زمان مطالعه: 2 دقیقه
معرفی دانشگاه لرستان

معرفی دانشگاه لرستان

معرفی دانشگاه لرستان یکی از دانشگاه های دولتی ایران دانشگاه لرستان یکی از دانشگاه های دولتی ایران است....

معرفی دانشگاه لرستان
معرفی دانشگاه لرستان



معرفی دانشگاه لرستان یکی از دانشگاه های دولتی ایران

دانشگاه لرستان یکی از دانشگاه های دولتی ایران است. دانشگاه لرستان مانند دیگر دانشگاه های دولتی دارای تاریخچه است. تاریخچه دانشگاه لرستان شامل زمان تشکیل و وظایف و فعالیت ها و اهداف دانشگاه لرستان می باشد. اگر می خواهید در مورد دانشگاه لرستان بیشتر بدانید این بخش آسمونی را تا پایان مطالعه نمایید چرا که به معرفی دانشگاه لرستان و تاریخچه دانشگاه لرستان و آدرس سایت دانشگاه لرستان می پردازیم.

تاریخچه دانشگاه لرستان

دانشگاه لرستان یکی از دانشگاه‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایران است که در حومهٔ شهر خرم‌آباد قرار دارد.

این دانشگاه در سال 1356 شمسی با عنوان «مرکز آموزش عالی لرستان» وابسته به دانشگاه جندی‌شاپور اهواز با پذیرش 100 دانشجو در رشته‌های فیزیک، شیمی، ریاضی و زیست‌شناسی در مقطع کارشناسی فعالیت خود را آغاز نمود. پس از انقلاب با جداشدن از دانشگاه شهید چمران اهواز به صورت مستقل و تحت عنوان «مجتمع آموزش عالی لرستان» به کار خود ادامه داد. در سال 1367 شمسی طرح جامع بزرگ دانشگاه لرستان تدوین و به تصویب وزارت فرهنگ و آموزش عالی و سازمان برنامه و بودجه رسید و فعالیت‌های اجرایی احداث دانشگاه در سال 1369 شمسی آغاز شد و سرانجام در سال 1372 شمسی به دانشگاه لرستان ارتقاء یافت.

دانشکده‌های دانشگاه لرستان

این دانشگاه دارای دانشکده‌های دامپزشکی، اقتصاد، علوم پایه، مهندسی، ادبیات و علوم انسانی و کشاورزی می‌باشد. ساختمان مرکزی و همهٔ دانشکده‌ها در پنج‌کیلومتری شهر خرم‌آباد و در مسیر جاده 37 قرار دارند. لازم است ذکر شود دانشکده علوم پایه این دانشگاه تا سال 1390 در داخل شهر و کنار قلعه تاریخی فلک الافلاک قرار داشت که در سال 1390 طبق توافقات بین اداره میراث فرهنگی و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، اراضی مربوط به دانشگاه لرستان به اداره میراث فرهنگی واگذار شد و دانشکده علوم پایه به خارج شهر، در کنار دیگر دانشکده‌ها انتقال یافت. هم‌اکنون تنها دانشکده کشاورزی این دانشگاه، خارج از محیط اصلی دانشگاه لرستان و در کیلومتر 12 جاده اندیمشک قرار گرفته‌است.

گروه‌های آموزشی: گروه مهندسی برق گرایش قدرت=کارشناسی، کارشناسی ارشد ودکترا که دارای7عضوهیئت علمیست گرایش الکترونیک=کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکترا که دارای 4عضوهیئت علمیست گروه برق در سال 1377 فعالیت خودرابا پذیرش دانشجویان دوره کاردانی الکترونیک آغاز نمودودرسال 1385 آخرین دوره کاردانی الکترونیک را نیز پذیرش نمود و رشته‌های کارشناسی مهندسی برق-قدرت و مهندسی کارشناسی ناپیوسته الکترونیک رادر همان سال 85 مورد پذیرش قرار داد. از سال 88 گروه برق کارشناسی مهندسی برق-الکترونیک را در دو نوبت مهر ماه و بهمن ماه پذیرش نمود. ازمهرماه 1390 این گروه پذیرش دانشجویان کارشناسی ارشد رادر رشته‌های مهندسی برق-الکترونیک و مهندسی برق-قدرت پذیرش نمود. شروع پذیرش دکتری رشته‌های مرتبط از مهرماه سال 1391 برای رشته مهندسی برق-قدرت و از مهرماه 1392 برای رشته مهندسی برق-الکترونیک بوده‌است. از سال 93 گروه برق به دو گروه مهندسی برق-الکترونیک و گروه مهندسی برق- قدرت تفکیک شده‌است. تا نیمسال اول 94–93 تعداد 254 نفر دانشجوی کارشناسی، 42 نفر دانشجوی کارشناسی ارشد و 17 نفر دانشجوی دکتری در گروه مهندسی برق-قدرت دانشگاه لرستان در حال تحصیل می‌باشند.

سایت دانشگاه لرستان

www.lu.ac.ir

نظر خود را درباره «معرفی دانشگاه لرستان» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره معرفی دانشگاه لرستان فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.