زمان مطالعه: 2 دقیقه
بیوگرافی الیزابت رابینسون

بیوگرافی الیزابت رابینسون

الیزابت رابینسون با بازگشت به زندگی خود همه را شگفت زده کرد و با بازگشت به دنیای قهرمانی شگفت زده تر!

برخلاف دوران كنونی كه دوومیدانی به یكی از پرطرفدارترین رشته‌های ورزشی بدل شده است و روزی نیست كه رسانه‌ها خبر ركوردشكنی در مواد مختلف دوومیدانی را به سراسر دنیا مخابره نكنند، در دهه‌های ابتدایی قرن بیستم، بسیاری از مواد دوومیدانی مثل امروز همگانی نشده بود و مخالفان بسیاری با برگزاری این بازی‌ها در سراسر دنیا وجود داشتند. مثلاً وقتی برای اولین بار مسابقه دوی 800 متر در المپیك آمستردام برگزار شد و بسیاری از زنان شركت‌كننده در این مسابقه از حال رفتند، این امر موجب شد كه مسابقات دو در مسافت‌های بیشتر از 400 متر برای زنان برای مدت 32 سال ممنوع شود. چون احساس می‌شد كه زنان توانایی شركت در این مسابقات سنگین را ندارند. در این شرایط نام یك دانش‌آموز 16 ساله به عنوان اولین قهرمان تاریخ دوی صد متر زنان جاودانه شد.

Betty Robinson | NHS T&F HOF

الیزابت رابینسون ملقب به بتی در 23 آگوست 1911 در ریور دیل آمریكا متولد شده بود و تا سال 1928 در هیچ‌گونه مسابقه رسمی شركت نكرده بود. روزی بتی با سرعت درحال دویدن بود كه معلم ورزش او متوجه شد كه استعدادی بی‌نظیر را كشف كرده است. از آن پس بتی زیرنظر مربی خود با دقت و تمركز بیشتری به تمرینات ادامه داد و به سرعت بدل به یكی از امیدهای دوومیدانی آمریكا شد. تنها چهار ماه به المپیك آمستردام (1928) باقی مانده بود و قرار بود كه برای اولین بار در این المپیك مسابقه دوی سرعت زنان نیز به بازی‌ها اضافه شود. در این شرایط بتی برای اولین بار در یك مسابقه رسمی در هوای آزاد شركت كرد و با استعداد بی‌نظیر خود ركورد دوی 100 متر زنان جهان را شكست(!)

Betty Robinson, la course à un train d'enfer - ÀBLOCK!

چنین شد كه او عضوی از تیم‌ملی دوومیدانی آمریكا شد و در بازی‌های المپیك در بین چهار شركت‌كننده فینال 100 متر با اختلاف نیم متر نسبت به نفر دوم، قهرمان المپیك شد و نام خود را جاودانه ساخت. رابینسون یك نقره نیز در دوی 400 متر امدادی زنان كسب كرد و با افتخار به وطن خود بازگشت. سه سال پس از این فتح بزرگ، رابینسون در یك سقوط هواپیما به شدت مجروح شد. به‌طوری كه وقتی یك مرد او را دید، احساس كرد كه دخترك از دنیا رفته است. مرد بتی را در اتومبیل خود قرار داد و برای كفن و دفن به پزشكی قانونی برد!

Betty Robinson 1st Olympics 100-Meter Gold Medal Airplane Crash 1931  Newspaper | eBay

اما بتی زنده بود. او هفت هفته تمام بیهوش بود. اما سرانجام به زندگی بازگشت. هرچند علیرغم این نجات معجزه‌آسا به مدت دو سال از دوومیدانی دور بود. زمانی هم كه می‌خواست به دوهای سرعت بازگردد متوجه شد كه پاهایش هیچ‌گاه مثل گذشته خم نمی‌شوند. حتی نمی‌تواند برای قرار گرفتن در خط شروع مسابقه قوز كند! بتی هرگز تسلیم نشد و آخرین شانس خود را از دست نداد. او تصمیم به شركت در دوی امدادی 400 متر گرفت. جایی كه دیگر خم شدن لازم نبود.

Elizabeth Robinson

او سرانجام در المپیك 1936 برلین به بازی‌ها بازگشت و دومین طلای المپیكی خود را كسب كرد. بتی رابینسون كه یك بار مرگ را شكست داده بود، سرانجام در 18 می 1999 درگذشت. این بار دیگر بازگشتی در كار نبود...

 

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «بیوگرافی الیزابت رابینسون» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره بیوگرافی الیزابت رابینسون فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.