زمان مطالعه: 4 دقیقه
زبان برنامه نویسی پایتون چیست؟

زبان برنامه نویسی پایتون چیست؟

  کاربرد زبان پایتون آن دسته از کاربرانی که با زبان های برنامه نویسی آشنایی دارند، حتما زبان پایتون را می...
 

کاربرد زبان پایتون

آن دسته از کاربرانی که با زبان های برنامه نویسی آشنایی دارند، حتما زبان پایتون را می شناسند و می دانند که این زبان در بین زبان های برنامه نویسی به عنوان یکی از کاربردی ترین و قوی ترین زبان ها مطرح است. است که در حوزه های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد. در مقابل این افراد آشنا، کاربران نا آشنایی هستند که شاید اصلا تا به امروز نام پایتون را نشنیده باشند و می خواهند درباره آن اطلاعاتی به دست بیاورند. سوال مهم درباره زبان پایتون این است که اساسا و اصولا زبان پایتون به عنوان یک زبان برنامه نویسی چگونه زبانی است و چه کاربردی دارد؟ فعلا همین قدر بدانید که زبان پایتون در حوزه های مختلفی از جمله برنامه‌های کاربردی تحت وب، مدیریت سیستم ‌ها و تجزیه و تحلیل بزرگ داده ‌ها و  هوش مصنوعی کاربرد دارد. در ادامه همراه ما باشید تا بیشتر با این زبان آشنا شوید.

 

زبان برنامه نویسی پایتون چیست؟
زبان برنامه نویسی پایتون چیست؟


 

زبان پایتون را از ریشه بشناسید

زبان پایتون در مقایسه با سایر زبان های برنامه نویسی یک زبان نسبتا جدید است. سال 1991 بود که این زبان در دنیای برنامه نویسی متولد شد و تلاش کرد تا تمام خلاء های موجود در دنیای برنامه نویسی را پر کند. از همین جهت است که می توانیم پایتون را به عنوان یکی از ابزارهای تراز اول در زمینه توسعه برنامه‌ های کاربردی، مدیریت زیرساخت ‌ها و تحلیل داده ‌ها در نظر بگیریم. زبان پایتون یکسری ویژگی های اختصاصی و انحصاری قابل توجه ای دارد که باعث شده است این زبان در بین افراد مبتدی هم محبوب و ارزشمند شناخته شود.  زبان پایتون یک زبان برنامه نویسی چند منظوره و به تعبیری شیءگرا است. از این زبان عموما برای سایت های پویا، تحلیل داده ‌ها و نوشتن برنامه ‌های دسکتاپ استفاده می شود. این در حالی است که اسکریپت ‌نویسی و خودکار سازی به عنوان اساسی ترین و مهمترین کاربرد و وظیفه زبان پایتون شناخته شده است. جالب است بدانید که از زبان پایتون در ارتباط با برنامه ‌نویسی ‌های عادی و رایج هم می توان به سادگی استفاده کرد. مهندسان برنامه نویس می توانند برنامه های کنسولی و گرافیکی را بدون هیچ پیچیدگی با استفاده از زبان پایتون طراحی کنند.

یادگیری زبان پایتون

خب به احتمال بسیار قوی وقتی با ویژگی های زبان پایتون آشنا شدید، این سوال را می پرسید که چگونه این زبان را یاد بگیرم و از کجا شروع کنم؟ آیا جایی برای یادگیری زبان پایتون وجود دارد؟ یا به تعبیری از کدام آموزشگاه می توانم برای یادگیری زبان پایتون اقدام کنم؟ باید به شما بگوییم که یادگیری زبان پایتون بسیار ساده است و شما کاربر عزیز به راحتی و با کمی صبر و پشتکار می توانید این زبان را یاد بگیرید و از آن در جهت تولید برنامه های کاربردی خود استفاده کنید. جای بسی خوشحالی است که در مکتب خونه زبان پایتون همه اصول اولیه برای یادگیری این زبان به شما آموزش داده می شود و مسیری همواری در پیش روی کاربر قرار داده می شود. یادگیری زبان پایتون در مکتبخونه ساده و راحت است، زیرا این زبان ساده، خوانا و غیر پیچیده است و می تواند به عنوان اولین انتخاب مهندسان برنامه نویس مورد استفاده قرار بگیرد. باید بدانید که به مرور زمان و به تدریج بر زبان پایتون مسلط می شوید و این تسلط باعث می شود که شما در مورد ترکیب نحوی و پیچیدگی ‌های دستورات این زبان، زمان کمتری صرف کنید و فرصت بیشتری برای حل مشکلات احتمالی داشته باشید.

