زمان مطالعه: 1 دقیقه
لژیونر به چه کسی گفته می شود؟ اولین لژیونر فوتبال ایران

لژیونر به چه کسی گفته می شود؟ اولین لژیونر فوتبال ایران

لژیونر بازیکنی است که در باشگاه های خارجی بازی می کند. این کلمه در قدیم معنای دیگری داشت و امروزه در دنیای ورزش استفاده می شود.

لژیونر شدن در فوتبال به چه معناست؟

لژیونر (légionnaire) به فوتبالیستی یا هر بازیکنی گفته می شود که در باشگاهی غیر از باشگاه‌ های کشور خودش بازی می کند. کلمه لژیونر در رم باستان معنی متفاوتی داشت. در ارتش روم سربازانی بودند که به آن ها  لژیونر گفته می‌شد. لژیونرها اصالتا رومی و در رده سنی جوانان قرار داشتند. لژیونر ها یونیفورم مخصوص به خود را داشتند که در جنگ ها از آن ها محافظت می‌ کرد. لژیونر ها در دسته های نظامی به نام لژیون نبرد می کردند که خود این دسته به دو بخش تقسیم می شد: لژیون ساده و لژیون عقاب. تاریخ شناسان با مطالعه اسناد و مدارکی که از گذشته باقی مانده است می گویند که هر لژیون ساده از 3000 لژیونر تشکیل شده بود.

اولین لژیونر فوتبال ایران

بیوک جدی کار اولین لژیونر فوتبال ایران و آسیا بود. جدی‌کار در ابتدا دروازه‌بان بود ولی با توجه به توانایی وی در استفاده از پای چپ خود، به توصیه علی دانایی‌فرد، به خط حمله منتقل گردید. جدی‌کار در سال 1957، با تیم ویکتوریا 89 برلین آلمان قرارداد سه ساله بست. با این حال، پس از 9 ماه به ایران برگشته و به تیم تاج تهران پیوست. وی نخستین لژیونر فوتبال ایران و آسیا است.

برای دیدن لیست کامل لژیونرهای ایرانی وارد لینک زیر شوید:
لیست کامل لژیونر های ایرانی

نظر خود را درباره «لژیونر به چه کسی گفته می شود؟ اولین لژیونر فوتبال ایران» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره لژیونر به چه کسی گفته می شود؟ اولین لژیونر فوتبال ایران فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.