زمان مطالعه: 9 دقیقه
تور لبنان

تور لبنان

  اگر قصد سفر به لبنان با تور را دارید این بخش آسمونی را تا پایان مطالعه نمایید چرا که راهنمای تور...
 

تور لبنان
تور لبنان


اگر قصد سفر به لبنان با تور را دارید این بخش آسمونی را تا پایان مطالعه نمایید چرا که راهنمای تور لبنان ، اطلاعات تور لبنان ، جاذبه های تور لبنان ، مکان های تور لبنان و ... را برای شما عزیزان شرح می دهیم.

لبنان سرزمینی کوهستانی است که در کرانه شرقی دریای مدیترانه قرار دارد و از شمال و شرق با با سوریه و از جنوب با رژیم صهیونیستی هم مرز است. این کشور کوهستانی آب و هوای مدیترانه‌ای و معتدل داشته و زمستان‌هایش بارانی بوده و تابستان‌هایی گرم و طولانی دارد. لبنان کشوری چند قومیتی بوده و زبان رسمی این کشور عربی است که البته انگلیسی و فرانسوی نیز در آن به طور گسترده‌ای استفاده می‌شود. دو دین اسلام و مسیحیت نیز در این کشور اکثریت دارند. سیستم سیاسی لبنان نیز پارلمانی بوده و به گونه‌ای طراحی شده است که تمامی اقوام و مذاهب در آن سهمی از قدرت سیاسی داشته باشند.

آب و هوای لبنان همیشه یکی از عوامل مهم جذب گردشگران به این کشور بوده است. شاید لبنان تنها کشوری باشد که در آن صبح به اسکی رفته و بعد از ظهر بتوانید به ساحل رفته و در آن از فعالیت‌ها و ورزش‌های آبی لذت ببرید. فعالیت‌ها و ورزش‌هایی مثل اسکی روی آب، غواصی، موج‌سواری و جت اسکی.

شاید لبنان تنها کشوری باشد که در آن صبح به اسکی رفته و بعد از ظهر بتوانید به ساحل رفته و در آن از فعالیت‌ها و ورزش‌های آبی لذت ببرید

لبنانی‌ها در سراسر جهان به خاطر میهمان‌نوازی خود معروف و شناخته شده هستند و از گردشگران به خوبی استقبال می‌کنند. زندگی شبانه نیز در این کشور و به‌خصوص در شهر بیروت جریان داشته و در صورتی که به شب‌زنده‌داری علاقه دارید لبنان این امکان را برای شما فراهم می‌کند.

لبنان کشوری چند قومیتی بوده و زبان رسمی این کشور عربی است که البته انگلیسی و فرانسوی نیز در آن به طور گسترده‌ای استفاده می‌شود

آب و هوای لبنان چگونه است؟

لبنان آب و هوایی مدیترانه‌ای داشته و تابستان‌های آن طولانی و گرم بوده و زمستان‌هایش نیز بارانی، کوتاه و خنک هستند. ژانویه سردترین ماه در این کشور است که دمای هوا در آن بین 5 تا 10 درجه سانتی‌گراد می‌باشد و گرم‌ترین ماه سال نیز آگوست با دمای 18 تا 38 درجه سانتی‌گراد است. دمای هوا در طول روز، به‌خصوص در فصل تابستان ممکن است بسیار گرم باشد، و حتی در برخی روزهای تابستان به 40 درجه سانتی‌گراد نیز برسد.

حدود 70 درصد از بارندگی این کشور در بین ماه‌های نوامبر و مارس رخ داده و ماه‌های ژوئن تا آگوست نیز اغلب بدون بارندگی هستند. بارندگی در لبنان از فصل به فصل و از سال به سال متفاوت بوده و گاهی ممکن است که شدت بارش، به‌خصوص در زمستان باعث بوجود آمدن سیلاب‌هایی نیز شود.

در صورتی که در حال بستن چمدان‌های خود برای سفر به لبنان هستید، برای تابستان لباس‌های نخی سبک به همراه ژاکت‌هایی برای شب‌های خنک و لباس‌های معمولی و نسبتاً گرم برای زمستان توصیه می‌شود.

