زمان مطالعه: 3 دقیقه
آشنایی با landing page ها یا صفحات فرود

آشنایی با landing page ها یا صفحات فرود

صفحه فرود صفحه ای از صفحات وب است که بازدیدکنندگان به آن وارد و یا اصطلاحا در آن “فرود” می آیند.

آشنایی با landing page ها یا صفحات فرود

صفحه فرود صفحه ای از صفحات وب است که بازدیدکنندگان به آن وارد و یا اصطلاحا در آن “فرود” می آیند. با این حال، زمانی که بحث صفحات فرود در عرصه بازاریابی و تبلیغات است، لندینگ پیج اشاره به یک صفحه فرود به عنوان یک صفحه مستقل وب و متمایز از وب سایت اصلی گفته می شود که صرفا برای یک هدف متمرکز و خاص طراحی شده.این به این معنی است که باید یک صفحه فرود را بدون داشتن منو و هرگونه اتصال به وبسایت اصلی طراحی کرد. دلیل اصلی این امر، محدود کردن گزینه های در دسترس بازدید کنندگان صفحه فرود و کمک به آن ها جهت هدایت به سمت هدف مورد نظر طراح صفحه مورد نظر است.باآسمونی همراه باشید.

انواع صفحات فرود

1- صفحات فرودی که به منظور کلیک کردن کاربر و ارجاع آن به صفحه ای دیگر طراحی شده و به آن Click Through نیز گفته می شود.
2- صفحات فرودی که هدایت کننده کاربر هستند که در اصطلاح Lead Generation نامیده می شوند.

صفحات فرود Click Through

آشنایی با landing page ها یا صفحات فرود
آشنایی با landing page ها یا صفحات فرود

صفحات فرود طراحی شده به منظور کلیک کردن کاربر و ارجاع آن به صفحه ای دیگر، هدفشان صرفا متقاعد کردن بازدید‌کننده و کلیک کردن کاربر بر روی لینکی خاص و سپس هدایت آن به صفحه ای دیگر است و به طور معمول در تبدیل کاربر به مشتری (یا حداقل مشتری احتمالی) استفاده می شود و یکی از ترفند های تجارت الکترونیک محسوب می باشد. این صفحات فرود را می توان برای توصیف یک محصول با ارائه جزئیات کافی طراحی کرد. بنابراین به عنوان یک متقاعد کننده برای بازدید کنندگان عمل کرده و آن ها را به تصمیم گیری برای خرید نزدیک تر می کند.

اغلب اوقات، ترافیکی که بازدید کنندگان را به صفحات وب هدایت می کند، تبلیغات آنلاین است که کاربر بر روی آن کلیک کرده و مستقیما وارد صفحه‌ی سبد خرید فروشگاه ها و یا صفحات ثبت نام وبسایت ها می شود که در این صورت عنوان آگهی و یا بنر موجود، معمولا اطلاعات کافی برای تصمیم گیری آگاهانه بازدیدکننده را فراهم نمی کند و این امر منجر به نرخ تبدیل (تبدیل بازدید کننده به مشتری) ضعیف می شود و به احتمال زیاد کاربر قبل از وارد شدن به صفحه و یا با ورود به صفحه و نگاهی جزئی، اصلا ترغیب به خرید نشده و تصمیم به ترک صفحه گرفته و دیگر وارد آن نمی شود.

اینجا جایی است که صفحات فرود کلیکی وارد می شوند. بازدیدکنندگان، قبل از وارد شدن به صفحه خرید محصول و یا ثبت نام، از طریق تبلیغات ابتدا وارد صفحه فرود شده، آن جا اطلاعات کافی و معمولا اغوا کننده از محصول و یا خدمت ارائه شده به دست آورده و سپس با میل خود وارد صفحه ی خرید و یا ثبت نام می شوند و در این حالت شانس بسیار بالاتری برای گرفتن بازخورد بهتر و نرخ تبدیل بالاتر وجود دارد.

صفحات فرود Lead Generation

landing-page
landing-page

صفحات فرود Lead Generation برای دریافت اطلاعاتی مانند نام و آدرس ایمیل بازدیدکنندگان استفاده می شود. تنها هدف این نوع صفحات فرود، جمع آوری اطلاعات بازدیدکنندگانی‌ست که خود اطلاعاتشان را در فرم وارد کرده و به حوزه فعالیت شما و یا استفاده از محصولات و یا خدمات شما ابراز تمایل کرده اند. بنابراین، صفحات Lead Generation اغلب اوقات، یک فرم همراه با شرح خدمات و آنچه که شما در ازای ارسال اطلاعات شخصی خود حاضرید به صورت رایگان به کاربر بدهید را داراست. مانند کتاب الکترونیکی رایگان و یا شرکت در یک وبینار آموزشی رایگان در مقابل دریافت اطلاعات بازدیدکننده.

صفحات فرود یکی از پر اهمیت ترین مباحث در دنیای دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی دیجیتال هستند و کسب و کارهای کوچک بسیاری در جای جای دنیا با استفاده از تکنیک های ساده تا پیشرفته صفحات فرود توانسته اند به موفقیت های چشمگیری دست یابند و تبدیل به شرکت هایی بزرگ شوند. مباحث پیشرفته بسیاری در مورد لندینگ پیج ها وجود دارد که در مورد ترفندها و جزئیاتی است که تفاوتی عظیم در نرخ تبدیل صفحه فرود شما ایجاد می کنند که با طراحی صفحات فرود متفاوت و آزمون و خطای بیشتر، دانش و تجربه شما نیز بیشتر شده و می توانید شاهد موفقیت کمپین های بازاریابی دیجیتالی خود باشید.

نظر خود را درباره «آشنایی با landing page ها یا صفحات فرود» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره آشنایی با landing page ها یا صفحات فرود فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.