زمان مطالعه: 4 دقیقه
لیونل مسی و شیرین ترین لحظات فوتبالی او

لیونل مسی و شیرین ترین لحظات فوتبالی او

لیونل مسی به لطف یک قانون عجیب و غریب برنده جایزه The Best شد. معلوم نیست سال آینده برای اهدای جوایز به مسی چه ابداعاتی رخ خواهد داد!

امسال به نظر می رسید ارلینگ هالند، به دلیل تجربه سالی درخشان با منچستر سیتی و کسب سه‌گانه، برنده جایزه بهترین بازیکن سال ۲۰۲۳ شود. حتی پدر هالند نیز در مراسم حضور داشت و گفته می‌شد او قصد دارد جایزه این بازیکن را تحویل بگیرد. از قضا امتیاز مسی و هالند برابر شد و در این بین قانونی جدید برای اهدای جایزه به مسی ابداع شد:

بازیکنی جایزه را می برد که کاپیتان های ملی بیشتری به او رای داده باشند!

و به این ترتیب مسی جایزه The Best را برد!

چندی قبل لیونل مسی برای هشتمین بار برنده جایزه بهترین بازیکن سال فیفا شد. هشتمین بار و شاید آخرین بار! همه چیز  لیونل مسی در در این قاب خلاصه شده است.

1947663

2023: هشتمین توپ طلای فیفا

هشت عنوان بهترین بازیکن سال فیفا که البته با حمایت کمپانی آدیداس اهدا می شود و عملا به جای جایزه بهترین بازیکن سال فیفا می توان آن را جایزه بازیکن مورد نظر آدیداس دانست. وگرنه هرگز مشخص نیست که چرا مسی بابت قهرمانی در جام جهانی 2022 با آرژانتین، هم در سال قبل و هم امسال بهترین بازیکن فیفا شد؟!! اجحاف در اهدای جایزه تا اندازه ای بود که فیفا جایزه ای احمقانه به نام جایزه گرد مولر را ابداع کرد تا به امثال رابرت لواندوفسکی و ارلینگ هالند اهدا کند و آنها هم دلشان خوش باشد که بدون جایزه مراسم را ترک نکرده اند! به هر شکل این امکان وجود دارد که از سال آینده ملاکهای اهدای توپ طلا تغییر کند. شاید از سال بعد آدیداس اعلام کند ملاک اهدای توپ طلا، درخشش در لیگ فوتبال آمریکا و باشگاه اینتر میامی خواهد بود!

با هم مهمترین لحظات زندگی مسی را مرور می کنیم.

lionel-messis-sweetest-moments
lionel-messis-sweetest-moments

ژانویه 2016؛ کسب پنجمین توپ طلا

« در دیوانه وار ترین رؤیاهایم نیز این را نمی دیدم. چیزهای زیادی از 2009 تغییر کرده و سال هایی گذشته است. احساسم از دریافت این جایزه را با مردم آرژانتین و بارسلونا تقسیم می کنم. مردمی که همیشه از من حمایت کردند و می خواهم از آن ها تشکر کنم.» به گزارش آسمونی ، لئو با از پیش رو برداشتن کریستیانو رونالدو و نیمار برای پنجمین بار توپ طلای فیفا را از آن خود کرد. مسی با 44 درصد آراء به عنوان بهترین بازیکن سال 2015 انتخاب شد و این در حالی بود که کریستیانو رونالدو با 27 درصد و نیمار با 8 درصد آراء از دست یافتن به این عنوان باز ماندند.

لیونل مسی  و شیرین ترین لحظات فوتبالی او
لیونل مسی و شیرین ترین لحظات فوتبالی او

آوریل 2015: رسیدن به عدد 400

در مسابقه با والنسیا که چهارصد و هفتاد و یکمین بازی مسی برای بارسا بود، او در ‏ثانیه های پایانی، با زدن گل دوم، به رکورد خیره کننده 400 گل رسید.‏

lionel-messis-sweetest-moments
lionel-messis-sweetest-moments

آوریل 2017؛ پانصدمین گل برای بارسا

به گزارش آسمونی ، وقتی مسی با گل ثانیه های پایانی خود سبب برد در ال کلاسیکو شد، پیراهن خود را در آورد و آن را به سوی هواداران رئال گرفت. مسی بهترین زمان و مکان ممکن را برای به ثمر رساندن پانصدمین گل خود انتخاب کرد تیترهای تمامی روزنامه معروف اسپانیا بعد از این گل به مسی اختصاص یافته بود: روزنامه اسپورت: مسی مقدس اسپورتیوو: اسم من را به خاطر بسپارید. AS: بهترین عملکرد روی زمین مارکا: مسی تصمیم گرفت: بارسا به لالیگا بازگشت ال پاییس: مسی بسیار بزرگتر از رئال مادرید بود ال پریودیکو: مسی مادرید را نابود کرد لا وانگواردیا: مسی لالیگا را برگرداند

