زمان مطالعه: 1 دقیقه
نور درمانی، درمان نوید بخش افسردگی و سرطان

نور درمانی، درمان نوید بخش افسردگی و سرطان

نور درمانی برای درمان بسیاری از بیماری ها، زخم ها و سرطان های پوستی موثر است، این روش جایگزین مناسبی برای داروی شیمیایی می باشد و کمترین عوارض را بعد از درمان دارد.

نوردرمانی  به درمان بیماری ها توسط تابش نور ماوراء بنفش گفته می شود که یکی از روش های مهم درمانی در بیماری های مختلف  پوستی محسوب می شود. اطلاعات زیر به شما درک اولیه ای از این روش می دهد. با آسمونی همراه باشید.

 

نور درمانی یا فتوتراپی روشی است که در آن از نور برای درمان اختلالات پوستی مانند اگزما، یرقان و در برخی موارد افسردگی استفاده می کنند. از آنجا که اشعه خورشید در درمان بیماری‌های مختلف پوستی موثر است ، بر این اساس دستگاه‌هایی ساخته  شده اند که بخش‌های مفید این اشعه را تولید می‌کنن که در این روش پوست باید برای مدت مشخصی در معرض نور ماوراء بنفش (UV) قرار بگیرد. ( زمان نور درمانی از 15 دقیقه در روز به یک ساعت کامل در طول یک دوره هفتگی افزایش می یابد)

نور درمانی برای بسیاری از بیماری ها، زخم ها و سرطان های پوستی موثر است. این روش جایگزین مناسبی برای داروی شیمیایی می باشد و کمترین عوارض را بعد از درمان دارد. نور درمانی برای درمان افسردگی نیز تاثیر بسزایی دارد. مطالعات اخیر نشان داده است که نور درمانی بر روی مواد شیمیایی مغز که با خواب، خلق و خوی، کاهش علائم افسردگی و SAD مرتبط هستند، تأثیر می گذارد. به علاوه، این روش به درمان افسردگی در بیماران مبتلا به دو قطبی کمک می کند و به خصوص هنگام صبح علائم افسردگی مربوط به اختلالات فصلی  را کاهش می دهد. روند بهبودی حاصل از این روش بین چند روز تا چند هفته متغیر است. نور درمانی معمولا بدون خطر است و یا عوارض آن بسیار خفیف است. از عوارض جانبی آن می توان به خستگی چشم، سر درد، مشکلات خواب و یا تاری دید اشاره کرد. با این حال، بسیاری از محققان بر این باورند که گاهی اوقات نور درمانی می تواند در افراد مبتلا به دو قطبی عوارض جانبی مانند مانیا و یا بیش فعالی ایجاد کند.

 

نظر خود را درباره «نور درمانی، درمان نوید بخش افسردگی و سرطان» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره نور درمانی، درمان نوید بخش افسردگی و سرطان فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.