زمان مطالعه: 2 دقیقه
بگذاریم زمین هم نفسی بکشد!

بگذاریم زمین هم نفسی بکشد!

زمین عزیز را پر از پلاستیک کردیم، حالا از پلاستیک خالی اش میکنیم تا دوباره نفس بکشد! 

 

"پلاستیک" ما را واسطه کرده تا نفس زمین را ببُرد!

چقدر از پلاستیک استفاده میکنید؟ چقدر از آن تبدیل به دورریز و زباله میشود؟

طبق تحقیقات جدیدی، پیشبینی میشود که با این روند مصرفی، تا سال 2040 تقریباً یک میلیارد تن پلاستیک بر سطح زمین و دریاها ریخته شود! در مقاله ای که توسط دانشگاه لیدز که مورد تایید دانشگاه آکسفورد است نوشته شده، طبق آمار، از سال 2016 تا 2040، 961میلیون تن پلاستیک دور انداخته خواهد شد!

این مقاله، تحت عنوان "بیایید موج پلاستیکی را بشکنیم!" منتشر شد و توسط اساتید لیدز گرداوری شده.

آمار احتمالی در این مقاله نشان میدهد که در 2040 اوضاع بسیار به هم ریخته خواهد بود. 133میلیون تن پلاستیک در هوای آزاد خواهد سوخت، 77میلیون تن هم در خشکی ها رها میشوند و 29میلیون تن پلاستیک هم دراقیانوس ها شناور میشوند!

یکی از پروفسورهای مسؤول این پروژه گفنه "همانقدر که این آمار به طرز وحشتناکی بالا هستند، اگر مقدار بالایی از این زباله ها را نمیسوزاندیم، حتمال اینکه این آمار بالاتر برود افزوده میشد. اما همین عمل سوزاندن زباله های پلاستیکی هم خودش خسارات زیادی به طبیعت میزند."

طبق این تحقیق، راه حلی برای این بحران هنوز کشف نشده. اما این که زباله های پلاستیکی تفکیک شوند و به بازیافت برسند در سراسر جهان مقدار زیادی بهبود دهنده ی وضعمان خواهد بود.

در پورتیسهد، سامرست، شهرکی در بریتانیا، گروه های دوستدار و حامی طبیعت وجود دارند که این کار را به صورت داوطلبانه انجام میدهند. از 2ونیم سال پیش این گروه ها در سامرست این وظیفه را به عهده گرفته بوده اند. از ابتدای شیوع کرونا هم گروه های دیگری داوطلب انجام این کار شده اند و به گروه های قبلی پیوسته اند. یکی از اعضای این گروه ها اظهار داشته که "هرچه جمع میکنیم تمام نمیشود! موج دریا ها همچنان پلاستیک های بیشتری با خود می آورند."

پس اوضاع و احوال زمینمان همین حالا هم خیلی خوب نیست!!

فعالان محیط زیست بریتانیا و دیگر نقاط جهان چنین جنبشی، و جنبش نه به پلاستیک را راه انداخته اند و در راستای تحقق اهدافشان تلاش میکنند. در ایران به چه صورت است؟ آیا گروهی و یا سازمانی با این هدف در ایران وجود دارد؟ با توجه به آماری که  از وضعیت زمین در سال 2040 در آسمونی برایتان گزارش دادیم، وجود سازمانی برای جمع آوری پسماند های پلاستیکی و سازمانی که برای تنفس بهتر محیط زیست، آن را از پلاستیک پاک کنند را چقدر ضروری میدانید؟ آیا شما داوطلب چنین جنبشی میشوید؟

برایمان بگویید دیگر چه فعالیت هایی در راستای نجات زمین میتوان انجام داد؟ آموزش و فرهنگ سازی در کشور ایران بسیار موثر خواهد بود اما قدم های بزرگتری هم میتوان برداشت. آسمونی از شما میپرسد، آیا در حوزه ی گردشگری چنین توری وجود خواهد داشت؟ به طوری که گروه هایی از داوطلبان به چنین فعالیتی بپردازند؟ استفاده ی مستمر از کیفهای پارچه ای به جای پلاستیک و ... شما چه فکری میکنید؟

 

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «بگذاریم زمین هم نفسی بکشد!» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره بگذاریم زمین هم نفسی بکشد! فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.