زمان مطالعه: 1 دقیقه
بیوگرافی فنی روزنفلد 

بیوگرافی فنی روزنفلد 

در سال 1996 و در مراسم صدمین سالگرد افتتاح المپیك، پست كانادا دسته‌ای تمبر چاپ كرد كه عكس فنی روزنفلد در این تمبرها بود؛ یکی از اسطوره های کانادایی.

المپیك آمستردام (1928) اولین المپیكی بود كه در آن مسابقات دو و میدانی دختران برگزار می‌شد. یكی از مواد دو و میدانی در این المپیك هم رقابت 400 متر امدادی بود. تیم كانادا نیز درحالی در این رقابت شركت كرده بود كه اولین عضو تیم كانادا بوبی روزنفلد یكی از بهترین ورزشكاران روزگار خودش محسوب می‌شد. فنی روزنفلد ملقب به بوبی در 28 دسامبر 1903 در كاتریناسلوف روسیه متولد شد و سال‌ها بعد با خانواده به كانادا مهاجرت كرد. بوبی استعدادی بی‌نظیر داشت به طوری كه تا سال 1922 در بسكتبال، سافت بال، تنیس و هاكی روی یخ استعداد خود را نمایان ساخته بود.

Bobbie Rosenfeld: The Olympian Who Could Do Everything — Second Story Press

در این سال او تصمیم گرفت تا تمام نیروی خود را روی دو و میدانی متمركز كند. سه سال بعد. او با زمان 11 ثانیه، با ركورد دوی صد یارد جهان مساوی كرد. تا قبل از المپیك نیز وی ركوردهای فراوانی در مسابقات پرش جفت، پرش طول، پرتاب وزنه 8 پوندی، پرتاب دیسك و پرتاب نیزه از خود به جای نهاد و خود را به عنوان بزرگ‌ترین دونده زن کانادا مطرح كرد. با این حال در سال 1924 در مسابقات تنیس تورنتو نیز قهرمان شد!

Buy Canada #1610 - Fanny Rosenfeld, 400 m relay, 1928 (1996) 45¢ | Arpin  Philately

و سرانجام در المپیك 1928، وی دویدن را آغاز كرد و چوب را پس از صدمتر، به هم تیمی خود داد. در پایان، تیم كانادا با ثبت ركورد 48.4 ثانیه قهرمان المپیك شد و بوبی با كسب یك نقره در دوی صدمتر، كارنامه افتخارات خود را تكمیل كرد.

1928 Summer Olympics - 1920's Women's Rights

نام وی در سال 1949 وارد تالار افتخارات ورزش آمریكا شد و یك سال بعد به عنوان برترین ورزشكاران زن كانادا در نیمه اول قرن بیست برگزیده شد. روزنفلد در دسامبر 1969 درگذشت. اما در سال 1996 و در مراسم صدمین سالگرد افتتاح المپیك، پست كانادا دسته‌ای تمبر چاپ كرد كه عكس پنج تن از بزرگان تاریخ ورزش كانادا در این تمبرها بود. بی‌تردید فنی هم در بین این اشخاص قرار داشت و این كاملاً طبیعی می‌نمود.

Sporting Canadian Women | CBC Radio

 

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «بیوگرافی فنی روزنفلد » در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره بیوگرافی فنی روزنفلد  فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.