زمان مطالعه: 2 دقیقه
فینال های لیگ قهرمانان اروپا( فصل 89-88)؛ میلان- استوآ بخارست

فینال های لیگ قهرمانان اروپا( فصل 89-88)؛ میلان- استوآ بخارست

در این دوره رقابتها نماینده ای از ترکیه به شکلی باورنکردنی تا نیمه نهایی مسابقات صعود کرد.

وقتی گالاتاسرای در دور دوم در خانه نوشاتل سوییس(3-0) مغلوب شد، به نظر می رسید کار این تیم به پایان رسیده، اما برد(5-0) گالا در بازی برگشت، سنوشت تیم صعود کننده را تغییر داد. گالا در ادامه موناکو را هم (2-1) برد و به نیمه نهایی رسید.

استوآ بخارست باز هم به مدد قرعه مناسب فینالیست جام باشگاه ها شد. این تیم مقابل اسپارتا پراگ(7-3) اسپارتاک مسکو(5-1)، گوته بورگ(5-2) و گالاتاسرای(5-1) به برتری دست یافت و حریف میلان شد که با بزرگان هلندی خود در برابرویتوشا بلغارستان(7-2)، ستاره سرخ بلگراد(2-2)،وردبرمن(1-0)و رئال مادرید(6-1) به برتری دست یافته بود.

 میلانی ها تنها ستاره سرخ را در ضربات پنالتی بردند. اما این تنها ظاهر کار بود و اگر روند عادی مسابقه طی می شد، قطعا نماینده یوگسلاوی به راحتی راهی دور بعد شده بود. دو تیم در روز 26 اکتبر 1988 در سن سیرو به مصاف هم رفتند. گل دقیقه 47 دراگان استویکوویچ ستاره سرخ را پیش انداخت. اما این برتری تنها یک دقیقه دوام آورد و پیترو پائولو ویردیس بازی را به تساوی کشاند. با این حال نتیجه(1-1) کار را عملا به سود ستاره سرخ می کرد.

در دیدار برگشت که در روز نهم نوامبر همان سال برگزار شد، ستاره سرخ با گل دقیقه 50 دژان ساویچویچ از میهمان خود پیش افتاد. اتفاق بد برای میلان این بود که ویردیس هم از زمین اخراج شد تا میلان ده نفره شود.همه چیز نشان از حذف میلان داشت. اما ناگهان در دقیقه 65 برق ورزشگاه رفت! انتظار 97400 تماشاگر ثمری نداشت و دیتر پائولی داور آلمانی دستور لغو بازی را صادر کرد! به این ترتیب بازی به ساعت 15 فردای آن روز موکول شد و دو تیم با همان ترکیب بازی نیمه تمام مقابل هم قرار گرفتند. در حالی که کارلو آنچلوتی به علت دو اخطاره شدن در بازی نیمه کاره و ویردیس به دلیل اخراج در آن مسابقه، اجازه بازی در دیدار تکرار شده را نیافتند و این تنها امتیاز یوفا به ستاره سرخی بود که حالا همه چیز را باید از نو آغاز می کرد.

در مسابقه تکراری مارکو فان باستن برای میلان و دراگان استویکوویچ برای ستاره سرخ گلزنی کردند. مسابقه(1-1) تمام شد و در ضربات پنالتی این ستاره سرخ بود که ضربات سوم و چهارم خود را از دست داد و (4-2) بازنده شد!

میلان هم به مرحله بعد رسید و تنها به لطف پنالتی مارکو فان باستن در دیدار خانگی، مجموعا(1-0) برمن آلمان را شکست داد. اما هنوز تا روزهای اوج روسونری زمان مانده بود و آنها بهترین نتیجه خود را در آخرین دیدارها کسب کردند از جمله برد(5-0) مقابل رئال مادرید در سن سیرو.

 فینال نیوکمپ یکی از یک طرفه ترین مسابقات تاریخ لیگ قهرمانان بود. در این دیدار که در حضور 98 هزار تماشاگر در نیوکمپ برگزار شد، شاگردان آریگو ساکی با دو گل رود گولیت(18 و 39) و مارکو فان باستن(27 و 47) به سادگی با نتیجه (4-0) به برتری دست یافتند و قهرمانی جام باشگاه ها را از آن خود ساختند. این آغاز روزهای درخشان تیمی بود که از نظر ساکی بهترین تیم تاریخ بود.

 

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «فینال های لیگ قهرمانان اروپا( فصل 89-88)؛ میلان- استوآ بخارست» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره فینال های لیگ قهرمانان اروپا( فصل 89-88)؛ میلان- استوآ بخارست فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.