانده و در پایان دوره گواهینامه مهارتی دانشکده مدیریت دانشگاه تهران را دریافت کنند.

 
نظر خود را درباره «دوره های آموزشی مدیریت» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره دوره های آموزشی مدیریت فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.