زمان مطالعه: 2 دقیقه
بیوگرافی مادوری دیکشیت

بیوگرافی مادوری دیکشیت

مادوری دیکشیت یکی از بازیگران محبوب بالیوود است . با آسمونی همراه باشید تا با زندگی این بازیگر توانا بیشتر آشنا شوید.

دوران ابتدایی زندگی مدوری دیکشیت

مدوری یا مدهوری دیکشیت بازیگر بالیوودی در 15 می 1967در بمبئی هندوستان به دنیا آمد. پدر او شانکار و مادر او نهلاتا دیکشیت نام دارند . مدوری دو خواهر و یک برادر دارد . تحصیلات مدوری در رشته میکرو بیولوژی بوده است.

شروع دنیای بازیگری و مشهور شدن مدوری دیکشیت

زندگی مدوری دیکشیت
زندگی مدوری دیکشیت

آشنایی مدوری با راج شری قبل از وارد شدن به دنیای کار رشته تحصیلیش ، مسیر زندگیش را تغییر داد . اولین فیلم مدوری " عبد " بود که در کشمیر ساخته شد . در زمان فیلم برداری این فیلم در کشمیر بود که " سوباش گای " مادوری را دید و از او برای حضور در یک کلیپ ویدئو از فیلم " کارما "دعوت کرد و مادوری نیز پذیرفت . ولی ستاره شدن و مشهور شدن مدوری در دنیای بالیوود بخاطر فیلم " تیزاب " بود . یکی دیگر از فیلم های معروف او " دل " نام دارد .  او چهارده بار نامزد جایزه بهترین بازیگر زن فیلم فیر ( بهترین فیلم های سینمای هندوستان ) شده است که در این زمینه رکورددار است.

ازدواج مدوری دیکشیت

ازدواج مدوری دیکشیت
ازدواج مدوری دیکشیت

در 17 دسامبر سال 1999 در حالی که مدوری در اوج موفقیت قرار داشت با دکتر سریرام نی نی ازدواج کرد. خواهر ها و برادر مدوری در آمریکا زندگی می کردند و مدوری در سفرهایش با سریرام نی نی پزشک دو رگه هندی آشنا می شود و بالاخره در سال 1999 آنها با هم ازدواج می کنند . مدوری بعد از ازدواجش در آمریکا ساکن شد و در آن جا زندگی کرد . مدوری دیکشیت در حال حاضر دو پسر به نام های آریان و ریان دارد و در کنار همسر و پسرانش به کارهای هنری هم مشغول است. او در بعضی از مراسم ها در هندوستان حضور همیشگی دارد و در دنیای مد هم همچنان فعال است .

زوج بازیگری مدوری دیکشیت

زوج بازیگری مدوری دیکشیت
زوج بازیگری مدوری دیکشیت

دیکشیت علاوه بر بازیگری در زمینه رقص نیز فعالیت می‌کند او درچند برنامه و مسابقه رقص داوری کرده است؛ و در سینمای هند مدوری را بیشتر با "آنیل کاپور" می‌شناسند.

دنیای بازیگری مدوری دیکشیت در یک نگاه

دنیای بازیگری مدوری دیکشیت در یک نگاه
دنیای بازیگری مدوری دیکشیت در یک نگاه

مدوری دیکشیت اولین بازی خود را در فیلم بلند "Abodh" در 1984 ایفا کرد و فیلم شکست خورد اما بازی دیکشیت تحسین منتقدان را در پی داشت. بازی وی در 1985 awara baap نیز تبدیل به شکستی دیگر برای وی شد. در 1986 دو فیلم swati و manav hatya اما هردو در گیشه شکست خوردند. در 1987 در سه فیلم mohre و hifazat وuttar dakshin بازی کرد اما فیلمهایش به شکست در باکس افیس ادامه دادند تا اینکه در فیلم "Tezaab" (اسید) با بازی آنیل کاپور در 1988 به شهرت رسید. او اولین نامزدی برای دریافت جایزه بهترین بازیگر زن فیلم فیر را در این فیلم دریافت کرده است. او در 1994 در فیلم hum aapke hain koun (من برای تو چه کسی هستم؟) همراه با سلمان خان در نقش نیشا بازی کرد، که بسیار درخشید و به موفقیت بزرگی دست یافت. (ساری بنفشی که او در این فیلم به تن کرده بود بسیار مشهور شد!).او در فیلم دل دیوانه است کارگردان معروف و موفق هند یاش چوپرا (که یکی از بهترین فیلم های وی به شمار می رود) همراه با شاهرخ خان و کاریسما کاپور در نقش پوجا بازی کرده است، که این فیلم بسیار موفق عمل کرد و تبدیل به دومین فیلم پرفروش سال شد. یکی از بهترین فیلم‌هایی که او در آن ایفای نقش کرده در 2002 به همراه شاهرخ خان و آیشواریا رای در فیلم دوداس در نقش چاندرموکی است.

تصاویر جدید مدوری دیکشیت

مادوری دیکشیت + بیوگرافی و تصاویر جدیدش
مادوری
madhuri-dixit
Madhuri Dixit
مادوری دیکشیت + بیوگرافی و تصاویر جدیدش
مادوری دیکشیت
madhuri-dixit
madhuri dixit
35
دیکشیت
36
مادوری دیکشیت
32
مادوری
مدوری
مدوری
ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «بیوگرافی مادوری دیکشیت» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره بیوگرافی مادوری دیکشیت فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.