زمان مطالعه: 1 دقیقه
مهارت زندگی

مهارت زندگی

به جای حرص خوردن در مورد اینکه چرا شرایط زندگی من اینطور است یا چرا فلان اخلاق همسرم آن جور است، یا هر چیزی بهتر است فکر کنیم که فعلا این شرایط هست و باید راهی
مهارت زندگی-life skills
مهارت زندگی-life skills

مهارت زندگی-life skills در یک زندگی مشترک باید مراقب باشید که دیگر «من» وجود ندارد و بعضی وقت ها باید از نیازها و خواسته های خود دست بکشید. زمانی که مسائل و عقده های خود را در زندگی مشترک بیان میکنید و تمام عقده هایتان را بر سر همسر خود خالی می کنید، در حقیقت به سست کردن پایه های زندگی مشترک دست می زنید. سعی کنید به فردیت یکدیگر احترام بگذارید. تفاوت دو آدم یک مساله ی کاملاطبیعی است. نمی شود دو تا آدم را پیدا کرد که کاملا مثل هم باشند، نمی­ شود هم اصرار کرد که حتما مثل هم بشوند؛ پذیرش، به معنی حرص خوردن نیست. به جای حرص خوردن در مورد اینکه چرا شرایط زندگی من اینطور است یا چرا فلان اخلاق همسرم آن جور است، یا هر چیزی بهتر است فکر کنیم که فعلا این شرایط هست و باید راهی پیدا کنیم که بهتر و بیشتر از آن لذت ببریم. این در حالی است که اغلب ذهنشان درگیر این بحث می ­شود که می­ توانسته ­ا­ند بهتر از این را داشته باشند، حرفی که اگر هم درست باشد، ممکن است چاره­ ای برای آن وجود نداشته باشد. شما دو تا آدم بالغ و لایق هستید. در زندگی مشترک داریم در مورد دو تا آدم بالغ و لایق صحبت می­ کنیم. این یعنی هر کدام از آنها باید مسائل­شان را خودشان حل کنند. در زندگی نباید منفعل و منتظر دیگری بود که بیاید و مساله ی ما را حل کند.   نوشته خانم سارا فلاحی (کارشناس ارشد روانشناسی)

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «مهارت زندگی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره مهارت زندگی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.