زمان مطالعه: 2 دقیقه
نخستین قهرمانی لستر در جام حذفی و سود 900 هزار پوندی

نخستین قهرمانی لستر در جام حذفی و سود 900 هزار پوندی

تیم فوتبال لسترسیتی تا قبل از برگزاری فینال جام حذفی مقابل چلسی، سابقه چهار شکست در فینال جام حذفی را داشت.

لستر در سال 1949 در نخستین تجربه فینال جام حذفی، (3-1) مقابل ولورهمپتون باخت. در سال 1961 برای دومین بار فینال این مسابقات را تجربه کرد و با یک شکست(2-0) در ومبلی، باز هم در حسرت قهرمانی باقی ماند. در همان دهه لستر دو بار دیگر فینالیست جام حذفی شد. اما وقتی این تیم فینال 1963 را با نتیجه (3-1) به منچستریونایتد واگذار کرد و در 1969 هم با یک گل از منچسترسیتی باخت، به نظر آمد که حسرت این تیم ابدی خواهد شد. پس از بیش از نیم قرن انتظار پیش روی روباهها بود و این تیم هرگز به فینال مسابقات نرسید. در طول این سالها تنها قهرمانی لستر در لیگ در سال 2016 رقم خورد و طلسم قهرمانی های روباهها در لیگ شکست. اما هنوز این تیم در جام حذفی صاحب هیچ موفقیتی نشده بود.

****

از روز 9 ژانویه و با مسابقه در استادیوم« بت 365» کار لستر در جام حذفی آغاز شد. میزبان این تیم استوک سیتی دسته یکی بود که با گلهای جیمز جاستین( 34)، مارک آلبرایتون(59)، آیوزو پِرِز(79) و هاروی بارنز(81) مقابل روباهها تن به شکست داد. لستر راهی مرحله بعد شد و در روز 24 ژانویه در خانه برِنتفورد در لندن به میدان رفت. گل دقیقه ششم سورِنسن یک نیمه لستر را اسیر کابوس حذف ساخت. اما در نیمه دوم شرایط دگرگون شد. چِنگیز اوندر(46)، یوری تیلِمانس( پنالتی-51) و جیمز مدیسون(71) سه بار دروازه برنتفورد را گشودند و لستر به مرحله بعد رسید. این بار در روز دهم فوریه، این تیم میزبان برایتون بود. در دیداری پایاپای، این کِلِچی ایهه آناچو بود در چهارمین دقیقه از وقتهای تلف شده تک گل بازی را به ثمر رساند و روباهها راهی مرحله بعد شدند. ایهه آناچو باز هم ستاره تیمش بود و با دو گلی که در دقایق 24 و 78 وارد دروازه منچستریونایتد کرد، زمینه ساز برد (3-1) خانگی لستر در برابر شیاطین سرخ شد. تیلِمانس هم در دقیقه 52 گل دیگری برای لستر به ثمر رساند. این برد، لستر را به نیمه نهایی رساند. حریف این تیم ساوتهمپتون بود که مغلوب گل دقیقه 55 ایهه آناچو شد و لستر این گونه فینالیست شد.

****

در میان بزرگان، چلسی تنها تیمی بود که موفق شد به فینال صعود کند. این تیم در نیمه نهایی با یک گل منچسترسیتی را شکست داد تا سیتیزن ها در یک قدمی فینال، از جام کنار بروند. لیورپولی ها در دومین دیدار خود با شکست (3-2) مقابل منچستریونایتد از جام کنار رفتند و تاتنهام هم یک مرحله بعد، در ضربات پنالتی از اورتون باخت. آرسنالی ها هم تنها دو بازی در این تورنمنت انجام دادند و با شکست(1-0) مقابل ساوتهمپتون راهی به مراحل بالای جام پیدا نکردند.

***

دیدار فینال در حضور تنها 20 هزار تماشاگر در ومبلی برگزار شد. در این دیدار کاسپر اشمایکل دروازه بان لستر، ستاره تیمش بود و در آخرین دقایق چندین بار منجی تیمش بود. هرچند چیزی که سرنوشت مسابقه را تعیین کرد، VAR بود که تک گل تیلمانس را قانونی اعلام کرد و در مقابل، گل چلسی در واپسین ثانیه های مسابقه را آفساید!

لستر بازی را(1-0) برد و صاحب جایزه 1.8 میلیون پوندی شد که 900 هزار پوند بیشتر از جایزه تیم نایب قهرمان بود.

و حالا نسل طلایی لستر، به خود می بالد که به تمامی افتخارات ممکن، دست یافته است.

 

نظر خود را درباره «نخستین قهرمانی لستر در جام حذفی و سود 900 هزار پوندی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره نخستین قهرمانی لستر در جام حذفی و سود 900 هزار پوندی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.