زمان مطالعه: 3 دقیقه
زندگی، کار، تحصیل و هزینه ها در کشور چک

زندگی، کار، تحصیل و هزینه ها در کشور چک

آیا شما به فکر تحصیل در جمهوری چک هستید؟ آیا قصد کار و زندگی در حین تحصیل در جمهوری چک را دارید ؟ آیا شرایط و ...

آیا شما به فکر تحصیل در جمهوری چک هستید؟ آیا قصد کار و زندگی در حین تحصیل در جمهوری چک را دارید ؟ آیا شرایط و  هزینه تحصیل و زندگی در جمهوری چک را می دانید ؟ آیا منافع و برتری های زندگی و تحصیل در جمهوری چک را می دانید ؟ آسمونی در این بخش شرایط زندگی، کار، تحصیل و هزینه ها در کشور چک را شرح می دهد.



زندگی، کار، تحصیل و هزینه ها در کشور چک

جمهوری چک کشوری است در اروپای مرکزی که پایتخت آن پراگ است و یکی از مقاصد مهم تفریحی و توریستی اروپا به شمار می آید . این کشور عضو اتحادیه اروپا است , اما خارج از منطقه یورو است , به این معنی که در چک از یورو به عنوان پول برای مبادلات و تجارت استفاده نمی کنند . واحد پول چک کرون چک است .

هزینه زندگی در کشور چک :

هزینه های زندگی در چک به طرز قابل ملاحظه ای کمتر از کشورهای غرب اروپاست .

معمولا به طور متوسط هزینه زندگی در چک بین 350 تا 700 دلار است که شامل قیمت مواد غذایی , مسکن , کتاب , حمل و نقل , بیمه و … می شود , البته باید توجه داشته باشید که این فقط یک برآورد است و ممکن است بسته به شیوه زندگی افراد و اینکه فرد به چه صورت هزینه می کند متفاوت است . دانشجویان خارجی که دارای ویزای تحصیلی هستند , برای حمایت و پشتیبانی از تحصیل آن ها , مجاز به انجام یک کار پاره وقت هستند,  منوط به این که اجازه کار دریافت کرده باشند . دانشجویان در هفته 20 ساعت مجاز به کار هستند . همچنین در فصل تابستان که دانشجویان مشغول درس نیستند , می توانند و اجازه دارند که به صورت تمام وقت نیز مشغول به کار شوند .

هزینه تحصیل در کشور چک :

شهریه در بسیاری از دانشگاه ها در جمهوری چک بستگی به زبان انتخابی برای تحصیل دارد , یعنی دانشجویانی که برای مطالعه و تحصیل به زبان چک اقدام می کنند , از پرداخت هزینه معاف هستند . در مقابل , برای تحصیل به زبان انگلیسی و یا هر زبان خارجی دیگری , نهادهای دولتی و خصوصی 1000 یورو در هر ترم از دانشجویان دریافت می کنند . هزینه تحصیل به طور میانگین بین 2000 یورو تا 11000 یورو متغیر است .

 مزایای زندگی و تحصیل در کشور چک  :

 1 – سابقه طولانی در آموزش با کیفیت :

آموزش و پژوهش با کیفیت بالا , به ویژه در علوم , مهندسی و پزشکی دارای یک سابقه طولانی مدت در کشور جمهوری چک است . دانشگاه چارلز در پراگ در سال 1348 میلادی تاسیس شده و قدیمی ترین دانشگاه در مرکز اروپا به شمار می آید . تضمین کیفیت فعالیت های مختلف از موسسات آموزش عالی متعلق به اولویت های اصلی آموزش جوانان است .

2 – داشتن طیف متنوعی از برنامه های آموزشی :

دانشگاه های چک دارای حسن شهرت به مدت طولانی , مفهوم منحصر به فرد آموزش و تخصص های جالب است . دانشچوها می توانند از طیف گسترده رشته های تحصیلی و همچنین رشته های تازه  و در حال ظهور بهره ببرند .

زندگی، کار، تحصیل و هزینه ها در کشور چک
زندگی، کار، تحصیل و هزینه ها در کشور چک

3 – پیشنهاد برای دانشجویان بین المللی :

بیش از 42 هزار دانشجوی خارجی در حال مطالعه و تحصیل در موسسات آموزش عالی چک هستند و علاقه و رغبت آن ها به مطالعه زبان های خارجی , مخصوصا زبان انگلیسی روز به روز در حال افزایش است . دانشگاه چک در طیف گسترده ای از فعالیت ها و همکاری های بین المللی و برنامه های در حال وقوع در اتحادیه اروپا و دیگر کشورها درگیر و فعال است .

4 – محلی امن در قلب اروپا :

 تحصیل و زندگی در جمهوری چک شما را در قلب اروپا و در محیطی امن و آرام برای زندگی قرار می دهد و شما یک شانس بزرگ برای کشف همه کشور ها و مکان های اروپا را خواهید داشت. شاخص صلح جهانی در سال 2016 , جمهوری چک را ششمین کشور امن دنیا معرفی کرده است .

 5 – تجربه فرهنگی و تاریخ شگفت انگیز :

با توجه به موقعیت جغرافیایی , جمهوری چک در تقاطع بسیاری از فرهنگ ها واقع شده است . فرهنگ این کشور به لحاظ تاریخی به طور عمده توسط اسلاو , آلمانی (اتریش) و نفوذ یهود که منجر به یک میراث غنی از فرهنگ های اروپای مرکزی و سبک زندگی جدید شد تاثیر پذیرفته است.

6 – هزینه های پایین تر زندگی :

هزینه های زندگی در جمهوری چک در مقایسه با کشورهای غرب اروپا هزینه زیادی محسوب نمی شود و در نتیجه زندگی در این کشور از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه تر است .

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «زندگی، کار، تحصیل و هزینه ها در کشور چک» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره زندگی، کار، تحصیل و هزینه ها در کشور چک فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.