زمان مطالعه: 6 دقیقه
کادوی روز عشق یا سپندارمذگان چی بخریم؟

کادوی روز عشق یا سپندارمذگان چی بخریم؟

سپندارمذگان یا ولنتاین! هر دو متعلق به روز عشاق و بهترین فرصت برای قدردانی و ابراز عشق به یکدیگر هستند.

سپندارمذگان و همچنین ولنتاین بهترین زمان ممکن برای هدیه دادن به عزیزان است. 14 فوریه هر سال که مصادف است با 25 بهمن سال شمسی، روز ولنتاین است. در 29 بهمن تا 5 اسفند هم چنین شرایطی در پیش است که در این‌ روزها عشاق برای یکدیگر هدایا و کادوهایی خریداری می‌کنند. کادوهای ولنتاین ویژگی‌های خاصی دارند و برای آقایان و خانم‌ها باید کادوهای مخصوصی خریداری شود. آسمونی در این بخش مطالب جالبی در مورد ولنتاین و همچنین پیشنهاداتی برای خرید کادوی روز عشق یا سپندارمذگان را برای شما تهیه کرده است که در ادامه می‌بینید.

حدود 1700 سال پیش در روم حاکمی بنام کلودیوس بود که فکر میکرد سربازان مجرد از متاهل‌ها قویتر هستند. برای همین ازدواج را ممنوع می‌کند تا سربازاش نتوانند ازدواج کنند و بقول خودش قوی بمانند. هر کسی هم که سرپیچی میکرده کشته میشد. این وسط یک کشیش به نام ولنتاین، برای سربازای رومی خطبه عقد میخواند. خلاصه حاکم از این جریان خبردار می‌شود و دستور می‌دهد که ولنتاین را به زندان بیندازند.

والنتاین در زندان عاشق دختر زندانبان می‌شود. نامه نگاری ولنتاین شروع میشود و هر بار که ولنتاین برای دختر نامه ای مینوشت زیرش مینوشت از طرف ولنتاین تو، این که زیر همه کارت های روز ولنتاین می بینید که نوشتن  From your Valentine از همانجا آمده است. بالاخره ولنتابن چند روز بعد بخاطر قانون شکنی اعدام میشود و چون جرمش هم رساندن دختر و پسرای عاشق به همدیگر بوده از آن به عنوان شهید راه عشق یاد میکنند و از آن زمان ولنتاین را بعنوان نماد یک عاشق تمام عیار مطرح کردند و روزش را روز عشق گذاشتند.