 

maktabkhooneh
maktabkhooneh


 

آموزش پایتون در مکتب ‌خونه

پیشنهاد ما به شما این است که زبان پایتون را در مکتب‌ خونه یاد بگیرید. به این ترتیب مطمئن خواهید بود که بی دردسر و از صفر تا صد این برنامه را پله پله یاد خواهید گرفت و هیچ ابهامی در مورد آن نخواهید داشت. ما در مکتب خونه زبان پایتون همه اصول برنامه نویسی با این زبان را به شما آموزش می دهیم. این آموزش ها اصولی و بر اساس استاندارد های جهانی تهیه و تدوین شده اند و به صورت کامل و مرحله ای به ذهن کاربر تزریق می شوند. باید بدانید که هر آموزشی باید از راه و روش های خاص و کاربردی آن انجام شود تا نتیجه بخش باشد؛ از همین جهت است که ما در مکتب خونه زبان پایتون بهترین و موثرترین روش های آموزشی را به کار می گیریم تا کاربر و داوطلب در پایان دوره آموزشی هیچ گونه ابهامی درباره این زبان برنامه نویسی نداشته باشد.

آموزش پایتون مقدماتی برای مبتدی ها

آموزش زبان پایتون حتی برای مبتدی ها و افراد آماتور که هیچ شناخت و آشنایی با زبان های برنامه نویسی ندارند هم جذاب خواهد بود. زیرا زبان پایتون قابلیت خانوایی بسیار خوبی دارد و بسیار کوتاه و مختصر است. چنین ویژگی هایی برای یک فرد مبتدی بسیار ارزشمند خواهد بود. این ویژگی ها باعث می شود که کاربر این زبان را سریع تر یاد بگیرید و سریع تر رشد کند و خواسته خود برسد. بد نیست بدانید که در عین حالی که زبان پایتون یک زبان برنامه نویسی ساده و مختصر و مفیدی است، بسیار دیگری از زبان ها با انجام وظایف یکسان و مشترک نیازمند کد های بیشتری هستند و سختی های بیشتری دارند. ما در مکتب خونه زبان پایتون به شما یاد می دهیم که از خاصیت چسبندگی زبان پایتون استفاده کنید. این خاصیت چسبندگی تا جایی است که حتی از این زبان با عنوان Glue language یاد می شود. با استفاده از این ویژگی زبان پایتون می توانید کدهای مختلف و متفاوت را به هم متصل کنید.

 

زبان برنامه نویسی پایتون چیست؟
زبان برنامه نویسی پایتون چیست؟


 

زبان پایتون را در چه زمینه هایی استفاده نکنیم؟

بسیار خب، قطعا با مرور مطالبی که تا اینجا شرح دادیم، به خوبی با زبان پایتون آشنا شده اید. همان اندازه که می توانید از زبان پایتون در حوزه های یاد شده استفاده کنید، باید بدانید که نمی توانید یا بهتر است بگوییم که معمول نیست که از این زبان برنامه نویسی سطح بالا برای برنامه ‌نویسی ‌های سطح سیستمی همچون درایورنویسی یا هسته‌ سیستم‌ عامل ‌ها استفاده کنید. اگر سرعت برای شما اهمیت بسیار زیادی دارد، توصیه می کنیم که به دنبال زبان پایتون نروید. در اینگونه موارد گزینه های بیشتری پیش روی شما است که حتما در سایر مقاله های مرتبط درباره آنها صحبت خواهیم کرد.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «زبان برنامه نویسی پایتون چیست؟» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره زبان برنامه نویسی پایتون چیست؟ فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.