زمان مطالعه: 2 دقیقه
لیپوماتیک ؛ پیکر تراشی به روش پیشرفته

لیپوماتیک ؛ پیکر تراشی به روش پیشرفته

در جراحی لیپوماتیک، چربی ها به صورت فیزیکی از بین می روند و بدون درد و خونریزی از بدن حذف می شوند. هدف از این عمل جراحی تغییر سایز و شکل بدن است و معمولا ریکاوری پس از عمل نیز 3 تا 7 روز است.

پیکرتراشی به روش لیپوماتیک به دلیل کاهش وزن نیست بلکه حالت دهی دوباره به بدن است. معمولا از این روش برای نقاطی استفاده می کنند که با ورزش و رژیم لاغر نمی شوند. این نواحی در خانم ها بیشتر قسمت ران و باسن و در آقایان قسمت های شکم، کمر و پشت می باشند. آسمونی در این بخش روش کار پیکرتراشی و همچنین عوارض پیکرتراشی را برای شما عزیزان منتشر می کند.

 

اگر سلامت کلی شما خوب است و از دیدن مقداری خون نمی ترسید، می توانید پیکرتراشی به روش لیپوماتیک را بدون آزمایشات اولیه انجام دهید. در غیر این صورت پیشنهاد می شود آزمایشات پزشکی، رادیوگرافی و تست خون صورت گیرد. اگر ویتامین مصرف می کنید با پرشک خود در میان بگذارید تا ماده جایگزین مناسب را برایتان تجویز نماید. معمولا دکتر به شما توصیه می کند از اهدا خون حداقل تا 10 روز قبل از لیپوماتیک پرهیز نمایید. پس از درمان، ناحیه زخم با باند الاستیک پوشانده می شود بنابراین مهم است که قبل از آن فشار خود را بگیرید تا پس از درمان مشکلی از بابت بسته شدن زخم به وجود نیاید.

 

لیپوماتیک ؛ پیکر تراشی به روش پیشرفته
لیپوماتیک ؛ پیکر تراشی به روش پیشرفته

روش کار

روز عمل لیپوماتیک  پس از خوردن صبحانه باید در کلینیک حاضر شوید. باند مخصوص به خود را همراه داشته باشید. قبل از درمان از شما عکس گرفته می شود. برخی تست های پیش عملیاتی صورت می گیرد که ضربان قلب و فشار خون شما را اندازه گیری می نمایند. سپس دکتر به دقت مکان هایی که باید درمان شوند را علامت گذاری می کند. پیکر تراشی به روش لیپوماتیک تحت بی حسی موضعی صورت می گیرد و در صورتی که مایل باشید از مسکن درون رگی استفاده می شود. محلول بی حس کننده از طریق خراشی که حدوداً 3 میلی متر طول دارد تزریق می شود. چربی ها متورم شده و مولکول های چربی به مایع تبدیل می شوند. سپس این چربی مایع شده با استفاده از سوزن مکیده می شود. چربی از نواحی که قبل از درمان توسط دکتر علامت گذاری شده بودند برداشته می شود. در صورت لزوم تا انتهای آزمایش می توانید بیایستید، اینکار بر اثرات گرانشی غلبه می کند. خراش ایجاد شده به قدری کوچک است که احتمال وجود هرگونه جای زخم بسیار پایین می باشد. پس از آن برای مدتی در اتاق بازیابی باقی خواهید ماند و بر روی تخت مناسب استراحت خواهید کرد. تا ساعاتی پس از لیپوماتیک احساس بهتری پیدا می کنید و قادر هستید به سر کار بروید اما به یاد داشته باشید پس از لیپوماتیک تا چند روز رانندگی نکنید. همچنین توصیه می شود به هنگام شب تحت مراقب باشید. پس از لیپوماتیک ناحیه درمان شده به شدت با بانداژ بسته می شود تا مانع از خون ریزی، تورم و درد شود. بسته به اینکه چه قسمت هایی از بدن تحت درمان قرار گیرد، ممکن است از بانداژهای مختلفی استفاده گردد. ممکن است لازم شود 3-4 هفته پس از درمان از بانداژ استفاده گردد. جای زخم و تورم حداقل طی 7 الی 10 روز پس از لیپوماتیک از بین می روند. به دلیل اینکه ممکن است از جای زخم تا چند روز خون بیرون بیاید بهتر است آنتی بیوتیک مصرف کنید تا از عفونت های احتمالی جلوگیری گردد. در صورتی که قسمت بزرگ تری از بدن تحت درمان قرار گیرد نیاز به بازیابی بیشتری است و دوران مراقبت طولانی تری خواهد داشت.

عوارض جانبی پیکرتراشی به روش لیپوماتیک (عوارض لیپوماتیک)

  • زخم، سوزش، تورم و بی حسی دائمی در اطراف ناحیه تحت درمان
  • ممکن است در قسمت هایی که کانال مکش وارد شده کمی بریدگی و خراش ایجاد شود
  • کشیدگی یا خشک شدگی پوست پس از درمان.
  • تغییر رنگ موقت پوست
  • نا متقارن شدن سطح پوست قسمتی که درمان شده
  • ار بین رفتن عصب و پوست. گرمای حاصل از عملیات لیپوماتیک ممکن است قسمتی از پوست و بافت بدن را بسوزاند و عصب ان قسمت را از بین ببرد.

 

نظر خود را درباره «لیپوماتیک ؛ پیکر تراشی به روش پیشرفته» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره لیپوماتیک ؛ پیکر تراشی به روش پیشرفته فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.