زمان مطالعه: 3 دقیقه
رژ لب و انواع رژ لب

رژ لب و انواع رژ لب

رژ لب مابین خانم‌ها بسیار معروف است و یکی از لوازم آرایشی دوست‌داشتنی است که در کیف هر کسی وجود دارد.
در این مطلب می خوانید : [بستن]

رژ لب (Lipstick) یکی از لوازم آرایشی محبوب همه خانم‌ها و دختر خانم‌ها است که در انتخاب آن نیز وسواس زیادی به خرج داده می‌شود. آسمونی در این بخش به معرفی کامل رژ لب و انواع رژ لب و همچنین تاریخچه رژ لب می‌پردازد.

lip-stick
رژ لب

رژ لب چیست

قهوه، روغن، موم و نرم‌کننده پوست است که برای مالیدن رنگ و بافت بر روی لب‌ها به‌کار می‌رود. انواع گوناگونی از روژ لب ساخته شده است. سرب یکی از مواد مضر موجود در رژ لب است ولی در تولیدات جدید، به این موضوع اهمیت زیادی داده شده و تا حدودی آنرا حذف کرده‌اند.

اجزای اصلی رژ، روغن کرچک و مخلوطی از مومهای مختلفند. علاوه بر این از کره، کاکائو، لانولین (یا چربی پشم که برای آرایش صورت و نیز مرهم به کار میرود.)، روغن معدنی، پرولاتوم (روغن بی بو و مزه ای که از نفت خام به دست می آید.) و مواد شیمیایی مختلف در آن استفاده می شود .البته ماده رنگی که رنگ واقعی را به وجود می آورد یک جزء بسیار مهم محسوب میشود. روغن ها و مومها با یکدیگر گداخته شده و رنگ ها به وسیله ی آسیاب مخلوط میشوند، سپس توده کامل دوباره گداخته و در قالب هایی ریخته شده تا سخت شوند. رژهای لب به گونه ای ساخته میشوند که در زیر فشار، نرم شده و استفاده از آنها روی لب امکان پذیر باشد.

همانند بسیاری دیگر از لوازم آرایشی که امروزه استفاده میشود، رژ لب محصول لابراتوار شیمیایی است. هر یک از اجزاء ترکیبی به منظور خاصی در آن به کار رفته و مجموعاً ترکیب پیچیده ای دارد.

رژ لب چیست + انواع رژ لب
تاریخچه رژ لب

 تاریخچه رژ لب

استفاده از لوازم آرایش بوسیله ی زنان به زمان های قدیم باز می گردد و احتمالا منشاء آنها در غرب بوده است، ولی در ایام استان این لوازم در مصر به بالاترین حد توسعه ی خود رسید. تقریبا 6000 سال پیش انواعی از لوازم آرایش در مصر مصرف میشده است. کلئوپاترا ملکه قدیم مصر استفاده از لوازم آرایش را به اوج خود رساند. در آن زمان بیشترین دقت متوجه چشمها بود.

زنان دربار، قسمت زیر چشم را سبز و پلک ها، مژه ها و ابروها را سیاه میکردند. حنا نیز برای رنگ کردن ناخن ها کف پا و دست ها استفاده می شد. در کتاب مقدس اشاراتی در مورد استفاده از لوازم آرایش توسط زنان شده است. برای مثال زمانیکه jehu پادشاه اسرائیل در قرن نهم قبل از میلاد به اسرائیل آمد jezebel  که زنی فنیقی بود، صورت خود را آرایش داد. در روم در زمان neron، لوازم آرایش و عطر رواج زیادی داشت بعضی از لوازم آرایشی آنها به قرار زیر بود: گچ برای سفید کردن پوست، رنگ برای پلکها، مژه ها، یک رژ برای گونه ها و لب ها که احتمالا رژ لب زمان ما از آنجا سرچشمه گرفته است، آرد جو و کره به عنوان یک محافظ برای جلوگیری از بروز لک و سنگ خارا برای سفید کردن دندانها آنها همچنین نوعی صابون برای شستن موها داشتند.

رنگ رژ لب

انواع رنگ رژ لب

  1. رژ لب مرجانی: این رنگ ، علاوه بر طبیعی نگه داشتن چهره باعث رنگ و روح دادن به چهره و صورت می شود.
  2. رژ لب مرجانی بژ: رنگی که بسیار مناسب مهمانی ها و مراسم های شبانه می باشد.
  3. رژ لب صورتی پامچالی: رنگی که مناسب دختر خانم ها نیز می باشد.
  4. رژ لب قرمز آب اناری: رنگی که چهره را بسیار پر انرژی و شاداب نمایان می کند.
  5. رژ لب صورتی گرم: رنگی که لب ها را برجسته تر نمایان می کند .
  6. رژ لب سرخابی: رنگی که باعث شاداب نمایان شدن چهره می شود و دارای بافتی نرم می باشد.
  7. رژ لب هلویی: رنگی که جزو محبوب ترین رنگ های مورد استفاده ی خانم ها می باشد.
  8. رژ لب تمشکی: رنگی که چهره های رنگ پریده را سرخ و گلگون نمایان می کند.
  9. رژ لب گوشتی مات: رنگی زرق و برق دار که مناسب استفاده در طول کل روز می باشد.
  10. رژ لب صورتی روشن: این صورتی جزو زیباترین رنگ های صورتی می باشد و خانم هایی که از این رنگ استفاده می کنند به زیبایی گل زنبق می شوند.
  11. رژ لب قرمز مرجانی: رنگی که از ترکیب دو رنگ قرمز و مرجانی تهیه  شده است و جزو یکی از رنگ های دوست داشتنی خانم ها می باشد.
  12. رژ لب قرمز آلویی: این رنگ که بسیار نزدیک به رنگ آلوی قرمز می باشد چهره های بی روح را پر شور و نشاط نمایان می کند.
  13. رژ لب قهوه ای خرمایی: این رنگ از ترکیب دو رنگ قهوه ای و خرمایی تهیه شده است و رژ لبی زرق و برق دار می باشد.
  14. رژ لب شاه بلوطی: این رنگ جزو یکی از رنگ های فوق العاده زیبا و مناسب برای صورت های روشن یا بی رنگ و روح می باشد.
  15. رژ لب قرمز قهوه ای: این رنگ از ترکیب دو رنگ قرمزو قهوه ای تهیه می شود و رنگی مناسب خانم های میانسال می باشد.

 

نظر خود را درباره «رژ لب و انواع رژ لب» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره رژ لب و انواع رژ لب فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.