زمان مطالعه: 1 دقیقه
بیوگرافی آندراس بالژو

بیوگرافی آندراس بالژو

یكی از رشته‌های دشوار ورزشی كه كمتر از آن چیزی شنیده‌ایم، مسابقه پنتاتلون یا پنج‌گانه مدرن می‌باشد.

در این رشته ورزشكاران باید در سواركاری، شمشیربازی، تیراندازی، شنا و دوومیدانی با یكدیگر به رقابت بپردازند و در پایان، كسی كه بیشترین امتیاز را در مجموع این رقابت‌ها كسب كند، قهرمان پنج‌گانه خواهد شد. در تاریخ رقابت‌های پنج‌گانه نام آندراس بالژو از مجارستان برای همیشه جاودان مانده است. این قهرمان كه در 16 آگوست 1938 در كوندوروس مجارستان متولد شد، برای اولین بار در المپیك 1960 (رم) عضوی از تیم ملی مجارستان بود. او در قسمت انفرادی چهارم شد و در بخش تیمی طلای المپیك را كسب كرد.

بالژو در المپیك 1964 توكیو غایب بود و چهار سال بعد، در بازگشت به المپیك مكزیكوسیتی موفق به كسب عنوان دوم ائفرادی و طلای بخش تیمی شد.

Olympedia – András Balczó

آندراس در المپیك مونیخ (1972) نیز درخشید و در حضور ورزشكاران 59 كشور و در شرایطی كه 14 شركت‌كننده از داروهای آرام‌كننده و تسكین دهنده غیرمجاز استفاده كرده بودند، با كسب 1060 امتیاز در سواركاری، 1057 امتیاز در شمشیربازی، 956 امتیاز در تیراندازی، 1060 نمره در شنا و 1279 پوئن در دوی صحرانوردی (مجموع 5412 امتیاز) بالاتر از دو ورزشكار اهل كشور شوروی، مرغوب‌ترین مدال قسمت انفرادی را از آن خود ساخت.

در بخش تیمی هم 19 كشور، تیم‌های كامل پنج‌گانه خود را به مسابقات اعزام كرده بودند كه بالژو همراه با تیم كشورش صاحب مدال نقره شد و ركورد بی‌نظیر 3 طلا و 2 نقره از المپیك را برجای نهاد.

او كه مهارتش در دوی صحرانوردی بود،  موفق شد در مسابقات جهانی 11 طلا (در مسابقات 1963، 65، 66، 67، 69، 70 و 71) 6 نقره (1958، 59، 61، 62، 69 و 70) و 2 برنز (1961 و 1971) كسب كند(!)

بد نیست بدانید كه شغل اصلی این قهرمان ورزش نبود و وی برای امرار معاش به عنوان تعمیركار ماشین تحریر فعالیت می كرد.

 

 

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «بیوگرافی آندراس بالژو» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره بیوگرافی آندراس بالژو فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.