سمبل‌های ولنتاین

  1. شکل یک قلب ساده و یا تیر خورده: ازآنجـایـی کـه قـلب مرکز احساسات عمیق، اصیل و پر شور است. قلب تیرخورده آسیب پذیری عشق را نشان میدهد. هنگامی که شما از سوی معشوق خود طرد میشود. قلب تیر خورده نشانه پیوند و اتحاد زن و مرد نیز میباشد.
  2. کیوپید (CUPID) : کـه به شـکل یک کودک برهنه، فربه و بالدار ترسیم میگردد. این کودک شیطان بالبخندی موذیانه تـیـر و کمان نیز با خود حمل میکند. چنانچه یکی از تیرهای این کودک به قلب فردی اصابت کند وی فوراعاشق میشود. کـیوپید در واقع پسر ونوس الهه عشق و زیبایی در افسانه های روم باستان می بـاشد. معنی لغوی آن"آرزو " است. کوپید برخی اوقات آمور(AMOR) نیز نامیده میگردد. همتای کوپید در افسانه های یونانی اروس (EROS) نام دارد.
  3. کبوتر، قمری و مرغ عشق: این پرندگان نماد وفاداری، پاکی و معصومیت هستند.
  4. گل رز: گل سرخ شهبانوی گلهاست. نمادجنگ و صلح، عشق و گذشت.
  5. تور جنـس دستـمال خانم هـا را در گـذشـته تشـکـیـل میـداده است. در زمــانهای دیرین رسم برآنبوده که هرگاه دسـتـمال خـانمـی به زمیــن می افتاد مردیکه متوجه آن میشده بلافاصله آن را از زمین برداشته وبه زن می داد.
  6. گره های عشق: از یک سری حلقه های درهم تنیده و بافته شـده تشکـیـل یـــافته اند. این حلقه هاآغاز و پایانی ندارند و نماد عشق جاودانی و پایدار است.
  7. علامت "X" : این علامت به معنی بوسه در کارت های تبریک و نامه های روز ولنتاین است.
  8. روبان قرمز: این رسم به زمانهای قدیم بازمی گردد که شوالیه ها هنـگـامیکه عـازم جنـگ بودند نوار یا روسری از معشوقه خود دریافت کرده و آن را به یادگار با خود می بردند.
کادوی روز عشق یا سپندارمذگان چی بخریم؟
کادوی روز عشق یا سپندارمذگان چی بخریم؟
  • سالیانه بیش از یک میلیارد کارت تبریک ولنتاین در سراسر جهان رد و بدل میگردد که 85 درصد آنها توسط زنان خریداری میشود.
  • سالیانه 50 میلیون گل رز و میلیونها جعبه شکلات در سالروز ولنتاین هدیه داده میشود که اغلب آنها را مردان خریداری میکنند.
  • هدایای روز ولنتاین شامل: گل رز و یادسته گل کوچک، شکلات، کارت تبریک ولنتاین، عروسک، شمع، یک نامه عاشقانه، یک قطعه شعرعاشقانه و یا هدیه کوچک. رای جشن گرفتن این روز به یک کافی شاپ ویا برای صرف شام به یک رستوران دنج بروید.
  • رنگهای روز ولنتاین شامل قرمز، سفید وصورتی است.در بیشتر کشورهای دنیا، دختر و پسرایی که با هم دوست هستن یک بسته شکلات بهم کادو میدن. همونجور که میدونید شیرینی ها باعث ایجاد شادی میشن و شاید علت اینکار هم از قدیما این بوده باشه. اما در ایران معمولا چند شاخه گل، یک عروسک خرس کوچولو، یه قلب (ازاین پفکی ها) و یا چیزی شبیه این هم بچه ها برای همدیگه میخرن. سعی کنید کادویی که میخرید یکمی سلیقه هم توش باشه. همیشه پول خرج کردن راه ابراز عشق نیست. یکمی سلیقه میتونه کادوی شما رو برای کسی که دوستش دارید جذاب تر کنه.

پیشنهادات خرید کادو سپندارمذ و روز عشق برای خانم‌ها

  • خانمهای عزیز، پسرها معمولا از عروسک خوششون نمیاد. سعی کنید پسرونه فکر کنید، اول به تیپش نگاه کنید، بعد براش کادو بخرید. پیشنهاد ما برای پسران در این روز، عطر، ساعت، خودنویس و دکمه سر دست لباسه.
  • قیمت کادو خیلی مهم نیست. سعی کن یه چیزی برای بخش که بتونه استفاده کنه. البته در حالت عالی یک شاخه گل و یک بسته شکلات کافیه، اما اگه خواستیید کادوی دیگه ای براش بخریید.
  • نوشتن یک نامه تو کاغذ به همراه چند گلبرگ گل سرخ خشک شده یا تازه، میتونه خیلی عاشقانه باشد.
  • اولین آهنگی رو که با هم باهاش خاطره دارین میتونی رو نوار یا CD براش بخریید.
  • حواستون باشه که شکلاتی که میخرید بیش از 70 درصد کاکائو نداشته باشه. (روی شکلات های خارجی نوشته) شکلات هایی که بیش از 70 درصد کاکائو دارن تلخ و گاهی ترش هستند. بنابراین همیشه گرون تر بودن دلیل بهتر بودن نیست.

