زمان مطالعه: 5 دقیقه
خدمات لمینت دندان در کرج

خدمات لمینت دندان در کرج

بسیاری از افراد از داشتن دندان‌هایی نامرتب و بد رنگ ناراحت هستند و همین امر موجب کاهش اعتماد به نفس در این...

بسیاری از افراد از داشتن دندان‌هایی نامرتب و بد رنگ ناراحت هستند و همین امر موجب کاهش اعتماد به نفس در این افراد گشته است اما امروزه علم دندانپزشکی روشهای مختلفی برای رهایی از این مشکل ارائه می کند. لمینیت دندان یکی از این روش ها است. آسمونی در این بخش به معرفی کامل لمینت دندان می پردازد و همچنین خدمات لمینت دندان در کرج را معرفی می کند.

خدمات لمینت دندان در کرج

لمینت دندان (لامینت) یا ونیر لایه‌ای از مواد همرنگ دندان یا مواد سفید رنگ هالیوودی است که برای اصلاح فرم، شکل، رنگ و طول دندان‌ها یا بستن فاصله بین دندان‌ها و درمان دندان‌های شکسته روی دندان قرار داده می‌شود.

به علت تراش بسیار کم و ایجاد زیبایی فوق‌العاده ونیر‌ها اولین طرح درمان در دندان‌های قدامی محسوب می‌شوند. درواقع این لایه همرنگ دندان‌ها بوده که باعث اصلاح فرم و رنگ دندان‌ها شده و اگر دندان‌هاس با فاصله در کنار هم باشند فاصله را بسته و بر روی دندان‌هایی که شکستگی دارند انجام می‌گیر

انواع لمینت دندان

لمینت سرامیکی دندان ( روش غیر مستقیم ) : این لمینت دندان سرامیکی از جنس سرامیک یا در اصطلاح عامیانه تر از جنس چینی هستند. دارای ظاهری زیباتر بود، ثبات رنگ بیشتری داشته و نسبت به لمینت های کامپوزیتی مقاوم ترند. این ونیرها پس از قالب گیری در لابراتوار ساخته میشوند. هزینه ی لمینت دندان با این روش در مقایسه با روش دیگر بیشتر است.

لمینت کامپوزیتی ( روش مستقیم ) : در مقابل لمینت سرامیکی ، کامپوزیت دندان قرار دارد که نسبت به لمینت سرامیکی تراش کمتری به دندان داده میشود (و حتی در مواردی که شرایط دندانی مناسب باشد بدون تراش انجام میشود) ، میزان پایش پذیری (براق تر شدن سطح) و عبور نور کامپوزیت دندان بیشتر است و تنوع رنگ بیشتری داشته (پس میتواند کاملا همرنگ  دندانهای دیگر باشند). همچنین قیمت لمینت دندان با این روش ارزان تر از روش دیگر است.

چه افرادی نمیتوانند از لمینت دندان استفاده کنند؟

یکی از شرایط مهمی که هست نبودن عادت های دهانی بیمار است که دندان قروچه میتواند باعث شکستگی های لمینت شده و به مرور زمان به آن آسیب وارد کند.

کسانی که پوسیدگی های وسیع روی دندانهایشان دارند. در این صورت انجام لمینت سرامیکی دندان و کامپوزیت دندان برای این افراد به بعد از برطرف کردن پوسیدگی یا عفونت لثه هایشان موکول میشود.

کسانی که سایش مینای دندان شدیدی دارند و بافت مینای دندان آنها کافی نیست. برای این گونه افراد معمولا به جای لمینت دندان مجبور به استفاده از انواع روکش دندان هستیم.

خدمات لمینت دندان در کرج
خدمات لمینت دندان در کرج

مراحل درمانی لمینت دندان

دندانپزشک متخصص با تجربه بالا و دقت نیم میلیمتر از دندان را می تراشد.

لبه های دندان را میزان می کند.

از دندان های موردنظر قالب می گیرد. و برای آماده سازی به لابراتوار می فرستد.

پس از اماده شدن لمینت را با چسب مخصوص و دقت بالا روی دندان می چسباند.

تفاوت لمینت دندان با ایمپلنت

خیلی‌ها لمینت دندان را با ایمپلنت دندان اشتباه می‌گیرند در صورتیکه این دو کاملا از یکدیگر مجزا هستند و برای موارد خاص خودشان به کار می‌روند. ایمپلنت یک روش کاشت دندان به جای دندان‌های کشیده شده است در حالی که لامینت به منظور زیباسازی و فرم‌دهی به بد شکلی‌ها و بد رنگی‌های دندان استفاده می‌شود.

مزایای لامینت کردن دندان‌ها

هر روش درمانی و ترمیمی مزایا و معایب خاص خودش را دارد. برای مزایای زیباسازی دندان‌ها با روش لامینت موارد زیر را می‌توان عنوان کرد:

زیبایی چشمگیر و طبیعی

مقاومت بسیار بالا

بدون نیاز به بی‌حسی

انجام درمان تنها در 2 جلسه

معایب لمینت دندان

احتمال جدا شدن از دندان : در صورتی که دندان پزشک خلاف اخلاق حرفه ای از چسب بی کیفیت استفاده کند,ممکن است لمینت از دندان جدا شود که در این حالت نیاز است تا مجدد به دندانپزشک مراجعه شود تا درصورت امکان مجدد روی دندان نصب شود.

