زمان مطالعه: 2 دقیقه
لحظات ماندگار لیگ قهرمانان آسیا ؛ حضور الریان با فرانک دی بوئر در تهران

لحظات ماندگار لیگ قهرمانان آسیا ؛ حضور الریان با فرانک دی بوئر در تهران

فرانک دی بوئر کاپیتان اسبق و مربی تیم ملی فوتبال هلند، سابقه بازی در لیگ قهرمانان در تهران را داراست.

شش سال قبل و در روز 12 مرداد 94 دو تیم الریان قطر و آژاکس آمستردام در دیداری دوستانه در شهر آمستردام، پایتخت هلند روبروی هم قرار گرفتند و در نهایت تیم قطری نتیجه را به رقیب خود واگذار کرد.
فرانک دی‌بوئر سرمربی وقت آژاکسی‌ها که یک دهه قبل از این مسابقه به مدت یک فصل کامل در تیم الریان حضور داشت، پس از این دیدار گفت: بسیار خوشحالم و افتخار می‌کنم که تیم سابق خود را می‌بینم. در قطر دوران بسیار خوبی را داشتم؛ آن‌موقع فوتبال باشگاهی قطر در ابتدای مسیر آشکار و سریع خود به طرف حرفه‌ای‌گری بود، اما الان می‌بینم که آموزه‌های این یک دهه واقعا کارگر افتاد و پیشرفت‌ها ملموس است. از حضور الریان در وطنم استقبال می‌کنم. با دیدن این بازیکنان پر شور قطری، خاطرات خوبم در خاورمیانه برایم متجلی می‌شود. آرزوی موفقیت و فصل‌هایی بهتر از گذشته را برای کل تیم الریان دارم.

اما ماجرای حضور دی بوئرها در الریان چه بود؟
در فصل 05-2004 برادران دی بوئر که همواره با هم در یک تیم بازی می کردند، پس از 4 سال بازی در رنجرز اسکاتلند راهی الریان قطر شدند. جایی که یک سال در آن بازی کردند و موفق شدند جام امیر قطر( جام حذفی) را با برتری در ضربات پنالتی مقابل الغرافه به دست آورند. در همین سال الریان نماینده قطر در لیگ قهرمانان آسیا بود.

پاس -الریان دیداری نفس گیر
سایت جام جم در روز سه شنبه 18 اسفند 1383 درباره این مسابقه نوشت: «فکر می کنم تماشاگران پاس روز سختی را برای ما بسازند.» این صحبت های لارسن ، مربی حرفه ای الریان قطر بود. او در مصاحبه با واحد مرکزی خبر هیچ وقت نگرانی خود را از بابت تماشاگران پاس و بازیکنان حرفه ای این تیم پنهان نکرد. سایت جام جم در ادامه نوشت:
« ساعت 16 امروز ، پاس در اولین بازی خود در چارچوب مسابقه های لیگ قهرمانان آسیا مقابل الریان قطر قرار می گیرد. تیمی که سانی اندرسون و فرانک دی بوئر ، سرشناس ترین بازیکنان آن به شمار می روند. حریف امروز پاس ، یک تیم کاملا حرفه ای است که زوایای مختلف چنین بازی سنگینی را خوب می داند. الریان کاملا با قواعد فوتبال حرفه ای آشناست و صد درصد با یک فوتبال بسته و صرفا برای اداره کردن پاس وارد زمین می شود. مصطفی دنیزلی ، سرمربی حرفه ای پاس که عده ای او را به مراتب بزرگتر و متفکرتر از لارسن می دانند ، با در اختیار داشتن یک مجموعه قدرتمند و توانا، نباید مشکلی برای کسب سه امتیاز ارزشمند بازی امروز داشته باشد.

نیما نکیسا ، محمد نصرتی ، علی جانملکی ، میثم منیعی ، عیسی ترائوره ، جواد نکونام ، ایمان رزاقی راد ، حمید هدایتی ، فرهاد ربیع خواه ، آرش برهانی و خداداد عزیزی بازیکنانی هستند که می توانند در ترکیب اصلی پاس حضور داشته باشند. سرمربی پاس می داند که اگر قرار باشد تیمی برای سبزپوشان ایران مزاحمت ایجاد کند ، همین الریان است و به همین دلیل هیچ راهی جز شکست الریان ندارد.

ورزشگاه شهید دستگردی ظرفیت پذیرش 10 هزار تماشاگر را دارد و امیدواریم پاس با حمایت تماشاگرانی که برای تشویق نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا به ورزشگاه می روند ، اولین و سخت ترین بازی خود را با پیروزی پشت سر بگذارد.»
در اولین دیدار این رقابت ها دو تیم پاس و الریان در لیگ قهرمانان به مصاف هم رفتند. مسابقه ای که با نتیجه 2 بر یک به سود پاس تمام شد تا شاگردان دنیزلی مسیر بدون شکست خود را در این رقابت ها آغاز کنند. الریان در بازی برگشت در خانه هم مقابل پاس 2 بر یک شکست خورد تا در خاتمه رقابت ها پاس تهران صاحب 5 برد، یک تساوی و 16 امتیاز شده و الریان هم تنها2 برد، یک مساوی و 3 شکست کسب کند. در این گروه السالمیه کویت با 9 امتیاز دوم شد و الشرطه سوریه با 2 امتیاز چهارم شدند. در این رقابت ها از هر گروه یک تیم صعود می کرد و به این ترتیب پاس راهی مرحله یک چهارم نهایی شد.

 

نظر خود را درباره «لحظات ماندگار لیگ قهرمانان آسیا ؛ حضور الریان با فرانک دی بوئر در تهران» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره لحظات ماندگار لیگ قهرمانان آسیا ؛ حضور الریان با فرانک دی بوئر در تهران فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.