زمان مطالعه: 3 دقیقه
لاکچری و زندگی لاکچری چیست؟

لاکچری و زندگی لاکچری چیست؟

زندگی تجملی یا تجمل گرایی یا زندگی لاکچری برای برخی افراد بصورت نهادینه شده می باشد.فرد در این زندگی گرایش...
لاکچری و زندگی لاکچری چیست؟
لاکچری و زندگی لاکچری چیست؟


زندگی تجملی یا تجمل گرایی یا زندگی لاکچری برای برخی افراد بصورت نهادینه شده می باشد.فرد در این زندگی گرایش به خرید کالاهای گران قیمت دارد.با خرید کالاهای گران قیمت،فرد حس ممتاز و تجربه برتری نسبت به هم رده های خود در جامعه پیدا می کند. اگر می خواهید با لاکچری و زندگی لاکچری بیشتر آشنا شوید این بخش آسمونی را مطالعه نمایید چرا که به معرفی لاکچری و زندگی لاکچری می پردازیم.

لاکچری و زندگی لاکچری چیست؟

با کلمه لوکس همه آشنا هستیم. در واقع با وجودی که لوکس یک واژه لاتین به معنای تجملی است اما در زبان فارسی مانند یک کلمه فارسی با آن برخورد می شود. لوکس گرایی یا لاکشری (Luxury) به معنای شکلی از زندگی است که در آن فرد ترجیح می دهد اجناس لوکس را بخرد. لاکشری با وجودی که به تلفظ صحیح واژه انگلیسی نزدیکتر است اما در ایران به صورت لاکچری تلفظ می شود، که البته با توجه به جا افتاده بودن کلمه لوکس در زبان فارسی همان ترجمه لوکس گرایی برای آن مناسب تراست.

لاکچری یک سبک زندگی است که در آن فرد اصرار دارد گران قیمت ترین و با کیفیت ترین اقلام را در میان کالاها و خدمات انتخاب کند چرا که گمان می کند با این کار تجربه ممتاز و حس برتر و بالاتری نسبت به هم رده های خود در جامعه پیدا می کند. اتومبیل های لاکچری را همه در زیر پای فوتبالیست های مشهور دیده ایم. ساعت ها، جواهرات، مبلمان و وسائل خانگی و همینطور هتل ها و رستوران ها از کالاها و خدمات لاکچری به حساب می آیند.

luxury
luxury


خرید بلیط تجربه های لذت بخش و نادر مثل سفر به فضا هم از جمله خریدهای لاکچری شناخته می شود. میوه فروشی که میوه های درشت و با کیفیت را در فضایی جداگانه نگه می دارد هم یک لاکچر فروش است که دنبال مشتری پولدار و لاکچرپسند می گردد.

بازار لاکچری یا لوکس فروشی یک بازار بسیار پردرآمد و البته با مشتریان خاص است. مشتریان مغازه های لاکچری آدم هایی هستند که در مورد قیمت زیاد چانه نمی زنند و بیشتر از قیمت نگران واقعی بودن نام تجاری یا برند محصولی هستند که می خرند. به همین خاطر اگر بتوانید محصول خود را به عنوان یک برند یا نام تجاری لاکچری به لوکس گراها معرفی کنید و به آنها بقبولانید که با خرید این محصول می توانند جزو باشگاه لاکچرها باشند، می توانید مطمئن باشید که برنده شده اید و جایگاهی عالی در بازار برای خود ایجاد کرده اید.

البته هنوز تعریف مشخص و واحدی برای لاکچری (Luxury) در دنیا وجود ندارد. خیلی ها معتقدند هر چه جنس گران قیمت تر و کمیاب تر باشد لاکچری تر است. برای همین وقتی یک ساعت لاکچری به دست می کنند اصرار دارند ثابت کنند دارای شناسنامه تائید شده و شماره سریال قابل رهگیری از طریق اینترنت است و از همه مهم تر از این ساعت فقط تعداد مشخص و محدودی تولید شده که افراد خاص و مشهور و سرشناسی آن را در کلکسیون خود دارند.

لاکچری و زندگی لاکچری چیست؟
لاکچری و زندگی لاکچری چیست؟


بد نیست بدانید که تب لوکس گرایی فقط پولدارها و خوش درآمدها را نگرفته است. حتی در خانه های افراد کم درآمد هم شما می توانید وسایل مشخصی را پیدا کنید که فقط به خاطر لوکس و تجملی بودن وجودشان در خانه تحمل می شود. جالب اینجاست که شوق جستجو برای وسایل لوکس یا لاکچری ، حتی از همان زمان غار نشینی نیز همراه انسان بوده است.

به گردن آویختن دندان شیری که برای شکارش زحمت زیادی کشیده شده بود یا آویزان کردن عاج فیل از سقف غار، همگی حکایت از شوق و علاقه شدید انسان غار نشین به متفاوت بودن و به قول لاکچرهای امروزی متمایز بودن می کند. شک نیست که لاکچری یک پدیده اجتماعی است که در برخورد و ارتباط طبقات خاصی از انسان ها با یکدیگر معنا پیدا می کند. ما وسایل لوکس را برای دل خودمان نمی خریم. می خواهیم با آن مفهومی را به دیگران نشان دهیم.

بدیهی است که از لحاظ روان شناسی این مفهوم لوکس نمایی یا به رخ کشیدن و نمایش اجناس لوکس یک پدیده ذهنی و غیرواقعی است، اما با این وجود بسیاری از افراد پولدار و حتی طبقه متوسط جامعه حاضرند سلامتی و سرمایه خود را به خطر بیاندازند و حتما لاکچرگونه زندگی کنند.

luxury
luxury


بازار عرضه خدمات و محصولات لاکچری یک “گوشه بازار(Niche Market)” است که سودی کلان در آن خوابیده است. باید پذیرفت که افراد پولدار و بسیار ثروتمند جامعه جهانی را نمی توان نادیده گرفت. این افراد داشتن یک زندگی لوکس و متمایز را حق خود می دانند و اصرار دارند که به هر شکلی که شده، متمایز بودن شان را هم به خود و هم به دیگران ثابت کنند.

به همین خاطر با فراغ خاطر و بدون تاخیر و چانه زنی ثروت خود را برای خرید محصولات و استفاده از خدمات لاکچری به جریان می اندازند و با دست و دلبازی پول خرج می کنند. صاحبان کسب و کارهایی که برای مشتریان لاکچری محصول خاص داشته باشند و بتوانند این گروه از مشتریان ویژه را به سمت خود جلب کنند، در واقع برنده بازار هستند. اما نکته این جاست که این تاجران قبل از هر کاری باید لاکچر بودن محصول و خدمات خود را به مشتری لوکس گرا و ممتاز ثابت کنند.
نظر خود را درباره «لاکچری و زندگی لاکچری چیست؟» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره لاکچری و زندگی لاکچری چیست؟ فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.