زمان مطالعه: 5 دقیقه
بیوگرافی لی جون کی

بیوگرافی لی جون کی

لی جون کی بازیگر سریال معروف عاشقان ماه است. سریال سال 2022 او زندگی دوباره من نام دارد.

لی جون کی (lee joon gi) بازیگر اهل کره جنوبی است. وی در سریال عاشقان ماه سال 2016 خوش درخشید و به شهرت رسید. او در آوریل 2022 در سریال زندگی دوباره من بازی کرده. در ادامه بیوگرافی او را در آسمونی ببینید.

درباره لی جون کی

لی جون کی بازیگر، مدل و خواننده سرشناس و معروف اهل کره جنوبی است. وی 17 آوریل 1982 در بوسان کره جنوبی بدنیا آمد. او با بازی در سریال‌ های ایلجیما، محقق شب‌ گرد، عاشقان ماه و دخترمن شناخته می‌ شود. مردم ایران او را به خاطر بازی در سریال عاشقان ماه که برای اولین بار از شبکه جم دراما پخش شد به خاطر می آورند. 

لی جون کی از خانواده متوسطی است که قبل از وارد شدن به دنیای بازیگری ورزش و کامپیوتر سرگرمیهای همیشگی او بود، در دبیرستان بعد از دیدن «هملت» به هنر علاقه‌مند شد. وی مایل بود در رشته کامپیوتر درس بخواند اما بعد از دیدن هملت تصمیم گرفت علی‌رغم مخالفت خانواده وارد رشته هنر شود، بنابراین با وضعیت مالی نه چندان مناسب و به تنهایی راهی سئول شد. در پایتخت او به مدت دو سال برای ورود به رشته هنر تلاش کرد و در این مدت مشاغل پاره وقت گوناگونی را برای امرار معاش تجربه نمود که از این بین می‌ توان به کار در رستوران به عنوان گارسون اشاره داشت.

لی جون کی در دوران نوجوانی و جوانی تکواندو را دنبال و به کسب کمربند مشکی در این رشته نایل شد. او توضیح می‌دهد که پدرش در ایجاد علاقه به تکواندو در وی سهم عظیمی داشته‌است: در دوران التهاب و شور جوانی او و پدرش با هم به مدرسه هنرهای رزمی می‌رفته‌اند. هنرهای رزمی این بازیگر بعدها برای او کمکی شایانی در ایفای نقش‌های تاریخی و رزمی و حتی برخی سریال‌های معاصر بودند.

زندگی هنری

لی جون کی کار مدلینگ را در سال 2001 شروع کرد. اولین کار حرفه‌ای او فشن شویی بود که همراه با بازیگر هان سان هوا انجام داد. اولین سریال او در شبکه KBS به اسم Drama City: What should I do بود. او سپس نقش کوتاهی را در stars echo بازی کرد و بعد از آن در تبلیغات و موزیک ویدئوهای زیادی شرکت کرد.

لی جون کی نقش‌های دیگری را بازی کرد، اما ژاپن داشت همین‌طور قسمتی از تهیه‌کنندگی این فیلم را برعهده داشت. این فیلم با فروش 2٫5 میلیون بلیط در ژاپن بسیار موفق بود.

لی جون کی که می‌خواست کار خود را در کره ادامه بدهد با فیلم Flying Boys به کره بازگشت (سال 2005). اما موفقیت و شهرت واقعی در اولین نقش اصلی او در فیلم شاه و دلقک (The King and the Clown) رقم خورد. فیلم زیبای شاه و دلقک که روایتی بود از عاشق شدن شاه به دلقک پسر قصر که پر از صحنه‌های احساسی بود با فروش 12٫5 میلیون بلیط به عنوان پرفروشترین فیلم سال 2005 انتخاب شد و لی جون گی برای این فیلم مبلغ 100000 دلار دستمزد گرفت.

لی جون کی در فیلم شاه و دلقک لی جون کی اعتقاد داشت بدون این فیلم نمی‌توانست به موفقیتی که امروز دارد برسد و جوایز زیاد و شهرت فراوان مثل پرواز کردن در آسمان بود. لی در سال 2008 در مصاحبه‌ای عنوان کرد که به «نظرم فیلم خوبی بود، پس شروع کردم به تلاش کردن برای ارتباط با تماشاچی‌ها و حتی اگه فیلم موفق نمی‌شد من باید تمام تلاشم رو می‌کردم. من اونقدر فیلنامه رو خوندم که در آخر فیلم‌نامه پاره شد. کارگردان توضیح می‌دهد که چطور جون کی بدون پشتیبانی برای این نقش انتخاب شد. لی جون کی خود می‌گوید: این نقش به عنوان پسری که به زیبایی دختر است برای من مناسب بود حتی اگه تصویر من رو بین مردم خراب می‌کرد.»