پیشنهادات خرید کادو سپندارمذ و روز عشق برای آقایان

  • اول از همه یک شاخه گل فراموش نشه، عطرم میتونه انتخاب خوبی باشه
  • از خرید گلهای گلایل و مانند آن که باعث خنده میشه جدا خودداری کنید. گل سرخ و رز کفایت میکنه.
  • یک بسته شکلات کوچک، ترجیحا مغزدار! چون بیشتر خانم ها مغزدار دوست دارند.
  • جواهرات هدایایی است که هیچ وقت فراموش نکنه و برای روز ولنتاین میتونه بهترین انتخاب باشه
  • بسته بندی کادویی که هدیه میدید خیلی مهمه. این نشون میده که شما چقدر برای دوستتون وقت گذاشتین.
  • از خرید عروسک های بزرگتر از قد دوستتون جدا خود داری کنید. یک عروسک خرسی متوسط به اندازه کافی خوشحالش خواهد کرد.
  • ین روزها خرید شمع های خوشگل و رنگی خیلی مد شده. یه دونه شمع هم کنارکادوتون باشه.
  • کارت تبریک دست ساز ! این نشون میده که چقدر دوستش دارید و خودتون براش یک کارت تبریک درست کردین. چند تا جمله عاشقانه هم کنارش ضمیمه شود.

سایر هدیه های سپندارمذ و روز عشق

  • جعبه نوشیدنی ولنتاین

برای نوشیدنی مورد علاقه ولنتاین تان یک جعبه ویژه بسازید. قطعه ای کاغذ کادوی قرمز رنگ با طرح برجسته دور یک جعبه مقوایی بپیچید و آن را با نوار چسب دوطرفه محکم کنید. قطعه ای دیگر از یک مقوا یا کارت را تا کنید و برای دسته جعبه استفاده کنید و بالای آن را برای جای دست، برش دهید. جعبه تان را با نوار باریکی از روبان مخملی تزئین کنید و با استفاده از کارت با برچسب یا مهر قلب، آن را زیباتر کنید.

  • کارت عشق

در روز ولنتاین به یارتان احساس خاص بودن بدهید، به این صورت که یک کارت منحصر به فرد برای او در روز ولنتاین درست کنید که بر روی آن 10 ویژگی ای که شما را عاشق او کرده شرح دهید. این کارت دست نوشته را داخل پاکت کارت بگذارید، یک تصویر زیبا را بر روی پاکت مهر یا برچسب بزنید و آن را به مجله مورد علاقه اش ضمیمه کنید تا هدیه تان را کامل کرده باشید.

  • شیرین ترین هدیه ولنتاین

شیرین ترین هدیه را با تهیه شیرینی خانگی در بسته بندی های جالب تقدیم کنید. چند قطره از ژل رنگ آمیزی غذا به کره اضافه کنید ( در اینجا رز صورتی استفاده شده است )، از قالب شیرینی برای برش قلبها استفاده کنید، آنها را پخته و بگذارید تا سرد شوند. بعد از سرد شدن، شیرینی ها را با قلبهای شکری (با استفاده از قلم موی مخصوص شیرینی پزی میتوان این کار را انجام داد) یا پوشش لایه نازکی از گرد تزئین کنید. 

  • برای بسته بندی

قطعاتی از کارتهای تزئینی را در اندازه متناسب با پاکتهای سلوفونی ببرید. در هر پاکت یک شیرینی را جای دهید. قطعه ای دیگر از کارت را به پهنای پاکت و ارتفاع 3 سانتیمتر ببرید و از وسط تا کنید، حالا درپوشی برای بالای پاکت سلوفونی کارتها درست کرده اید. دو سوراخ را در وسط آنها پانچ کنید و یک روبان زیبا از سوراخها رد کرده و در جلوی پاکت، آنها را گره بزنید. 

  • سبد رمانتیک برای ولنتاین

با هم یک قرار شبانه بگذارید، در یک جعبه فیلمهای ولنتاین مورد علاقه تان، دو بطری کوچک نوشیدنی و شکلات مورد علاقه او دو عدد برای هر دوی شما، قرار دهید و با هم شب لذت بخشی را سپری کنید.توجه و سلیقه شما هدیه ای عالی برای روز ولنتاین بهه ارمغان خواهد داشت. 

  • کارت دست ساز

تاریخ ملاقاتی را که برای روز ولنتاینتان برنامه ریزی کرده اید با نوشتن در یک کارت دست ساز اسکرچ آف به شخص مورد نظرتان بگویید. کارتی را مشابه تصویر مقابل، تهیه کنید و تاریخ قرار مورد نظرتان را بنویسید و از برچسب اسکرچ آف بر روی نوشته هایتانن استفاده کنید.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «کادوی روز عشق یا سپندارمذگان چی بخریم؟» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره کادوی روز عشق یا سپندارمذگان چی بخریم؟ فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.