زمان مطالعه: 2 دقیقه
میزبانی وب لینوکس چیست؟

میزبانی وب لینوکس چیست؟

کسانی که صاحب وب سایت هستند حتما نام هاست لینوکس یا میزبانی وب لینوکس را شنیده اند. شما همراهان عزیز آسمونی...

میزبانی وب لینوکس

این هاست ها بر اساس سیستم عامل لینوکس به وجود می آیند.پر استفاده ترین سیستم عامل در هاست لینوکس معمولا CentOS است. این سیستم عامل رایگان و بسیار امن می باشد ، سهولت کاربرد و سرعت مناسب و از ویژگی های این هاست ها می باشدتوزیع های لینوکس به طور گسترده ای به عنوان سیستم عامل در ابر رایانه ها استفاده می شود : از نوامبر سال 2010، از 500 سیستم برتر ، 459 مورد (91٫8 ٪)تحت اجرای توزیع های لینوکس هستند. لینوکس همچنین در سال 2011 به عنوان سیستم عامل برای قوی ترین ابر رایانه جهان (سکویا) به کار گرفته شد.به طور معمول وب سرور در این سرور ها آپاچی و پایگاه داده MySql می باشد.پنل کاربری Cpanel یا دایرکت ادمین می باشد نصب Cms هایی مانند جوملا - مامبو -وردپرس ... به سادگی در این هاست ها انجام میشود و بسیار سازگار می باشد. برای استفاده از هاست های لینوکس نیاز به نصب لینوکس در سیستم خود ندارید و از تمامی سیستم عامل ها مانند ویندوز،مکینتاش و انواع لینوکس میتوانید پنل خود را مدیریت کنید.

استفاده از میزبانی وب لینوکس

پس از گذشتن زمان زیادی از توسعه هر دو سیستم، این دو تفاوت زیادی از جهت راحتی استفاده ندارند، و در واقع راحتی مدیریت هرکدام از این سیستم‌ها به مهارت شخص استفاده ‌کننده بستگی دارد. در اینجا باید به دو نکته توجه داشت: یکی اینکه سرورهای لینوکس دارای قابلیت مدیریت از راه دور ساده‌تر و ایمنتری نسبت به ویندوز هستند، و همچنین اینکه برای مدیریت یک وب‌سایت به تنهایی، چون هر دو سیستم از پروتکل‌های استانداردی مثل FTP استفاده می‌کنند، اصولاً برای کاربران تفاوت قابل مشاهده‌ای وجود ندارد. بنابراین، این که شما شخصاً از چه سیستم‌عاملی در کامپیوترهای شخصی خود بهره می‌برید نباید در انتخاب سیستم‌عامل سرور شما تأثیری داشته باشد.

 عملکرد میزبانی وب لینوکس

 کارهای بسیار کمی وجود دارند که به یکی از این دو سیستم بتوان انجام داد، و دیگری از انجام آن ناتوان باشد. تفاوت عمده در ابزارهای مورد استفاده است. به عنوان مثال، معمولترین نرم‌افزار سرور وب برای لینوکس، آپاچی است، ولی در ویندوز، از IIS استفاده می‌شود. نکته جالب این است که اکثر ابزارهای تحت لینوکس، به ویندوز هم منتقل شده‌اند، ولی ابزارهای کمی از ویندوز به لینوکس منتقل گشته‌اند، که خود این امر، مفیدتر بودن ابزارهای تحت لینوکس را نشان می‌دهد.

استفاده از منابع سخت‌افزاری سیستم: سیستم‌های لینوکس، بسیار صرفه‌جویانه‌تر از سیستم‌های ویندوز به استفاده از منابع سخت‌افزاری سیستم (از قبیل حافظه و پردازنده) می‌پردازند. یک سیستم سرور لینوکس، به راحتی می‌تواند تحت یک کامپیوتر 486 با تنها 16MB حافظه راه‌اندازی شود، کاری که حتی تصور آن برای یک سیستم سرور ویندوز هم محال می‌باشد. این امر باعث می‌شود که در دو سیستم ویندوز و لینوکس که هر دو بر روی سخت‌افزار یکسان اجرا می‌شوند، سیستم لینوکس همیشه منابع آزاد بیشتر و بنابراین، قدرت کاری بیشتری نسبت به سیستم ویندوز داشته باشد.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «میزبانی وب لینوکس چیست؟» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره میزبانی وب لینوکس چیست؟ فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.