لیونل مسی  و شیرین ترین لحظات فوتبالی او
لیونل مسی و شیرین ترین لحظات فوتبالی او

دسامبر 2015: پانصدمین حضور برای بلوگرانا

مسی در جریان پیروزی 4-0 بارسلونا در مقابل رئال بتیس برای پانصدمین بار، پیراهن بلوگرانا( لقب بارسلونا) را بر تن کرد.

lionel-messis-sweetest-moments
lionel-messis-sweetest-moments

نوامبر 2017؛ برترین گلزن تیم ملی آرژانتین

مسی تا انتهای سال 2017 موفق شده در 123 بازی ملی، 61 بار گلزنی کند. به این ترتیب او بالاتر از باتیستوتا، آگوئرو، کرسپو و مارادونا بهترین گلزن تاریخ فوتبال آرژانتین در رده ملی محسوب می شود.

لیونل مسی  و شیرین ترین لحظات فوتبالی او
لیونل مسی و شیرین ترین لحظات فوتبالی او

نوامبر 2017؛ چهارمین کفش طلا در کلکسیون افتخارات مسی

به گزارش آسمونی ، در نوامبر 2017 لیونل مسی برای چهارمین بار برنده کفش طلای فوتبال اروپا شد. مسی اولین بار در سال 2010 این جایزه را از آن خود ساخته بود و پس از گذشت 7 سال یک بار دیگر این جایزه را از آن خود کرد تا به این ترتیب مسی و رونالدو در تعداد کسب کفش طلای بهترین گلزن فوتبال اروپا با هم به تساوی برسند.

lionel-messis-sweetest-moments
lionel-messis-sweetest-moments

مارس 2017:‌بزرگ ترین بازگشت در تاریخ لیگ قهرمانان اروپا

در فوریه سال 2017 تیم بارسلونا در دیداری عجیب در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا مقابل پاری سن ژرمن فرانسه قرار گرفت و با گلهایی که در دقایق 18، 40، 55 و 72 خورد، (4-0) مغلوب شد. لئو که برای حضور در کمپین پیشگیری و در مان هپاتیت c به مصر سفر کرده بود در واکنش به سوال خبرنگاران درباره شکست 4-0 بارسا مقابل تیم فرانسوی گفت: 4-0؟ یادم نمی‌آید! بازی برگشت با کام بک رویایی بارسا روبه رو شد و این تیم با برد(6-1) راهی مرحله بعد مسابقات شد

لیونل مسی  و شیرین ترین لحظات فوتبالی او
لیونل مسی و شیرین ترین لحظات فوتبالی او

جولای 2014؛ نایب قهرمانی جهان و کسب توپ طلای جام جهانی

پس از فینال جام جهانی 2014، لیونل مسی که به همراه توماس مولر آلمانی و آرین روبن هلندی کاندیدای دریافت جایزه بهترین بازیکن جام بود، به عنوان بهترین بازیکن مسابقات برگزیده شد و توپ طلای جام جهانی را به خود اختصاص داد.

lionel-messis-sweetest-moments
lionel-messis-sweetest-moments

نوامبر 2014؛ بهترین گلزن لالیگا

به گزارش آسمونی ، در هفته 12 لالیگا در فصل 15-2014 ستاره‌ آرژانتینی کاتالان‌ها با هت‌تریک در دیدار مقابل سویا عنوان بهترین گلزن تمامی ادوار رقابت‌های لالیگا را از آن خود کرد. در این هفته بارسلونا در ورزشگاه نیوکمپ پذیرای سویا بود و با نتیجه پرگل 5 بر یک به برتری رسید. مسی در این دیدار در دقایق 21، 72 و 78 گلزنی کرد و رکورد گلزنی تلمو زارا را شکست و نام خود را به عنوان بهترین گلزن تاریخ رقابت‌های لالیگا به ثبت رساند. مسی مجموع گل‌های زده خود را به عدد 253 رساند. پس از رکوردشکنی مسی بازی متوقف شد و هم تیمی های او، درون میدان جشن گرفته و مسی را به آسمان پرتاب کردند.

لیونل مسی  و شیرین ترین لحظات فوتبالی او
لیونل مسی و شیرین ترین لحظات فوتبالی او

قهرمانی در اروپا با مثلث MSN

به گزارش آسمونی ، تیم بارسلونا در سال 2013 نیمار را از باشگاه سانتوس خرید و یک سال بعد لوییس سوارز را از لیورپول تا مثلث خط حمله بارسا شکل بگیرد. مثلثی با بازیکنانی از برزیل، اروگوئه و آرژانتین که با حروف اول نام این نفرات به MSN معروف شد. مثلث MSN که بدون شک از بهترین خطوط حمله تاریخ فوتبال به حساب خواهد آمد، در این سه سال، 364 گل زد و 211 پاس گل داد.

نظر خود را درباره «لیونل مسی و شیرین ترین لحظات فوتبالی او» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره لیونل مسی و شیرین ترین لحظات فوتبالی او فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.