زمان مطالعه: 2 دقیقه
لحظات ماندگار لیگ قهرمانان آسیا؛ ضربه سر نیکبخت و حذف عربستان در آخرین ثانیه

لحظات ماندگار لیگ قهرمانان آسیا؛ ضربه سر نیکبخت و حذف عربستان در آخرین ثانیه

یکی از مسابقات تاریخی استقلال در جام باشگاههای آسیا در سال 1380 برگزار شد.استقلال در این مسابقه در دور نخست کار دشواری پیش رو نداشت زیرا رقیب این تیم الحکمه لب

در مرحله انتخابی رقابت های جام باشگاههای آسیا در فصل 02-2001، 12 تیم در منطقه شرق آسیا و 12 تیم از منطقه غرب، مسابقات این دوره را آغاز کردند. استقلال نماینده ایران در این مسابقت در دور نخست کار دشواری پیش رو نداشت زیرا رقیب این تیم الحکمه لبنان از شرکت در مسابقات خودداری کرد.

اما سنگین ترین رقابت استقلال در دور دوم برگزار شد. جایی که این تیم مقابل الاتحاد جده قرار گرفت. در دیدار رفت دوتیم استقلال گل اول را به ثمر رساند.علیرضا نیکبخت که این گل را زده بود درباره شادی بعد از گل خود در این بازی گفت:

در آن روزها اکثرا شادی های جدید پس از گل را من انجام می دادم. البته شادی ای در بازی رفت انجام دادم، ایده مجید ساعدی فر پزشک تیم ملی بود. 

استقلال سرانجام در پایان 3 بر 2 شکست خورد. به این ترتیب در بازی برگشت حتما باید با یک گل به برتری دست پیدا می کرد.

در بازی برگشت استقلال با نفرات زیر مسابقه را آغاز کرد:

هادی طباطبایی- محمد خرمگاه-مهدی هاشمی نسب-سهراب بختیاری زاده-محمد نوازی- محمود فکری- سیروس دین محمدی-علیرضا نیک بخت-علیرضا اکبرپور- احمد مومن زاده- مجاهد خذیراوی( فراز فاطمی 64 )
سرمربی : منصور پورحیدری

جمعه 80/10/14
جام باشگاه های آسیا
ورزشگاه :آزادی
داور: محمد نوردین- عراق
تماشاگر: 60 هزار

در این بازی گل زود هنگام الاتحاد کار استقلال را تقریبا تمام کرد. اما در اواسط نیمه دوم با پنالتی نوازی، اندکی امیدهای استقلال زنده شد. تا این که ثانیه های پایانی فرا رسید و علیرضا واحدی نیکبخت باز هم موفق به گلزنی شد.

نیکبخت درباره اتفاقات قبل و حین بازی چنین گفت: ما در طول هفته تمرینات خود را انجام داده بودیم و کارهای تاکتیکی در همان روزها انجام شده بود. اگر این بازی را نمی بردیم حذف می شدیم و صحبت هایی که مربی تیم انجام داد، بیشتر صحبت های عاطفی بود.  من هم به فتح الله زاده قول داده بودم که در آن بازی گل بزنم و خوشبختانه با زحمات بچه ها موفق شدم قول خود را عملی کنم. آن گل در شرایط خاصی زده شده بود و از شدت  خوشحالی قلبم داشت می ایستاد. به هرحال ما و عربستانی ها همیشه کری داشتیم و دوست داشتیم در  کشورهای عربی نیز برنده باشیم. فکر می کنم در آن مسابقه نیز روی عرب ها سوار بودیم و سرانجام به حق خود رسیدیم. 

در پایان استقلال 2 بر یک پیروز شد و  به جمع 4 تیم برتر غرب آسیا صعود کرد. اما جایزه گلزن ثانیه های پایانی چه بود. نیکبخت می گوید: یک گوشی جدید آن روزها را به من هدیه دادند البته چندی قبل تصادف کرده بودم و لطفی که فتح الله زاده در حق من کرد این بود که پژو 206 تصادفی من را با یک پژو 206 نو عوض کرد. 

استقلال 2- اتحاد عربستان 1
گلها: سرجیو ریکاردو6 / نوازی 70 پنالتی-نیکبخت2+90

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «لحظات ماندگار لیگ قهرمانان آسیا؛ ضربه سر نیکبخت و حذف عربستان در آخرین ثانیه» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره لحظات ماندگار لیگ قهرمانان آسیا؛ ضربه سر نیکبخت و حذف عربستان در آخرین ثانیه فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.