لبنان آب و هوایی مدیترانه‌ای داشته و تابستان‌های آن طولانی و گرم بوده و زمستان‌هایش نیز بارانی، کوتاه و خنک هستند.

lebanon-tour
lebanon-tour


حمل و نقل در لبنان

لبنان یک فرودگاه بین المللی بیشتر ندارد که آن هم در جنوب بیروت واقع شده است. فرودگاه بین المللی: «رفیق حریری» تا مرکز شهر حدود 10 دقیقه فاصله دارد و برای این مسیر یا بایدمینی بوس های سفید رنگ راسوار شدو یا تاکسی گرفت.بر روی درهای جلوی تاکسی های اصلی، طرح لوگوی فرودگاه هست و تعدادی باجه تاکسی رانی هم در اطراف ترمیتال شماره یک وجود دارد که البته ممکن است کرایه بیشتری طلب کنند،در کل کرایه تاکسی در بیروت خیلی گران نیست مگر این که تاکسی تلفنی رزرو کرده باشید به خاطر ترافیک سنگین خیابان هابه خصوص در مکز شهر، اگر برای مدت محدودی به بیروت سفر کرده اید، پیشنهاد میکنیم به فکر اجاره ماشین نباشید به جز وقتی که بخواهید در در اطراف شهر بچرخید و یا از هتل تا ساحل را رانندگی کنید که درآن صورت هــــــم فراموش نکنید بدون گواهینامه بین المللی به شما ماشین اجازه نمی دهند.

یکی از معمول ترین و به صرفه ترین گزینه حمل و نقل در بیروت تاکسی های اشتراکی چهار نفره هستند که سرویس نامیده می شوند.سرویس ها در مسیرهای مشخصی رفت و آمد دارند و شبیه به تاکسی‌های خطی ایران کار می کنند.با این حال شاید بد نباشد خیلی از مسیرها را پیاده طی کنید و با سبک زندگی بیروتی ها و کوچه و خیابان هایش بیشتر آشنا شوید.

تور لبنان
تور لبنان


بهترین زمان برای سفر به لبنان

همان‌طور که اشاره شد لبنان به طور معمول آب و هوایی مدیترانه‌ای دارد و به همین دلیل نیز تقریباً تمام طول سال می‌تواند زمان مناسبی برای سفر به این کشور باشد. اما با توجه به اینکه تابستان‌های این کشور گرم هستند، در صورتی که به آب و هوای گرم علاقه چندانی ندارید، دو فصل بهار و پاییز می‌توانند بهترین زمان برای سفر به لبنان باشند. چرا که در طول این دو ماه آب و هوا نسبت به مواقع دیگر معتدل‌تر بوده و دمای هوا زیاد بالا و یا پایین نیست.

با توجه به معتدل بودن آب و هوا دو فصل بهار و پاییز می‌توانند بهترین زمان برای سفر به لبنان باشند

جاذبه های گردشگری تور لبنان

مکان‌های دیدنی لبنان که در سفر به این کشور نباید از دست داد

همان‌طور که اشاره شد لبنان کشوری تاریخی و با فرهنگ غنی است. به همین دلیل نیز در این کشور آثار و بناهای تاریخی و دیدنی فراوانی می‌توان یافت. در ادامه می‌توانید فهرستی از مکان‌هایی که در سفر به این کشور نباید از دست داد را مشاهده کنید:

lebanon-tour
lebanon-tour


عنجر لبنان

عنجر (Anjar) نسبت به سایر مکان‌های باستانی و تاریخی لبنان کاملاً متفاوت است. در سایر مکان‌های تاریخی این کشور، ممکن است که آثار مربوط به دوره‌های مختلف تاریخی وجود داشته باشند، ولی عنجر تنها منحصر به زمان امویان است. سایر آثار باستانی کشور لبنان ممکن است که به زمان‌های بسیار دور و هزاران سال پیش بازگردند، ولی عنجر با وجود قدیمی بودن نسبت به بقیه آثار به تازگی بوجود آمده و قدمت آن به اوایل قرن هشتم میلادی بازمی‌گردد. ویرانه‌های شهر نشان دهنده طرح مهندسی بسیار منظمی است که یادآور کاخ-شهرهای دوران باستان بوده و شاهدی بر برنامه ریزی شهری در دوران امویان است. عنجر با همه مخروبه بودنش، شکوه دوران قدیم را به یاد می‌آورد. امروزه خرابه‌های عنجر مقصد عمده گردشگری در لبنان محسوب می‌شود.

ویرانه‌های شهر عنجر نشان دهنده طرح مهندسی بسیار منظمی است که یادآور کاخ-شهرهای دوران باستان هستند

تور لبنان
تور لبنان


بعلبک لبنان

قدمت بعلبک (Baalbek) که یکی از شهرهای تاریخی لبنان محسوب می‌شود، به حدود چهار هزار سال پیش بازمی‌گردد که کنعانیان در آن معبدی برای عبادت خدای رعد و برق و توفان به نام «بعل» ساختند. بعلبک در زمان رومی‌ها به نام «هلیوپولیس» (شهر خورشید) نامیده می‌شد و امروزه نیز معمولاً با همین نام شناخته می‌شود. این شهر میزبان خرابه‌های فراوانی از امپراتوری رومی است.

