زمان مطالعه: 1 دقیقه
محلات؛ مکانی برای گذراندن یک روز خوب

محلات؛ مکانی برای گذراندن یک روز خوب

بخشی از مردم ایران  تصمیم دارند به سفرهای داخلی بپردازند؛ اما مساله این است که بسیاری از جاذبه‌های ایران...

mahalat
mahalat

بخشی از مردم ایران  تصمیم دارند به سفرهای داخلی بپردازند؛ اما مساله این است که بسیاری از جاذبه‌های ایران برای آنها ناشناخته است.

 محلات، شهر گل ایران، در جنوب شرقی تهران و در فاصله 262 کیلومتری آن قرار گرفته است. این شهر که رتبه نخست تولید گل‌های زینتی کشور را دارا ست و در استان مرکزی واقع شده، بهاری باشکوه و پر از زیبایی‌های بی‌بدیل را در پیش چشمان مشتاق و تماشاگر به نمایش می‌گذارد. 

از آنجا که همه ما سعی می‌کنیم خانه و محل کار و زندگی‌مان را با کاشتن و پرورش گل‌های آپارتمانی بیاراییم و تلطیف کنیم، قطعا رفتن به شهری که به هلند ایران مشهور است و پر از باغ‌های گل و به همین واسطه هوایی مطبوع و پاک است، ‌می‌تواند برایمان بسیار دلپذیر و فرح‌بخش بوده و جسم و جانمان را تطهیر کند. علاوه‌بر باغ‌های گل، ‌محلات دارای منابع متعدد و غنی معادن سنگ‌های زینتی، معادن سنگ تراورتن و مرمریت نیز است که از لحاظ کیفیت در دنیا کم نظیرند.

پارک زیبای سرچشمه محلات واقع در شمال شهر، چناری که بیش از 1150 سال دارد، انواع باغ‌های پرورش گل در مزارع گل سفلی، امامزاده یحیی و امامزاده فضل‌ در خیابان قندی محلات علیا، کوچه‌باغ‌های پولگان در میدان فرمانداری (منطقه پولگان) و مزارع دشت بالا ودشت پشند وسرجوب‌ نر و پاقطار، حمام قدیمی عرش (مکان فعلی اداره گردشگری و میراث فرهنگی) واقع در خیابان سرچشمه، روستای آتشکوه و آتشکده باستانی واقع در این روستا و آسیاب‌های آبی از جمله دیدنی‌های این شهرند. یخچال تاریخی نیم‌ور و یخچال‌های طبیعی موسوم به کنگره یخچال نیز از دیگر جاذبه‌های محلاتند. ارده، عسل، نان‌های سنتی پرکوفت، گرده، نان شیری و دوآتشه، انواع گل و درخت، تریکو وگیوه نیز سوغاتی‌هایی هستند که در بازگشت از این سفر می‌توانید با خود از این بهشت زیبا به همراه بیاورید.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «محلات؛ مکانی برای گذراندن یک روز خوب» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره محلات؛ مکانی برای گذراندن یک روز خوب فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.