اختصاصی آسمونی

نوشته از مهدی زارعی

هت تریک باواریایی ها در اروپا

 

با حضور دو تیم به نمایندگی از آلمان غربی( بایرن مونیخ مدافع عنوان قهرمانی و مونشن گلادباخ قهرمان بوندس لیگا) مسابقات فصل 76-75 باشگاههای اروپا با حضور 32 تیم برگزار شد و مرحله اول در حالی با 16 بازی برگزار شد که دیگر به هیچ تیمی قرعه استراحت نخورد.

در تیم مالمو سوئد و ماگدبورگ آلمان شرقی برای اولین بار ضربات پنالتی را تجربه کردند و هر دو در خانه خود، یک برد(2-1) در برابر رقیب کسب کردند. به این ترتیب کار به ضربات پنالتی کشید و مالمو با برتری(2-1) راهی مرحله بعد شد.

فینال های ماندگار لیگ قهرمانان اروپا
فینال های ماندگار لیگ قهرمانان اروپا

در این رقابت ها، در هر مرحله یک بازگشت غیرمنتظره در دیدارهای برگشت رقم خورد. در مسابقه رفت تیمهای اویپشتی دوشای مجارستان و زوریخ سوییس، نماینده مجارستان در بازی رفت(4-0) برنده شد. زوریخ در بازی برگشت در همان نیمه اول چهار گل به ثمر رساند اما در نیمه دوم، بازی(5-1) شد و اویپشتی به خاطر گل زده در خانه حریف صعود کرد.

در مرحله دوم بازی ها دربی کانتی انگلیس(4-1) رئال مادرید را در روز 22 اکتبر در هم کوبید و در آستانه صعود قرار گرفت. اما در روز 5 نوامبر و در استادیوم سانتیاگو برنابئو، رئال با همین نتیجه برنده شد تا کار به وقت اضافی کشیده شود. رئال سرانجام در دقیقه 99 به گل رسید و با برتری(5-1) موفق شد به مرحله بعد صعود کند.

lasting-champions-league-finals
lasting-champions-league-finals

در دور بعدی هم دیناموکیف در خانه خود (2-0) سن اتین فرانسه را شکست داد. اما نماینده فرانسه همچون رقابت های فصل قبل، در کامبک استاد بود و با برد خانگی(2-0) کار را به وقت اضافی کشاند.دومنیکه روشتو در دقیقه 107 سومین گل سن اتین را به ثمر رساند و این تیم راهی دور بعد شد.

تیم فوتبال بایرن یک بار دیگر به فینال جام باشگاه ها رسید. بایرن پس از برد(8-1) مقابل یئونس اش لوگزامبورگ، در برابر مالمو سوئد(2-1)، بنفیکا(5-1)و رئال مادرید(3-1) سومین فینال پیاپی خود را تجربه کرد.

فینال های ماندگار لیگ قهرمانان اروپا
فینال های ماندگار لیگ قهرمانان اروپا

در سوی دیگر سن اتین فرانسه نیز که در دوره گذشته در نیمه نهایی حریف بایرن شد و از رسیدن به فینال بازماند، این بار مقابل بولدکلوب دانمارک( 5-1)، رنجرز(4-1)، دینامو کیف شوروی(3-2) و آیندهوون هلند(1-0) به برتری یافت تا دیدار این تیم در برابر بایرن این بار در فینال برگزار شود.

فینال در استادیوم همپدن پارک گلاسکو برگزار شد که اولین بار در سال 1960 فینال جام باشگاه ها در آن برگزار شده بود.  این بار 54670 نفر برای دیدن مسابقه به استادیوم آمده بودند و  بایرن این بار با رهبری دتمار کرامر و ستارگانی چون فرانتس بکن باوئر، سپ مایر، کارل هاینز رومنیگه، اولی هوینس و گرد مولر باز هم جام قهرمانی را از آن خود کرد. این بار با تک گل فرانتس روث(57) که سومین قهرمانی پیاپی را از آن بایرن کرد.

نظر خود را درباره «فینال های ماندگار لیگ قهرمانان اروپا» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره فینال های ماندگار لیگ قهرمانان اروپا فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.