زمان مطالعه: 2 دقیقه
جام ملت های آفریقا ؛ مرحله نیمه نهایی ؛ شاهکار محرز در شب گل به خودی ها

جام ملت های آفریقا ؛ مرحله نیمه نهایی ؛ شاهکار محرز در شب گل به خودی ها

جام ملتهای آفریقا فینلیست های خود را شناخت و دو تیم فوتبال سنگال و الجزایر با برتری مقابل تونس و نیجریه راهی فینال مسابقات شدند.

نیمه نهایی جام ملتهای افریقا

هرچند تونسی ها یک بار در این جام، کیفیت پنالتی زنان خود را آزمایش کرده و با به ثمر رساندن هر پنج پنالتی خود در مسابقه با غنا، بهترین آمار ممکن را برجای گذاشتند اما قرار نبود که این اتفاق در بازی با سنگال برای آنها تکرار شود. مهم ترین اتفاق دیدار نیمه نهایی جام ملتهای آفریقا در دقیقه 75 رقم خورد و تونس صاحب یک ضربه پنالتی شد. برای زدن این ضربه فرجانی ساسی پشت توپ قرار گرفت که در برابر غنا پنجمین و مهم ترین ضربه را به گل بدل ساخته بود اما این بار ضربه کم جان و بی دقت او به اسانی توسط دروازه بان سنگال مهار شد.

اما این پایان اتفاقات مهم مسابقه نبود. تنها پنج دقیقه بعد اعلام پنالتی شد اما این بار برای سنگال. تنها ده دقیقه تا پایان مسابقه باقی مانده بود و ضربه پنالتی هنری سایوت می توانست صعود سنگال به مرحله بعد را تا حدود زیادی قطعی سازد. اما این پنالتی نیز هدر رفت تا کار به وقت اضافی کشیده شود. در وقت اضافی هم به نظر می رسید که هیچ یک از بازیکنان موفق به گشودن دروازه حریف نخواهند شد. در این شرایط بود که یک اشتباه سرنوشت بازی را مشخص کرد و آن لحظه ای بود که دیلان برون در دقیقه 100 دروازه تونس را به اشتباه گشود.همین یک گل کافی بود تا سنگال راهی فینال مسابقات شود و تونس بالاخره در این جام طعم شکست را چشیده و راهی بازی رده بندی شود. در دومین دیدار نیمه نهایی تیمهای الجزایر و نیجریه در برابر هم ایستادند. در این مسابقه شاگردان جمال بلماضی بازی را طوفانی آغاز کردند و در همان 10 دقیقه نخست سه بار بخت گلزنی پیدا کردند اما حتی در گشودن دروازه خالی نیجریه ناکام ماندند تا کار گره بخورد. در این شرایط الجزایر هم شانسی مشابه سنگال آورد. در دقیقه روی یک ارسال از سمت راست، ویلیام تروست اکونگ دروازه خودی را گشود تا نیمه اول به سود الجزایر تمام شود.

در نیمه دوم و به دنبال یک شوت از پشت محوطه جریمه، داور با کمک VAR اعلام پنالتی کرد. این پنالتی توسط اودیون ایگهالو به گل بدل شد تا این بازیکن به تنهایی در صدر جدول گلزنان جام قرار گیرد. به نظر می رسید که کار به وقت اضافی می کشد زیرا حتی تیر دروازه نیز مانع از گلزنی الجزایری ها شده بود. آخرین فرصت مسابقه در دقیقه 5+90 نصیب الجزایر شد. این ضربه کاشته را ریاض محرز وارد دروازه نیجریه کرد تا الجزایر برنده این مسابقه شود. با این برد الجزایر این فرصت را به دست آورده که پس از انتظاری نزدیک به 3 دهه، قهرمانی آفریقا را برای دومین بار از آن خود سازد. این در حالی است که سنگال تاکنون قهرمان آفریقا نشده و می تواند این طلسم را در برابر الجزایر بشکند.

نظر خود را درباره «جام ملت های آفریقا ؛ مرحله نیمه نهایی ؛ شاهکار محرز در شب گل به خودی ها» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره جام ملت های آفریقا ؛ مرحله نیمه نهایی ؛ شاهکار محرز در شب گل به خودی ها فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.