زمان مطالعه: 1 دقیقه
لیگ جهانی والیبال و رقابتهای برگزار نشده سال 2020

لیگ جهانی والیبال و رقابتهای برگزار نشده سال 2020

بعد از ایتالیا و برزیل، دیگر تیمی نتوانست به قدرت مطلق لیگ جهانی تبدیل شود.

اختصاصی آسمونی

نوشته مهدی زارعی

سال 1990 و زمانی که مسابقات ژاپن، فقط 8 تیم حضور داشتند و در پایان، ایتالیا با برتری(3-0) مقابل هلند، قهرمان شد؛ اتفاقی که در سالهای بعد، امری عادی و تکراری شد.

در دهه اول برگزاری این تورنمنت، تیمهای شرکت کننده به 12 تیم رسیدند. ایتالیا همچنان قدرت نخست مسابقات بود و در سال 2000 هشتمین قهرمانی خود را جشن گرفت. عنوانی که البته پایان بخش افتخارات این کشور در لیگ جهانی بود و بعد از آن، نوبت به سالهای درخشش برزیل رسید. کشوری که در دهه اول برگزاری لیگ جهانی، فقط یک بار قهرمان شده بود، تا سال 2010 هشت قهرمانی دیگر کسب کرد؛ از جمله 5 عنوان قهرمانی پیاپی از 2003 تا 2007. در طول این سالها، تعداد تیمها به 16 افزایش پیدا کرد.

پس از روسیه و لهستان، نوبت به آمریکا، فرانسه و صربستان رسید که در این بین، سهم روسیه و فرانسه دو عنوان قهرمانی بود.

در این مدت، از سال 2013 تعداد تیمهای لیگ جهانی به 18 رسید. یک سال بعد، این عدد به 28 افزایش پیدا کرد و در سال 2015 چهار تیم دیگر به خانواده لیگ جهانی اضافه شدند.

از سال 2016 تعداد تیمها به 36 رسید و سرانجام در سال 2018 بود که این مسابقات به «لیگ ملتها» تغییر نام پیدا کرد. مسابقاتی که مرحله نهایی اش با شرکت 16 تیم برگزار شد و این روسیه بود که دو دوره برگزار شده لیگ ملتها را فتح کند.

شاید روسیه، قدرت این سالهای لیگ ملتها باشد. اما رقابتهای 2020 برگزار نشد و حالا باید دید در سال آینده، چه تغییراتی در قدرتهای این مسابقات به وجود می آید. آیا قدرت جدیدی ظهور می کند یا باید باز هم شاهد درخشش روسیه، لهستان و آمریکا فینالیست های این رقابتها در سال اخیر باشیم. شاید هم نوبت برزیل باشد که همیشه در سال برگزاری المپیک، به روزهای اوج بازمی گردد. باید منتظر بود و دید!

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «لیگ جهانی والیبال و رقابتهای برگزار نشده سال 2020» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره لیگ جهانی والیبال و رقابتهای برگزار نشده سال 2020 فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.