مطالعه: 1 دقیقه
طرز تهیه لگیمات

طرز تهیه لگیمات

لگیمات یکی از دسرهای مخصوص ماه رمضان در بوشهر است که برای مهمانی‌های افطاری سرو می‌شود.
در این مطلب می خوانید : [بستن]

لگیمات یک نوع شیرینی عربی و یکی از دسرهای خوش طعم و خوشمزه بوشهر است. این شیرینی برای افطار ماه رمضان طبخ می‌شود. در ادامه با آسمونی باشید تا طرز تهیه لگیمات را آموزش ببینید.

مواد لازم برای تهیه لگیمات

آرد سفید ۳ پیمانه
نشاسته ذرت ۱ ق غ
شکر ۱ ق غ
پودر خمیر مایه ۲ ق غ
نمک نوک ق چ
وانیل، هل یا دارچین ۱/۴ ق چ
ماست ۲ پیمانه
روغن به میزان لازم

طرز تهیه لگیمات

در ابتدا آرد، نشاسته ذرت، شکر، خمیر مایه و پودر وانیل یا ادویه دلخواه و کمی نمک را داخل کاسه بزرگی بریزید. با استفاده از همزن برقی یا یک قاشق چوبی به خوبی هم بزنید. حالا ماست که در دمای اتاق بوده را اضافه کنید و با سرعت متوسط هم بزنید تا یک خمیر چسبنده مرطوب به‌دست آید. غلظت مخلوط باید چیزی بین یک مایه کیک غلیظ و خمیری شل و چسبنده باشد.

با سلفون روی کاسه را بپوشانید و اجازه دهید در محل گرمی به مدت یک ساعت بماند. در یک تابه عمیق روغن به اندازه ۵ سانتی متر بریزید  و روی حرارت ملایم گرم کنید. شربت را هم آماده کنید.

خمیر را درون قیف بریزید. نوک قیف را تا نزدیکی روغن بیاورید. با کمک یک دست، بالای قیف را فشار دهید تا حدود یک و نیم سانتی متر از خمیراز نوک قیف بیرون بیاید، سپس با دست دیگرتان را چرب کنید و روی نوک قیف فشار دهید تا خمیر داخل روغن داغ بریزید. می‌توانید از اسکوپ بستنی کوچک هم استفاده کنید.

گلوله‌های خمیری را سرخ کنید، مدام آن‌ها را در روغن به هم بزنید و حرکت دهید و روی آنها را با یک سافی دسته دار فشار دهید تا در روغن فرو بروند و به طور یکنواخت طلایی شوند. به کمک صافی دسته‌دار بامیه را از روغن خارج کنید، اجاز دهید روغن اضافه در تابه چکه کند. لقمه‌های داغ را داخل کاسه شربت سرد یا شیره خرما بریزید و هم بزنید تا با شربت پوشانده شوند، سپس به یک صافی بزرگ منتقل کنید تا شربت اضافی جدا شود. لگیمات را دریک ظرف سرو بزرگ بچینید و به صورت دلخواه با پسته خرد، شکلات، پودر قند یا شربت تزیین کنید.

نظر خود را درباره «طرز تهیه لگیمات» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره طرز تهیه لگیمات فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.