زمان مطالعه: 2 دقیقه
موزه لوور ابوظبی امارات

موزه لوور ابوظبی امارات

موزه لوور ابوظبی یک موزه هنر و تمدن است که در ابوظبی، امارات متحده عربی واقع شده‌است. آسمونی در این بخش...
موزه لوور ابوظبی امارات
موزه لوور ابوظبی امارات

موزه لوور ابوظبی یک موزه هنر و تمدن است که در ابوظبی، امارات متحده عربی واقع شده‌است. آسمونی در این بخش برای آشنایی شما عزیزان با موزه لوور ابوظبی امارات، به معرفی کامل موزه لوور ابوظبی می پردازد. موزه لوور ابوظبی امارات موزه لوور ابوظبی امارات در 8 نوامبر 2017 توسط امانوئل مکرون رئیس‌جمهور فرانسه گشایش یافت. تأسیس این موزه بخشی از توافق سی ساله دو شهر ابوظبی و دولت فرانسه بود. این موزه در منطقه فرهنگی جزیره سعدیات قرار دارد. این موزه که پروژه ساخت آن ده سال در جریان بوده حاوی 600 اثر هنری دایمی و 300 اثر قرضی از فرانسه است. تاریخچه موزه لوور ابوظبی این پروژه که فرانسه و ابوظبی در سال 2007 بر سر آن توافق کردند ابتدا قرار بود در سال 2012 کامل شود اما به دلیل بحران مالی جهانی و سقوط بهای نفت عقب افتاد و هزینه ساخت آن از 340 میلیون پوند به رقم فعلی رسید. معماری موزه لوور ابوظبی ساختمان لوور ابوظبی را ژان نوول، معمار برجسته فرانسوی، با الهام از معماری عربی در سال 2008 در سبک عربی- فوتوریستی طراحی کرده‌است. ژان نوول برنده جایزه پریتزکر است؛ جایزه‌ای که همانند نوبل برای معماری است. هیچ‌کدام از 55 سالن آن از جمله 23 گالری دایمی اش مثل هم نیست. منتقدان این ساختمان را یک اثر «مسحورکننده» هرچند کمی «پرزرق و برق» توصیف کرده‌اند. سقف و بام موزه یک گنبد مشبک است که ضمن دفع حرارت زیاد محیط بیابانی، گالری‌ها را با نور طبیعی روشن می‌کند. ژان نوول موزه لوور ابوظبی را جزیره‌ای در یک جزیره دیگر توصیف کرده. گنبد توری هندسی موزه لوور ابوظبی چون برگ‌های به هم پیچیده درخت خرما است. این برگ‌ها در گذشته‌های دور به عنوان مصالح سقف ساختمان‌ها مورد استفاده قرار می‌گرفتند. موزه همچنین در کانون جنجالی در مورد وضعیت رفاهی کارگرانی که ساختمان آن را می‌ساختند بوده‌است. مساحت موزه لوور ابوظبی مساحت این موزه حدود 24٬000 مترمربع (260٬000 فوت‌مربع) است که 8٬000 مترمربع (86٬000 فوت‌مربع) گالری آن را به بزرگترین موزه هنر در شبه جزیره عربستان تبدیل کرده‌است. هزینه موزه لوور ابوظبی انتظار می‌رود که هزینه نهایی ساخت و ساز بین 83 تا 108 میلیون یورو باشد. علاوه بر این ابوظبی 525 میلیون دلار آمریکا برای استفاده از نام موزه لوور پرداخت کرده و 747 میلیون دلار دیگر نیز برای امانت گرفتن آثار هنری، نمایشگاه‌های ویژه و دریافت مشاوره‌های مدیریتی پرداخت خواهد شد. اهداف و آثار موزه لوور ابوظبی موزه لوور ابوظبی کپی لوور پاریس نخواهد بود، بلکه موزه جدیدی است و به رغم وجود آثار بسیار نفیس هنرمندان جهانی، بیشتر توجه‌اش به تاریخ تمدن کشورها و ادیان جهان خواهد بود. آثار هنری این موزه شامل اقلام تاریخی و مذهبی از اطراف جهان است که با رویکرد ایجاد پلی بر روی شکاف بین هنر شرق و غرب در این موزه قرار داده شده‌است.

louvre-museum-abu-dhabi
louvre-museum-abu-dhabi

موزه‌های معتبر فرانسه متعهد شده‌اند آثار هنری برجسته خود را به مدت 10 تا 15 سال به موزه لوور ابوظبی قرض بدهند. در موزه لوور ابوظبی 600 قطعه نفیس به نمایش درمی‌آید. گالری لوور ابوظبی، نمونه‌هایی از هنر پیش از تاریخ تا دوران معاصر را از اطراف جهان به نمایش می‌گذارد، از جمله آثاری از نقاشان مشهور مانند لئوناردو داوینچی، ون گوگ، پل گوگن، پابلو پیکاسو، سای تومبلی و آی وی‌وی هنرمند معاصر چینی. در این موزه نقاشی‌ها، مجسمه‌ها، نسخ خطی، یافته‌های باستان‌شناسی و هنرهای تزئینی بسیاری قرار دارند. مقام‌های فرانسوی اعلام کرده‌اند که هیچ محدودیتی برای نمایش آثار مجموعه لوور، که شامل نقاشی بدن‌های برهنه، نقاشی‌های اسلامی و مسیحی و آثار شاخص مذاهب آسیایی است، در نظر گرفته نشده‌است. محمد ابن سعید، ولیعهد امارات عربی متحده، در یک پیام توییتری موزه لوور ابوظبی را «مهد هنر و فرهنگ» خوانده‌است. محمد خلیفه المبارک، رئیس اداره گردشگری و فرهنگ ابوظبی وظیفه این موزه را بیشتر در ارتباط با فرهنگ مدارا ارزیابی می‌کند و می‌گوید: «در عصر ما تأیید دیدگاه مداراجویانه بسیار پراهمیت است.» مدیران این موزه امیدوار هستند که موفق شوند سالانه میلیون‌ها بازدید کننده را به پایتخت کشور امارات متحده عربی جذب کنند.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «موزه لوور ابوظبی امارات» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره موزه لوور ابوظبی امارات فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.