زمان مطالعه: 1 دقیقه
بیوگرافی محمود میران

بیوگرافی محمود میران

محمود میران یکی از ورزشکارانی که به لطف یک عنوان خیلی معمولی، ورزش را جدی گرفت و بعدها برای ایران مدالهای فراوانی به دست آورد.
در این مطلب می خوانید : [بستن]

آشنایی با محمود میران

گاهی اوقات، یک عنوان ساده ممکن است زندگی یک نفر را تغییر دهد. یکی از ورزشکارانی که به لطف یک عنوان خیلی معمولی، ورزش را جدی گرفت و بعدها برای ایران مدالهای فراوانی به دست آورد، محمود میران با نام کامل« سید محمودرضا میران فشندی» است. پسری که روز 6 اسفند 1352 در محله منیریه تهران متولد شد، از بچگی همراه پدرش به تماشای کشتی پهلوانی و زورخانه ای می رفت. میران کوچک، اندام مناسبی داشت تا در سنگین وزن رشته ای مثل کشتی، قهرمان شود.

اما برادر بزرگ ترش که ژاپن) شرکت کرد، مقام چهارم آسیا را به دست آورد؛ البته به قیمت تجدیدی در هر سه ثلث مدرسه و به تعویق افتادن گرفتن دیپلم.

محمود میران

میران بعدها یکی از پرمدال ترین ورزشکاران ایران در تاریخ بازیهای آسیایی تبدیل شد. یک سال بعد از برنزی که در مسابقات ماکائو کسب کرد، او مدال نقره دسته سنگین وزن بازیهای آسیایی 1994 را به دست آورد و این مدال را در بازیهای1998 و 2002 هم تکرار کرد. در بازیهای بوسان، میران یک برنز هم در دسته آزاد بدست آورد و بالاخره با کسب نقره بازیهای 2006، صاحب پنج مدال از بازیهای آسیایی شد.

تو رقابتهای قهرمانی آسیا هم، او تا سال 2007 مسابقه داد و برنده یک طلا، سه نقره و چهار برنز شد. اما بدون تردید، باارزش ترین مدال او، برنزی بود که در سال 2001 در رقابتهای جهانی مونیخ برای ایران به ارمغان آورد.

فعالیت های میران

میران همزمان با جودو، به کشتی پهلوانی هم می پرداخت و از سالهای 1373 تا 1376 چهار بار قهرمان مسابقات پهلوانی کشور شد. آخرین هنر میران، تخصصش در نقاشی به سبک کابوکی هست. یه سبک ژاپنی که میران آن قدر در کشیدن نقاشی آن، حرفه ای شد که حتی یک دهه پیش نمایشگاهی از کارهایش در موزه ملل برپا گشت و نشان داد که طراح کارها، یک مرد همه فن حریف است.محمود میران کشتی گیر

نظر خود را درباره «بیوگرافی محمود میران» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره بیوگرافی محمود میران فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.