زمان مطالعه: 6 دقیقه
نقش وکیل پایه یک دادگستری در پیش گیری و حل مسائل حقوقی

نقش وکیل پایه یک دادگستری در پیش گیری و حل مسائل حقوقی

هر انسان اجتماعی روزانه حداقل با 1 تا 10 نفر به طور میانگین ملاقات دارد، حال آن افراد حقیقی باشند یا حقوقی،...

نقش وکیل پایه یک دادگستری در پیش گیری و حل مسائل حقوقی
نقش وکیل پایه یک دادگستری در پیش گیری و حل مسائل حقوقی

هر انسان اجتماعی روزانه حداقل با 1 تا 10 نفر به طور میانگین ملاقات دارد، حال آن افراد حقیقی باشند یا حقوقی، مدیر و مسئولان یک شرکت باشند یا شرکا و فروشندگان و افراد جامعه.

برخی از این ملاقاتها برای افراد شاغل جنبه شراکت یا تجارت داشته و برای افراد غیر شاغل جنبه همکاری یا صرفاً ارتباط اجتماعی دارد.

در تمام این ارتباطات اعم از شخصی، کاری یا قراردادی اگر مشکل یا اختلافی پیش بیاید، و طرفین سعی بر حل موضوع نکنند، ممکن است مسئله حتی به نزاع یا شکایت نیز کشیده شود که مسائل و تبعات زیادی را از لحاظ خانوادگی، شخصی و اجتماعی ایجاد می نماید.

پیش گیری همیشه بهتر از درمان است:

بهتر است همیشه پیش از وقوع اینگونه مسائل با بررسی دقیق موضوع توسط افراد کاردان موضوع حل شود تا مسائل حادی به وجود نیاید. بویژه در تعاملات تجاری توجه به عقود و قراردادها و نحوه ثبت تعهدات و تکالیف بسیار در حل مسائل و اختلافات و پیش گیری از ورود پرونده به مراجع قضایی نقش مهمی دارد.

همانطور که گفته شد، نقش افراد کاردان یا بهتر است بگوییم وکلای با تجربه در حل مسائل حقوقی بسیار کارساز و تعیین کننده می باشد، چیزی که بسیاری از افراد جامعه بدون آگهی از موضوع سعی و اصرار بر این دارند تا مسائل حقوقی را که امری تخصصی است را خود حل نمایند.

البته انتظار می‌رود که نهادهای اطلاع‌ رسانی، کانون‌های وکلای دادگستری و مطبوعات برنامه‌هایی برای شناخت، معرفی نقش و جایگاه وکیل مدافع دادگستری در جامعه برگزار نمایند، زیرا واقعیت مساله این است وکیل مدافع دادگستری از یک‌سو در کمک به افراد برای رسیدن به حقوق خود، کمک به قاضی دادگاه برای صدور رای عادلانه و استدلال حقوقی و ارائه مشاوره‌های حقوقی برای آشنا کردن افراد با قوانین در زمینه موضوع مورد اختلاف نقش داشته و از سوی دیگر معضلی که جامعه ما با آن دست به گریبان است عدم آگاهی مردم از مباحث و مسائل حقوقی و قوانین کشور است زیرا در حال حاضر به علت کثرت وسیع قوانین و عدم آگاهی مردم از مفاد همه این قوانین، باعث شده است تا در حال حاضر طبق آمار بالغ بر 20 میلیون پرونده مفتوح داشته باشیم که حل این معضل به تنهایی از توان قوه قضاییه خارج است و در این زمینه وکلای دادگستری می‌توانند با نقش آفرینی خود در امر دفاع و بیان استدلال حقوقی در تسریع رسیدگی و حل مشکلات حقوقی گام‌های اساسی بردارند.

زیرا وکیل پایه یک دادگستری برای موفقیت در احقاق حقوق افراد نه تنها به آگاهی هرچه بیشتر از قوانین و مقررات حقوقی و جزایی نیاز دارند بلکه در نحوه استدلال و فن بیان، و آشنایی با علم جامعه‌شناسی، روانشناسی، فلسفه و اقتصاد آگاهی کامل داشته باشد.