قدمت بعلبک (Baalbek) که یکی از شهرهای تاریخی لبنان محسوب می‌شود، به حدود چهار هزار سال پیش بازمی‌گردد

lebanon-tour
lebanon-tour


بیروت

بیروت، پایتخت لبنان با بیش از یک میلیون نفر جمعیت، ترکیبی از زندگی شاد و پر از انرژی است. این شهر مدت زمان طولانی به عنوان تقاطع طبیعی شرق و غرب محسوب می‌شده است. با توجه به موقعیت استراتژیک بیروت و زندگی شاد و پر زرق و برق مردم آن، این شهر سال‌ها باعث ایجاد حسادت برای دیگران بوده است. بیروت از جمله شهرهایی است که در میان دوستداران فرهنگ از محبوبیت ویژه‌ای برخوردار است، اما در کنار آن ساحل‌هایی نیز در خود دارد که به جذابیت‌های آن می‌افزاید. بخش مرکزی بیروت که از همه نقاط آن قابل دسترسی است، بهترین مکان برای آشنایی با فرهنگ مردم و زندگی آن‌ها بوده و با وجود رستوران‌ها، کافه‌ها و فروشگاه‌هایی در این بخش، بهترین مکان برای گشت و گذار است.

بیروت از جمله شهرهایی است که در میان دوستداران فرهنگ از محبوبیت ویژه‌ای برخوردار است، اما در کنار آن ساحل‌هایی نیز در خود دارد که به جذابیت‌های آن می‌افزاید

تور لبنان
تور لبنان


بیت الدین لبنان

بیت الدین به نوعی بزرگترین گنجینه لبنان محسوب می‌شود. این منطقه با قصر باشکوه خود که برای امیر بشیر شهاب دوم ساخته شده بود شناخته می‌شود. کاخ بیت الدین بر فراز تپه‌ای ساخته شده و توسط باغ‌هایی احاطه شده است و نام آن نیز به معنای «خانه ایمان» است. این کاخ در طول حملات اسرائیلی‌ها به لبنان تقریباً تخریب شده بود که بعدها نسبتا بازسازی شد. گفته می‌شود که ساخت این کاخ حدود سی سال به طول انجامیده است. معماری این کاخ به گونه‌ای بی نظیر و استثنایی ایست که تماشای بنای زیبای آن از موزه درون آن لذت بخش‌تر است. موزه‌های بسیاری از سلاح و طلا و جواهر سلطنتی و همچنین موزه موزاییک‌های دوره بیزانس و موزه باستان نیز در این کاخ قرار دارد. در فصل تابستان نیز بسیاری از جشنواره‌های فرهنگی و هنری به همراه اجرای موسیقی و اجرای تئاتر در بیت الدین برگزار می‌شود.

معماری این کاخ به گونه‌ای بی نظیر و استثنایی ایست که تماشای بنای زیبای آن از موزه درون آن لذت بخش‌تر است

lebanon-tour
lebanon-tour


بیبلوس لبنان (جبیل)

بیبلوس که در زبان عربی با نام جبیل خوانده می‌شود، منطقه‌ای مسکونی در لبنان است. این مکان متمایز نیز یکی از شهرهای قدیمی لبنان و در‌واقع یکی از شهرهای باستانی جهان به حساب می‌آید. اگرچه قدمت دقیق این شهر در دسترس نیست، ولی باستان‌شناسان تخمین می‌زنند که قدمت این شهر به 7000 سال پیش بازمی‌گردد. سلسله‌های متعددی در این شهر باستانی زندگی داشته‌اند که نشان از قدمت تاریخی و طولانی این شهر دارد. در این شهر، مناطق دیدنی باستانی، بندری دنج و زیبا و رستوران‌هایی با غذاهای خوشمزه نیز وجود دارند که گردشگران آن‌ها را از دست نمی‌دهند. جبیل هم‌اکنون یکی از میراث جهانی یونسکو در کشور لبنان به شمار می‌رود.

در جبیل  مناطق دیدنی باستانی، بندری دنج و زیبا و رستوران‌هایی با غذاهای خوشمزه نیز وجود دارند که گردشگران آن‌ها را از دست نمی‌دهند

تور لبنان
تور لبنان


جنگل سرو لبنان

سرو نمادی از غرور لبنانی‌ها به شمار رفته و در پرچم این کشور نیز نشانی از آن دیده می‌شود. جنگلی از درختان سرو در این کشور وجود دارند که با نام «أرز الرب» به معنای سرزمین خداوند شناخته می‌شود و به عنوان میراث جهانی در فهرست یونسکو نیز قرار گرفته است. متأسفانه تعداد کمی از این درختان در منطقه باقی‌مانده است. چرا که اکثر این درختان در طول فرمانروایی مصریان در منطقه از بین رفته‌اند. نکته جالب در رابطه با این سروهای با شکوه این است که عمر بیشتر این درختان چند صد سال بوده و گفته می‌شود که عمر برخی از آن‌ها نیز به بیش از دو هزار سال می‌رسد.

