فینال جام حذفی انگلیس بین تیمهای آرسنال و شفیلد یونایتد قرار بود که مطابق معمول هر سال از ساعت 15 و در روز 25 آوریل در ومبلی آغاز شود. در حالی که شبکه رادیویی بی بی سی در طرح آزمایشی خود و در ساعت 14:30 از شارپ و کریک استفاده کرد تا کارشناسی های قبل از مسابقه را انجام دهند. اما در مورد تهیه فیلمهای خبری از مسابقه، مشکلات فراوانی ایجاد شد.

شرکت فیلمسازی بریتانیایی گائومونت در ابتدا 900 پوند برای فیلمبرداری از مسابقه به مسوولان ومبلی پیشنهاد داده بود، اما مقامات که خواستار مبلغ 1500 پوند بودند، این پیشنهاد را رد کردند. آنها بعداً عقب نشینی کرده و پیشنهاد اولیه را پذیرفتند، اما شرکت فیلم اکنون فقط حاضر به پرداخت 500 پوند بود! اختلافات برطرف نشد و سرانجام رسانه ها از داخل ورزشگاه محروم شدند. برای دور زدن ممنوعیت و امکان گزارش مسابقه، تعدادی اتوژیروس تهیه شدند تا خبرنگاران را بر فراز استادیوم پرواز دهند و تصویری هوایی از مسابقه به آنها بدهند! در این شرایط تنها فیلمبردار رسمی استادیوم توانست به سبک عادی همیشگی از مسابقه فیلمبرداری کند.

توپچی های آرسنال که حتی بعد از مرگ هربرت چاپمن و جانشینی مالکوم آلیسون هم روند موفقیت های شان متوقف نشده بود، برای اولین بار در فینال جام حذفی با پیراهن های قرمز و آستین های سفید بازی کردند، آنها در دو فینال قبلی دهه 30 خود پیراهن یکدست قرمز پوشیده بودند. لوگوی باشگاه هم- که تا قبل از فصل 68-67 تنها در موارد خاص روی پیراهن تیم نقش می بست- برای چهارمین بار و به مناسبت فینال ومبلی روی پیراهن ها دوخته شد.

توپچی ها در دور چهارم این جام هم از بازوبندهای مشکی استفاده کردند. جمعیت 60 هزار نفری حاضر در ورزشگاه آنفیلد قبل از شروع بازی سرودهای خداوند شاه را حفظ کند( سرود ملی) و با من بمان را سرودند؛ در حالی که برد(2-0) آنها مقابل لیورپول در آنفیلد، هفت روز پس از مرگ پادشاه جورج پنجم برگزار شد و هر دو تیم به نشانه عزا از بازوبند مشکی استفاده کردند.

آنها قبل از این مسابقه هم روز سختی را مقابل بریستول راورز دسته سومی برگزار کردند و در شرایطی که یک پنالتی از دست داده و تا دقیقه 65 از میزبان خود با یک گل عقب بودند، ناگهان طی 14 دقیقه همه چیز متحول شد و توپچی ها(5-1) پیروز شدند!

در مصاف با نیوکاسل هم توپچی ها سه بار پیش افتادند اما بنا به نوشته روزنامه تایمز" بلافاصله بعد از پیش افتادن به دفاع مطلق دست می زدند" و به این ترتیب هر سه بار برد خود را از دست دادند و سرانجام(3-3) مساوی کردند تا برای صعود ناچار به دیداری خانگی مقابل این تیم شده و این بار(3-0) پیروز شوند.

شفیلد یونایتد هم در دور سوم مقابل برنلی(0-0) مساوی کرد، دیدار برگشت دو تیم به میزبانی شفیلد برگزار و میزبان در زمینی پوشیده از برف و هوایی مه آلود(2-1) پیروز شد. برد (3-1) آنها در یک چهارم نهایی مقابل تاتنهام هم در زیر برف و در زمینی باتلاقی حاصل شد.

وقتی شفیلد یونایتد در نیمه نهایی مقابل فولام قرار گرفت، مشخص شد که قطعا یک تیم از دسته دوم به فینال راه پیدا خواهد کرد. این مسابقه در 21 مارس در استادیوم مولینکس برگزار و یونایتد(2-1) به برتری دست یافت. به این ترتیب روند مسابقات بدون شکست یونایتد به 22 مسابقه پیاپی رسید. اما این دو تیم ملاقات دیگری هم داشتند. یک هفته بعد در رقابتهای لیگ، فولام با یک پنالتی(1-0) شفیلد را شکست و نوار بازیهای بدون باخت این تیم را پاره کرد.

 اما در آستانه فینال قطارهایی مخصوص مسابقه در شفیلد آماده شدند تا هواداران را از شمال کشور به لندن برسانند. روز مسابقه هوا بهاری و خوب بود اما باد چنان می وزید که گاهی اوقات کاملا مسیر حرکت توپ را تغییر می داد. تنها سه دقیقه از شروع مسابقه گذشته بود که ویلسون، دروازه بان آرسنال، توپ را روی زمین انداخت اما قبل از آن که به توپ ضربه بزند، بارکلی و دادز از شفیلد به سمت توپ حمله کردند و در حالی که همه چیز آماده ورود توپ به دروازه بود، مدافعان آرسنال از گل شدن توپ جلوگیری کردند.

تنها گل فینال در دقیقه 74 توسط تد دریک برای آرسنال زده شد. دریک در این مسابقه نه چندان خشن یک رکورد جالب هم به جای گذاشت؛ پنج بار خطا تنها با آرنج خود! شفیلدی ها هم تا آستانه گل تساوی پیش رفتند. اما درست در لحظه ای که جاک دادز مهاجم اسکاتلندی این تیم آماده زدن ضربه سر شده بود، ویلف کاپینگ هافبک آرسنال به او برخورد کرد تا دادز تعادل خود را از دست داده و ضربه اش به تیر دروازه برخورد کند. به این ترتیب توپچی ها برنده شدند تا در بازگشت به خانه، به همسران بازیکنان قهرمان هم یک ساعت مچی اهدا شود. آرسنال فصل را با تساوی(2-2) مقابل لیدز در لیگ و کسب رتبه ششم رقابتها به پایان رساند. اما شفیلد در دسته دوم، رتبه سوم را به دست آورد تا شانس حضور در دسته اول فصل بعد را از دست بدهد.

 

شفیلد یونایتد از آن زمان تاکنون، دیگر به فینال جام حذفی نرسید. در بین بازیکنان این تیم جاک دادز، که در 23 فوریه 2007 در سن 91 سالگی درگذشت، آخرین بازیکن بازمانده از فینال بود. اما آرسنالی ها یک یادگاری ابدی از این فینال دارند. پیراهن کاپیتان اسکاتلندی تیم- آلکس جیمز- که همچنان در موزه باشگاه خودنمایی می کند.

 

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «فینال جام حذفی انگلیس(1936)؛ اولین کارشناسان رادیویی و دردسرهای فیلمبرداری از فینال» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره فینال جام حذفی انگلیس(1936)؛ اولین کارشناسان رادیویی و دردسرهای فیلمبرداری از فینال فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.