ابزار کار یک وکیل، قانون و شناخت جامع از علوم انسانی است و از سوی دیگر جسارت، شجاعت، قدرت استدلال، خلاقیت ذهنی و فن بیان خوب لازمه موفقیت وکیل مدافع دادگستری. مطلوبیت و آرزوی هر وکیل دادگستری کمک به افراد و اشخاص برای رسیدن به حق خود است.

در این بخش ما سعی نموده ایم جهت آشنایی هر چه بهتر جامعه از نقش وکلای پایه دادگستری و خدمات قابل ارائه شان مصاحبه ای داشته باشیم با یکی از موسسات بنام شهر تهران با نام موسسه حقوقی مجد عدالت.

در ادامه با ما همراه باشید...

majd-edalat
majd-edalat

لطفاً معرفی کوتاهی از موسسه حقوقی می فرمایید
موسسه حقوقی مجد عدالت یکی از زیرمجموعه های بنیاد وکالت ایرانیان می باشد که در حوزه های مختلف حقوقی فعالیت می نماید.

ماموریت، اهداف و منشور اخلاقی موسسه حقوقی مجد عدالت با تأسی از بنیاد وکالت ایران بدین شرح می باشد که:

ماموریت ما ارائه خدمات تخصصی وکالت و هم افزایی در توان علمی و تخصصی و اجرایی خبرگان و متخصصین علم حقوق برای توسعه و ارتقای خدمات وکالت، مشاوره حقوقی، آموزش و انجام پروژه های مطالعاتی بصورت حضوری و مجازی با تکیه بر آخرین دستاوردهای علمی و با بکارگیری مدرنترین ابزارهای علمی- آموزشی می باشد.


اهداف ایجاد موسسات حقوقی جیست و شما چه هدفی را دنبال می کنید؟
از اهداف بنیاد وکالت ایران به این موارد اشاره نمود:

1- کمک به ارتقای خدمات وکالت در کشور

2- ارائه الگوی نمونه از وکالت حرفه ای و تخصصی بر مبنای موازین شرعی، قانونی و اخلاقی

3- جذب نخبگان، خبرگان و متخصصین علم حقوق در حوزه های تخصصی بنیاد وکالت ایران در جهت هم افزایی دانش و توانمندیهای آنها در راستای خدمت رسانی بهتر، یادگیری مستمر و توسعه تجارب

4- پاسخ بهنگام و با بهترین کیفیت به نیازهای آموزشی، پژوهشی و مشاوره حقوقی سازمانها، شرکتها، نهادها و سایر اشخاص حقیقی و حقوقی و وکالت پرونده های آنها در جهت احقاق حقوقشان

5- ایجاد فرصت برای بروز و ظهور تواناییهای علمی – تخصصی و حرفه ای فارغ التحصیلان کیفی دانشگاهها در سراسر کشور

6- ارائه خدمات آموزشی و مشاوره ای مجازی با هدف سهولت دسترسی، کاهش هزینه و ایجاد عدالت توزیعی و دسترسی یکسان ارائه دهندگان و متقاضیان خدمات حقوقی در سراسر کشور

7- ارتقای فرهنگ مشاوره حقوقی و آموزش علمی، تخصصی و کاربردی در کشور

8- بالابردن ضریب موفقیت و افزایش غنای پژوهش ها و پروژه های علمی و مطالعاتی کشور با معرفی متخصص ترین و همخوان ترین تیمهای علمی-تخصصی- حرفه ای برای پروژه ها بویژه در پژوهش ها و پروژه های میان رشته ای حقوق

منظور از منشور اخلاقی موسسه های حقوقی چیست؟
موسسه حقوقی مجد عدالت منشور اخلاقی کانون وکلای دادگستری را سرلوحه خود قرارداده و در هر زمان و مکان خود و همه وکلای خود را ملزم به رعایت آن می داند و معتقد است رعایت اخلاق و انصاف موجب سلامت، برکت، صلاح و پایداری جامعه خواهد بود.