غیرقابل بازگشت بودن: به دلیل تراشیده شدن روی دندان امکان برگشتن به حالت اول ممکن نیست ( امکان برداشتن لمینت)

نیازمند مراقبت مانند دندان طبیعی: نوشابه گازدار ,قهوه ,سیگار و قلیان می تواند باعث رنگ گرفتن لمینت در طولانی مدت شود که بایست با مسواک ,نخ دندان و… از آنها مراقبت کرد.

حساسیت های مدت دار بعد از درمان : درمان لمینت هم مانند بقیه ی درمان های ترمیم دندان با حساسیت گرما و سرما روبروست و بعداز مدت زمانی این حساسیت از بین رفته و از بین رفته.

طول عمر دندان لمینت شده

در بیشتر موارد افراد سوال میکنند که ممکن است لمینت از دندان جدا شود و یا در مرور زمان پوسیده شود که باید گفت لمینت که به درستی نصب شود و طراحی دقیقی داشته باشد هیچوقت از دندان جدا نمیشود ولی اگر به درستی نصب و طراحی نشود احتمال جداشدنش وجود داشته.

اگر محیط دهان با تغییرات گرما و سرما روبرو شود باعث جداشدن لمینت شده و باید کارهای مراقبتی لازم را انجام داد تا از آسیب رسیدن به آن جلوگیری گردد. از گاز زدن و جویدن ته دیگ ها و میوه های سفت باید خودداری کرد و مراقبت های لازم انجام گیرد تا عمر لمینت دندان افزایش پیدا کند.

دندانی که روی آن ترمیم لمینت انجام شده به همان اندازه پوسیده میشود که دندان طبیعی میپوسد و به همان اندازه که به دندان طبیعی اهمیت بهداشتی داده میشود باید به دندان درمان شده نیز داد تا سالم بماند.

لمینت به عنوان پوششی است که فقط روی دندان را در بر گرفته و اگر بهداشت دهان رعایت نشود باعث ایجاد پلاک میکروبی در آن شده و پوسیده شود و باید آن را از پشت ترمیم کرد.

lamination-of-teeth-in-karaj
lamination-of-teeth-in-karaj

خدمات لمینت دندان در کرج

فرزین اصلانی دکتر لمینت دندان در کرج

دندانپزشک

متخصص ارتودنسی

آدرس مطب: کرج - جهانشهر - خیابان شهید بهشتی - حد فاصل هلال احمر و دارایی - ساختمان پزشکان نور - طبقه 3 - واحد 11

ماندانا حجازی دکتر لمینت دندان در کرج

دندانپزشک

متخصص دندانپزشکی اطفال

آدرس مطب: کرج - جهانشهر - خیابان شهید بهشتی - حد فاصل هلال احمر و دارایی - ساختمان پزشکان نور - طبقه 3 - واحد 11

یوسف رفیع دکتر لمینت دندان در کرج

دندانپزشک

جراح و دندانپزشک

آدرس مطب: کرج - جهانشهر - چهارراه طالقانی - بین هلال احمر و دارایی - جنب شهر کتاب - ساختمان پزشکان نور - طبقه 1 - واحد 4

وحید عاملی دکتر لمینت دندان در کرج

دندانپزشک

جراح و دندانپزشک

آدرس مطب: کرج - چهارراه طالقانی - بین هلال احمر و دارایی

علی مرشدی دکتر لمینت دندان در کرج

دندانپزشک

جراح و دندانپزشک

آدرس مطب: کرج - چهل و پنج متری گلشهر - نبش بهار شرقی - ساختمان گل آرا

علیرضا تاجیک دکتر لمینت دندان در کرج

دندانپزشک

جراح و دندانپزشک

آدرس مطب: کرج - خیابان درختی - نرسیده به سه راه تهران - جنب داروخانه گلشهر

مژگان بهامین پور دکتر لمینت دندان در کرج

دندانپزشک

متخصص دندانپزشکی اطفال

آدرس مطب: کرج - میدان سپاه - بلوار جمهوری شمالی - ساختمان بهار

اسماعیل عبدی دکتر لمینت دندان در کرج

دندانپزشک

جراح و دندانپزشک

آدرس مطب: کرج - خیابان شهید بهشتی - بین چهارراه طالقانی و میدان شهدا - نبش کوی گلها - ساختمان پزشکان 1

جمشید بهمنی نژاد دکتر لمینت دندان در کرج

دندانپزشک

جراح و دندانپزشک

آدرس مطب: کرج - طالقانی جنوبی - نبش خیابان قیام - ساختمان گلها - طبقه 4

محمد ابراهیمیان دکتر لمینت دندان در کرج

دندانپزشک

جراح و دندانپزشک

آدرس مطب: کرج - بین چهارراه طالقانی و میدان شهدا - برج شاه کرم - طبقه 8

نظر خود را درباره «خدمات لمینت دندان در کرج» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره خدمات لمینت دندان در کرج فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.