نقش بعدی لی جون کی در سریال My Girl در شبکه SBS و فیلم Fly, Daddy, Fly بود. از شهرت وی در آن زمان می‌توان انتخاب او به عنوان بازیگر برتر در Tokyo International Film Festival در ژاپن را گفت و در پین لی در میان 300 چهره ماندگار چین انتخاب شد. در سال 2007 لی جون کی فیلم Virgin Snow را با بازیگری ژاپنی کار کرد، فیلمی که باز هم در گیشهٔ سینما موفق بود. سریال بعدی او در کره Time Between Dog And Wolf بود این سریال با ریتینگ 59 درصدی سریال محبوبی بود. در جشنواره بین‌المللی فیلم هاوائی، لی جون گی جایزه‌ای را دریافت کرد. کار بعدی لی جون کی فیلم May 18، بود که فیلمی با موضوع تاریخ معاصر و در ژانر تراژیک که به شورشی نافرجام می‌پردازد. این فیلم سینمایی دارای دیدی انتقادی نسبت به مسائل سیاسی تاریخ معاصر کره و دخالت نظامی آمریکا در این کشور دارد. 18 می حول محور کشتار جمعی معترضان مسلح در شهر گوانگ‌جو کره جنوبی سیر می‌کند. در سال 2017 مشخص شد که دولت وقت احتمالاً به دلیل بازی لی جون کی در این سریال نام او را در لیست سیاه هنرمندان منتقد دولت قرار داده بوده‌ است، عملی که باعث کارشکنی‌ های آن دولت و دولت‌های بعد در زندگی هنری این بازیگر شد. سال 2008 لی جون کی سریال Iljimae را شروع کرد، سریالی در سبک رابین هود یا زورو. این سریال فروش با ریتیگ بالا و محبوبیت زیاد توانست در بازار DVD فروش بالاتری از سریال افسانه جومونگ را داشته باشد. عوامل و بازیگران این سریال به جوایز گوناگونی نایل شدند. در سال 2009 سریال دیگری به نام قهرمان Hero پخش شد قبل از پخش حتی 1 قسمت ژاپنی‌ها با مبلغ گزاف این سریال را خریدند. سریال هیرو به موفقیت دیگر سریال‌های لی جون کی نبود. اما بازی زیبای او از طرف منتقدان و تماشاچی‌ها ستوده شد. این سریال در ژاپن با استقبال بیشتری نسبت به کره مواجه شد.

لی جون کی در سوم می 2010 در حالیکه قرارداد 1 سریال و 1 فیلم را بسته بود به خاطر اتمام شدن مهلت ارتش، فیلمبرداری فیلم را رها کرد و به سربازی رفت. لی جون کی در شانزدهم فوریه 2012 خدمت سربازی خود را به اتمام رساند. بعدها و در سال 2017 اعلام شد، فراخوانی نابهنگام او برای خدمت سربازی تلاشی از طرف دولت وقت در جهت کاهش فعالیت‌ های هنری وی بوده‌ است. گمانه زنی‌ها حاکی از آن است که بازی لی جون کی در فیلم سینمایی 18 می (که دیدی انتقادی نسبت به دولت‌ های قبل داشت) باعث قرارگیری اسم او در لیست سیاه دولت شده‌ است. علی‌رغم این لی جون کی در سال‌های پس از بازی در 18 می‌تا اعزام به سربازی و حتی بعد از بازگشت از سربازی تا سال 2017 در درام‌های پر مخاطبی همچون ایلجیما و محقق شبگرد ظاهر شد و چندین بار جوایز مختلفی را دریافت نمود. این موضوع با در نظر گرفتن این مطلب که در تمامی این سال‌ها نام او در لیست سیاه هنرمندان منتقد دولت قرار داشته‌ است، تعجب مخاطبین را برانگیخت.

لی جون کی در عاشقان ماه

اما یکی از سریال های بیادماندنی و درخشان لی جون کی، سریال عاشقان ماه در سال 2016 است. او در کنار آی یو بازی قوی را از خود نشان داد. سریال 2018 او هم ، سریال وکیل بی قانون نام دارد. یکی دیگر از سریال های او که باز هم در کنار آی یو بازی کرد، سریال هتل دل لونا است. او در قسمت سوم این سریال حضور داشت.

گالری تصاویر

بیوگرافی لی جون کی
لی جون کی
لی جون کی بازیگر سریالهای عاشقان ماه و وکیل بی قانون + بیوگرافی و عکس
لی جون کی بازیگر سریال عاشقان ماه
lee-joon-gi
lee joon gi
لی جون کی بازیگر سریالهای عاشقان ماه و وکیل بی قانون + بیوگرافی و عکس
مدلینگ لی جون کی
lee-joon-gi
لی جونگ گی
لی جون کی در فیلم شاه و دلقک
لی جون کی در فیلم شاه و دلقک
لی جون کی بازیگر سریالهای عاشقان ماه و وکیل بی قانون + بیوگرافی و عکس
لی جون کی بازیگر سریال وکیل بی قانون
lee-joon-gi
سربازی لی جونگ کی
لی جون کی در عاشقان ماه
لی جون کی در عاشقان ماه
لی جون کی و آی یو در هتل دل لونا
لی جون کی و آی یو در هتل دل لونا
لی جون کی بازیگر سریالهای عاشقان ماه و وکیل بی قانون + بیوگرافی و عکس
لی جون کی و آی یو
lee-joon-gi
لی جونگ کی و عاشقان ماه

 

نظر خود را درباره «بیوگرافی لی جون کی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره بیوگرافی لی جون کی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.