جنگلی از درختان سرو در لبنان که با نام «أرز الرب» به معنای سرزمین خداوند شناخته می‌شود و به عنوان میراث جهانی در فهرست یونسکو نیز قرار گرفته است

lebanon-tour
lebanon-tour


غار جیتا لبنان

غار جیتا یا جعیتا لبنان (Jeita Grotto) که سال‌ها بسته شده بود، در سال‌های اخیر با همکاری یک شرکت آلمانی دوباره افتتاح شده است تا میزبان گردشگران علاقمند باشد. غار جیتا دو طبقه است. این دو غار جدا از هم، اما متصل به یکدیگر هستند که غار بالایی 2٬130 متر و غار پایینی 6٬200 متر درازا داشته و در مجموع، گستره‌ای به طول تقریباً 9 کیلومتر را در بر می‌گیرند. این غار در مرکز دامنه‌های غربی کوه لبنان، در درهٔ نهر الکلب در 5 کیلومتری کرانه‌های دریای مدیترانه و در 18 کیلومتری شمال بیروت قرار دارد. غار جیتا یکی از نمادهای ملی کشور لبنان و یکی از مهم‌ترین مراکز توریستی این کشور محسوب می‌شود. همچنین رودخانه‌ زیر زمینی غار پایینی، آب آشامیدنی تازه بیش از یک میلیون لبنانی را نیز تامین می‌کند و تنها با استفاده از قایق می‌توان از آن بازدید نمود.

غار جیتا یکی از نمادهای ملی کشور لبنان و یکی از مهم‌ترین مراکز توریستی این کشور محسوب می‌شود

تور لبنان
تور لبنان


شهر صیدا لبنان

صیدا یا صیدون (Sidon/Saida) نیز یکی دیگر از شهرهای تاریخی کشور لبنان است. صیدا در اینجا به معنی ماهیگیری است. شاید اکثر شهرهای لبنان شهرهایی تاریخی باشند، اما شهر صیدا شهری متفاوت بوده و یکی از شهرهای اسرارآمیز این کشور با سابقه‌ای طولانی و پیچیده است. شواهدی وجود دارند که نشان می‌دهند چهار هزار سال پیش از میلاد مسیح افرادی در این منطقه ساکن بوده‌اند.

شواهدی وجود دارند که نشان می‌دهند چهار هزار سال پیش از میلاد مسیح افرادی در منطقه صیدا ساکن بوده‌اند.

lebanon-tour
lebanon-tour


ترابلس لبنان

ترابلس (Tripoli، عربی: طِرابلس) دومین شهر بزرگ لبنان بوده و در شمال شهر بترون واقع شده است. نام این شهر به معنای سه‌گانه است. چرا که زمانی ترابلس مرکز اتحادیه شهرهای فینیقی، صیدا و جزیره آرادس بوده است. این شهر در طول تاریخ و اتفاقات فراوان، بارها ویران شده و دوباره بازسازی شده است. چیزی که این شهر را از سایر شهرهای تاریخی لبنان متمایز می‌کند این است که هنوز شهر قرون وسطایی مملوک در این شهر معاصر باقی مانده است و بازدید کنندگان در سفر به لبنان و بازدید از آثار به جا مانده از قرون سیزدهم و چهاردهم شگفت زده می‌شوند.

بازدید کنندگان در سفر به لبنان و بازدید از آثار به جا مانده از قرون سیزدهم و چهاردهم در طرابلس شگفت زده می‌شوند

تور لبنان
تور لبنان


طیر/صور لبنان لبنان

طیر (Tyrus) که در زبان عربی با نام صور شناخته می‌شود، در نزدیکی کرانه دریای مدیترانه قرار داشته و از شهرهای باستان فنیقیان بوده است. نام این شهر به معنی «صخره» است. اگرچه سابقه و قدمت این شهر به درستی مشخص نیست، ولی دانشمندان و باستان‌شناسان می‌گویند که قدمت صور به اوایل هزاره سوم قبل از میلاد بازمی‌گردد. نکته جالب در رابطه با این شهر، این است که صور با شهر دزفول ایران نیز خواهر خوانده است.
ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «تور لبنان» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره تور لبنان فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.