زمان مطالعه: 1 دقیقه
بیوگرافی ژئو آندره

بیوگرافی ژئو آندره

تعداد معدودی قهرمان همچون ژئو آندره یافت می‌شوند كه بدون كسب عناوین قهرمانی در صفحات تاریخ جای گرفته‌اند.

تاریخ ورزش مملو است از قهرمانانی كه با درخشش در میادین و كسب مدال طلای مسابقات معتبر نام خود را در تاریخ جاودانه ساخته‌اند. با این حال تعداد معدودی قهرمان یافت می‌شوند كه بدون كسب عناوین قهرمانی در صفحات تاریخ جای گرفته‌اند. یكی از این بزرگان ژرژس ایوان آندره، ملقب به ژئو می‌باشد كه در 13 آگوست 1889 در فرانسه متولد شد.

آندره برای نخستین بار در سال 1908 حضور در المپیك را تجربه كرد. در بازی‌های لندن او نماینده كشورش در پرش ارتفاع بود. قبل از المپیك، بهترین ركورد ژئو 1.79 متر بود اما در مسابقات لندن، او ركورد خود را به 1.88 متر ترقی داد و در میان شگفتی حاضران مدال نقره كسب كرد.

Géo André - Wikipedia

چهار سال بعد آندره موفق به كسب مدال نشد، اما حضوری پررنگ در استكهلم (1912) داشت. شركت در ده مسابقه دهگانه، پنج ماده پنجگانه، پرش ارتفاع، پرش ارتفاع بدون دورخیز، پرش جفت و 110متر با مانع!! دو سال پس از المپیك استكهلم، جنگ جهانی اول آغاز شد و این جنگ موجب تعطیلی المپیك 1916 گشت. آندره نیز به عنوان سرباز در ارتش فرانسه خدمت كرد و به شدت مجروح شد. بدتر از آن، دوران اسارت بود كه برای دونده فرانسوی غیرقابل تحمل بود. ژئو پنج بار برای فرار تلاش كرد و شكست خورد. اما برای او زندگی برابر بود با تلاش. باز هم تلاش و سرانجام... در ششمین فرار او موفق شد از زندان دشمن فرار كند! پس از آن هم از نبرد فاصله نگرفت و این بار به عنوان خلبان در نیروی هوایی فرانسه خدمت كرد.

 با پایان جنگ جهانی اول، ژئو فعالیت خود را مجدداً در ورزش آغاز كرد و در المپیك آنتورپ (1920) در دوی 400 متر با مانع چهارم شد. یك هفته بعد نوبت به مسابقه 400×4 متر بود و او همراه تیم كشورش موفق به كسب مدال برنز شد. المپیك 1924 به میزبانی پاریس برگزار شد و در روز آغازین، كسی شایسته‌تر از آندره برای قرائت سوگند المپیك نبود. او كه در سی و چهار سالگی برای چهارمین بار آماده شركت در المپیك شده بود، به نمایندگی از ورزشكاران تمامی كشورهای شركت‌كننده در المپیك سوگند یاد كرد كه ورزشكاران جوانمردی و اخلاق را رعایت كرده و با شرافت مسابقه دهند...

 در المپیك 1924، آندره در 400متر با مانع چهارم شد و آن‌گاه از ورزش كناره گرفت. سال‌ها بعد و با شروع جنگ جهانی دوم در سال 1939 ژئو باز هم مبارزه را از سر گرفت. او این بار در پیاده نظام فرانسه خدمت كرد و سرانجام در نزدیك تونس در 4 می 1943 و در آخرین مبارزه زندگی خود كشته شد.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «بیوگرافی ژئو آندره» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره بیوگرافی ژئو آندره فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.