بند 1- ارزش ها
راستی و درستی : وکلای دادگستری مکلفند راستی و درستی را سرلوحه اعمال خود قرار دهند .
رازداری : وکیل دادگستری نباید اطلاعات یا اسراری را که در جریان ارائه خدمات حرفه ای خود به دست می آورند ، بدون مجوز قانونی یا اجازه موکل و یا مراجعه کننده استفاده و یا افشا کنند . همچنین باید تمهیدات لام برای آموش و نظارت بر کارکنان دفتر خود را در این خصوص فراهم نمایند .
صلاحیت حرفه ای : وکلای دادگستری باید از صلاحیت حرفه ای و تخصصی کافی در حوزه فعالیت خود برخوردار بوده و خدمات حرفه ای خویش را با دقت ، شایستگی و جدیت انجام دهند و همواره دانش حقوقی و مهارت حرفه ای خود را به سطحی برسانند که خدمات آنها نوعاً قبول باشد و برای دستیابی به آخرین تحولات علم حقوق و حرفه وکالت در سطح مطلوب و در راستای تحقق توسعه پایدار تلاش نمایند .
رفتار حرفه ای : وکیل پایه یک دادگستری باید به گونه ای رفتار کنند که با حسن شهرت حرفه ای ساگار باشد و ا انجام اعمالی که ممکن است اعتبار حرفه وکالت را خدشه دار کند ، رهیز نمایند .
پایبندی به حقوق شهروندی : وکلای دادگستری همیشه باید حقوق شهروندی را در اولویت فعالیت حرفه ای خود قرار داده و بدان پایبند باشند .

بندهای 2، 3، 4، 5 و 6 این منشور اخلاقی نیز موجود است که علاقمندان می توانند در وبسایت ما مشاهده نمایند.

نقش وکیل پایه یک دادگستری در پیش گیری و حل مسائل حقوقی
نقش وکیل پایه یک دادگستری در پیش گیری و حل مسائل حقوقی

و در آخر خدماتی که شما ارائه می نمایید چیستند؟
موسسه حقوقی مجد عدالت با بهره مندی از وکلا و مشاوران حقوقی کارآزموده داخلی و بین المللی، خدمات:
1. مشاوره حقوقی،
2. وکالت و طرح و دفاع از دعاوی داخلی و بین المللی،
3. نگارش و مدیریت قراردادهای داخلی و بین المللی،
4. حل اختلافات و داوری داخلی و بین المللی و
5. وصول مطالبات

را در حوزه های: 1-حقوق ایرانیان خارج از کشور 2- سرمایه گذاری خارجی در ایران 3- سرمایه گذاری در خارج از کشور 4- قراردادهای داخلی و بین المللی 5- قراردادهای نفتی 6- دعاوی و قراردادهای هواپیمایی اعم از بیمه، خرید و فروش، اجاره، تامین تجهیزات هواپیما و... 7- بورس و بیمه و بانکداری 8- املاک و مستغلات 9- دعاوی داخلی و بین المللی 10- دعاوی حقوقی و کیفری 11- داوری 12- ورشکستگی 13- شرکتها 14- چک 15- اسناد تجاری 16- ثبت 17- خانواده و وکیل خانواده 18- طلاق توافقی 19- 20- امور حقوقی دولتی

با استفاده از حقوقدانان متخصص در صنایع مختلف از جمله:

خودرو، بیمه، بانکداری، بورس، معادن و صنایع معدنی، نفت و گاز و انرژی، هوایی و هواپیمایی، دریایی و بنادر، انرژیهای نو و تجدید پذیر ارائه می نماید.

با تشکر از شما، و مردم از چه طریقی می توانند با شما ارتباط برقرار نمایند؟
هم میهنان گرامی میتوانند برای مشاوره تلفنی مستقیم با وکیل پایه یک از خط ثابت به شماره 9099071814 بدون پیش شماره یا صفر تماس بگیرند و یا با گرفتن وقت حضوری از خدمات تخصصی ما در حوزه های مذکور استفاده نمایند.

آدرس: سعادت آباد، نبش خیابان 32، پلاک 116، طبقه 4، واحد 9

تلفن: 88681856 همراه جهت هماهنگی: 09120834912

وب سایت: www.vakiliran.co

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «نقش وکیل پایه یک دادگستری در پیش گیری و حل مسائل حقوقی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره نقش وکیل پایه یک دادگستری در پیش گیری و حل مسائل حقوقی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.