زمان مطالعه: 3 دقیقه
جاذبه های گردشگری مالزی

جاذبه های گردشگری مالزی

هر ساله تقریبا دو میلیون گردشگر خارجی از کشورهای مختلف به مالزی سفر می کنند چرا که کشور مالزی زیبایی ها و...

هر ساله تقریبا دو میلیون گردشگر خارجی از کشورهای مختلف به مالزی سفر می کنند چرا که کشور مالزی زیبایی ها و جاذبه های خیره کننده ای دارد. آسمونی در این بخش دیدنی ها و جاذبه های گردشگری مالزی را برای شما شما خوبان تهیه کرده است که در ادامه می خوانید.

cameron-highlands
cameron-highlands

10- ارتفاعات کامرون Cameron Highlands

ارتفاعات کامرون گسترده ترین ایستگاه تپه ای مالزی است که اولین بار در سال 1920 توسط بریتانیایی ها توسعه یافت. ارتفاعات کامرون دارای جمعیتی بیش از 3400 نفر متشکل از مالایی ها، چینی ها، هندی ها و گروه های قومی دیگر است. گردشگران می توانند از جنگل ها و آبشار ها و دیگر نقاط دیدنی این ارتفاعات دیدن کنند. ارتفاعات کامرون، معروف به داشتن مزارع و کارخانه های چای است.

georgetown-inner-city
georgetown-inner-city

9- جرج تاون ایننر سیتی Georgetown Inner City

جرج تاون در شمال شرق جزیره پنانگ واقع شده و به احترام پادشاه بریتانیایی، جرج سوم، این نام برای آن انتخاب شده است. جرج تاون دارای یک معماری بی نظیر است که نمونه آن را درهیچ نقطه ی دیگری در جنوب شرق آسیا نخواهید دید. به هنگام شب، وقتی که بیشتر مردم محلی برای صرف غذا و نوشیدنی به خیابان های اطراف شهر می آیند، جرج تاون واقع دیدنی می شود.

taman-negara
taman-negara

8- تامان نگارا Taman Negara

تامان نگارا در زبان مالایی به معنی پارک ملی است. تامان نگارا یکی از قدیمی ترین جنگل های گرمسیری در دنیا است. این جنگل دارای درختانی عظیم و کهنسال و همچنین چند آبشار است. چندین مسیر پیاده روی به داخل جنگل وجود دارد و گردشگران می توانند بدون راهنما به داخل جنگل بروند. پارک ملی تامان نگارا پناهگاهی برای انواع مختلفی از گونه های وحشی و در معرض انقراض از قبیل: فیل آسیایی، ببر، پلنگ و کرگدن است. اما تعداد این جانوران و امکان دیدن آن ها در این پارک ملی بسیار کم است. گردشگران بیشتر می توانند شاهد پرندگان، گوزن، مار و شاید خوک باشند.

pulau-tioman
pulau-tioman

7- پولااو تیومان Pulau Tioman

تیومان یک جزیره کوچک در سواحل شرقی شبه جزیره مالزی است. در سال 1970 مجله ی تایمز این جزیره را به عنوان یکی از زیباترین جزایر دنیا انتخاب کرد. این جزیره با صخره های مرجانی سفید احاطه شده و مکان مناسبی برای غواصی است. بهترین زمان بازدید از این جزیره در ماه های نوامبر تا فوریه است.

mount-kinabalu
mount-kinabalu

6- مونت کینابالو Mount Kinabalu

مونت کینابالو با 4,095 متر ارتفاع بلندترین کوهستان بورنئو است. این کوهستان به جهت داشتن گونه های گیاهی متنوع و تنوع زیستی اش در سراسر جهان شناخته شده است. بیش از 600 گونه سرخس، 326 گونه پرنده و 100 گونه پستاندار در این کوهستان و اطراف آن شناسایی شده اند. افرادی که دارای وضعیت جسمی خوبی هستند، می توانند با به همراه داشتن وسایل کوهنوردی و همراهی راهنمایان به بلندترین قله این کوهستان صعود کنند.

petronas-twin-towers
petronas-twin-towers

5- برج های دوقلوی پتروناس Petronas Twin Towers

برج های دو قلوی پتروناس در کوالالامپور واقع شده اند. این برج بلندترین ساختمان دو قلو در جهان می باشد. برج های دوقلوی پتروناس 88 طبقه از بتن و فولاد ساخته شده و نمای شیشه ای آن برای تشبیه آن به نقوش موجود در هنر اسلامی است. این دو برج در طبقات چهل و یک و چهل و دوم دارای یک پل آسمانی است که دو برج را به هم وصل می کند.

lakavi
lakavi

4- لنکاوی Langkawi

لنکاوی بهترین مقصد برای گذراندن تعطیلات در مالزی است. مجمع الجزایر لنکاوی دارای 99 جزیره در دریای آندامان است. بزرگترین جزیره سکونتی آن Pulau Langkavi با جمعیتی حدود 65000 نفر می باشد که تنها جزیره سکونتی در نزدیکی Pulau Tuba است. این جزیره دارای سواحلی با ماسه های سفید و جنگل های انبوه و کوهستان های ناهموار است. و به همین دلیل است که یکی از مقاصد گردشگری محبوب مالزی محسوب می شود.

perhentian-islands
perhentian-islands

3- جزایر پرهنتیان Perhentian Islands

جزایر پرهنتیان در سواحل شمال شرق مالزی واقع شده اند و یکی از مکان های دیدنی در مالزی هستند. این جزایر دارای زیباترین سواحل در دنیا با اقامتگاه های ارزان است. دو جزیره ی اصلی جزایر پرهنتیان، پرهنتیا بسار (Perhentian Besar) به معنی پرهنتیان بزرگ و پرهنتیان کسیل (Perhentian Kecil) به معنی پرهنتیان کوچک هستند. هر دو جزیره دارای سواحل زیبا با آبی شفاف و زلال هستند.

sepilok-orang-utan-rehabilitation-centre
sepilok-orang-utan-rehabilitation-centre

2- مرکز توانبخشی سپیلوک Sepilok Orang Utan Rehabilitation Centre

این مرکز در سال 1964 برای نجات بچه اورانگوتان های بی سرپرست تاسیس شد تا از آن ها دربرابر شکار غیر قانونی محاظت کند. این بچه اورانگوتان ها برای زنده ماندن در طبیعت آموزش می بینند و دوباره به طبیعت بازگردانده می شوند. حدود 60 تا 80 اورانگوتان به طور آزادانه در اینجا زندگی می کنند و این مرکز یکی از جاذبه های توریستی در مالزی است.

mulu-caves
mulu-caves

1- غار مولو

غار های مولو در پارک ملی Gunung Mulu در بورنئو واقع شده اند. این پارک حیرت انگیز در محیطی جنگلی کوهستانی است. اتاق ساراواک که در یکی از غارهای زیرزمینی پیدا شده است، یکی از بزرگترین اتاق های غاری در دنیا است. گفته می شود ساراواک آنقدر وسیع است که 40 بوئینگ 747 بدون برخورد بال هایشان با هم در آن جا می شوند. خفاش ها هر شب در جستجوی غذا به طور دسته ای ظاهر می شوند.

نظر خود را درباره «جاذبه های گردشگری مالزی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره جاذبه های گردشگری مالزی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.