زمان مطالعه: 1 دقیقه
7 اسفند؛ روز وکیل مدافع

7 اسفند؛ روز وکیل مدافع

7 اسفند و همزمان با سالروز استقلال کانون وکلا به عنوان روز وکیل مدافع انتخاب شده است. این روز را به تمامی وکلای ایران تبریک و شاد باش عرض می نماییم.

روز بزرگداشت «وکیل مدافع» 7 اسفند ماه می باشد که این روز به مناسبت استقلال کانون وکلا در سال 1331 تصویب شده است.

اما بنا بر دلایل نامشخص این روز مقدس در تقویم رسمی ایران ثبت نشده است. از اول اسفند ماه تا تاریخ 7 این ماه را هفته بزرگداشت وکیل مدافع مینامیم.

7 اسفند، روز وکیل مدافع
7 اسفند، روز وکیل مدافع

 

در تاریخ 7 اسفند ماه در سال 1331 لایحه استقلال وکلا با پافشاریی های دکتر مصدق تصویب شد. اما متاسفانه تا به امروز تاریخ روز وکیل در کمتر تقویم رسمی کشور به چشم می خورد در صورتی که این روز مقدس باید به عنوان روز وکیل و بزرگداشت روز وکیل در تقویم ایران ثبت شود.

این مورد در حالی است که در تقویم ایران بزرگداشت روز هایی چون پزشک، معلم ، پرستار ،مهندس ،کارگر و.... ثبت شده اما هیچ خبری از روز وکیل مدافع نیست..

واقعا جالب است که این شغل مقدس نباید در تقویم ایران ثبت شده باشد... نمیتوان منکر آن شد که مردم عادی همراه و پشت و پناهی جز وکیل مدافع در برابر قاضی و مشکلات قانونی خود ندارند.

با توجه به تلاش هایی که برای خصوصی‌سازی بسیاری از زمینه‌های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و … می‌شود، در بعضی مواقع استقلال کانون وکلا زیر پا گذاشته می‌شود.

گرچه این روز نقطه عطف تاریخ حقوق این سرزمین به شمار می‌رود، اما گویا وکالت در نگاه متصدیان امور کشور ارج و مقامی ندارد تا در تقویم رسمی کشور به ثبت رسانند.

7 اسفند، روز وکیل مدافع
7 اسفند، روز وکیل مدافع

 

این بی‌مهری‌ها‌ نه جایگاه وکیل را تنزل می‌دهد و نه از شرافت شغل وکالت می‌کاهد، بلکه گوشه‌ای از مظلومیت وکلا و تضییع حق وکلا را در ساختار قضایی کشور جلوه‌گر می‌کند.

اما باز هم این شغل شریف جایگاه ویژه خود را از دست نداده و دارای احترام ویژه ای است. و ما از 1 اسفند ماه تا 7اسفند ماه را که روز وکیل مدافع است هفته بزرگ داشت وکیل مدافع میدانیم و از تمام وکلا قدردانی و تشکر ویژه میکنیم.

هر ساله تعداد دانشجویان زیادی از جمله دانشجویان حقوق برای رسیدن به این جایگاه ویژه تلاش بسیار میکنند اما هر سال فیلتر و ناحقی های این جایگاه بیشتر شده و رسیدن به این هدف را سخت تر و پرمشقت تر میکند اما باز هم علاقه مندان به این شغل مقدس دست از هدف نکشیده و برای رسیدن به این شغل شریف تلاش خود را بسیار بیشتر از قبل می کنند.

نظر خود را درباره «7 اسفند؛ روز وکیل مدافع» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره 7 اسفند؛ روز وکیل مدافع فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.