زمان مطالعه: 1 دقیقه
افسانه هایی از شاهنامه

افسانه هایی از شاهنامه

کتاب افسانه‌هایی از شاهنامه نوشته‌ی «فروزنده خداجو» است. کتاب شامل داستان‌هایی با عنوان‌های «سیمرغ،...
افسانه هایی از شاهنامه
افسانه هایی از شاهنامه


کتاب افسانه‌هایی از شاهنامه نوشته‌ی «فروزنده خداجو» است. کتاب شامل داستان‌هایی با عنوان‌های «سیمرغ، ضحاک ماردوش، رستم و سهراب، افسانه آب حیات، رویین تن، و خون سیاوش» است. آسمونی در این بخش به معرفی کتاب افسانه هایی از شاهنامه می پردازد.

کتاب افسانه هایی از شاهنامه

مولف کتاب افسانه هایی از شاهنامه : فروزنده خداجو

نقاش کتاب افسانه هایی از شاهنامه: هوش آذر آذرنوش

ناشر کتاب افسانه هایی از شاهنامه: سروش

وزن(گرم) : 181

شابک : 978-964-12-0232-5

نوع جلد : جلد نرم

قطع : خشتی

سال نشر : 1390

شمارگان : 2000

چاپ جاری : 4

تعداد صفحات کتاب افسانه هایی از شاهنامه : 38

کد : 30906

موضوع کتاب افسانه هایی از شاهنامه

کتاب افسانه هایی از شاهنامه مجموعه‌ای است با شش داستان از شاهنامه فردوسی به نام‌های"سیمرغ"، "ضحاک ماردوش"، "رستم و سهراب" "افسانه آب حیات"، "اسفندیار روئین‌تن" و "خون سیاوش".

وجه مشخصه این بازنویسی‌ها تأکید بر جنبه افسانه‌ای و شگفت‌انگیز داستان‌هاست، مثل: "پرورش زال": نوزادی سپیدموی توسط مرغی افسانه‌ای به‌نام سیمرغ تا نوجوانی، روئیدن مار بر شانه‌های ظالم از محل بوسه شیطان به‌نام ضحاک، روئیدن گیاه از خون قهرمانی بی‌گناه به‌نام سیاوش، روئین‌تن شدن پهلوان ایرانی به نام اسفندیار در کودکی، جستجوی آب حیات برای زندگی جاویدان توسط اسکندر در سرزمین تاریکی‌ها، تحقق خواب‌های پیشگویانه وسخنگویی و پیشگویی درختان. همچنین درداستان‌ها بر دوره کودکی قهرمانان تأکید شده است، مثل: دوره کودکی زال پهلوان به عنوان کودک رانده‌ شده. دوره کودکی فریدون‌شاه به عنوان کودکی تحت تعقیب و محکوم به مرگ و دوره کودکی سهراب به عنوان کودکی در جستجوی پدر. در هرحال این‌ دو ویژگی سبب جذب کودکان و نوجوانان به خواندن داستان‌ها می‌شود. داستان‌ها از نظم به نثر بازنویسی شده‌اند. راوی به سبک امروزی داستان‌ها را روایت می‌کند. تصاویر سیاه‌ و‌ سفید داستان را یاری و همراهی می‌کنند.

نکته قابل توجه در این کتاب این است که قبل از هر داستان یک معرفی کوتاه و مکمل نوشته شده‌است، که بخشی از داستان را روایت می‌کند و تأکید دارد بر اینکه این داستان‌ها افسانه‌اند و افسانه‌اند.

 
نظر خود را درباره «افسانه هایی از شاهنامه» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره افسانه هایی از شاهنامه فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.