زمان مطالعه: 2 دقیقه
کفپوش لمینت چیست؟

کفپوش لمینت چیست؟

همانطور که می دانید کفپوش انواع مختلفی دارد. یکی از انواع کفپوش؛ کفپوش لمینت است. آسمونی در این بخش برای آن...
کفپوش لمینت چیست؟
کفپوش لمینت چیست؟


همانطور که می دانید کفپوش انواع مختلفی دارد. یکی از انواع کفپوش؛ کفپوش لمینت است. آسمونی در این بخش برای آن دسته از عزیزانی که می خواهند در مورد کفپوش لمینت بیشتر بدانند، در این بخش در این مورد صحبت می کند.

کفپوش پارکت چیست

پارکت پوششی برای کف می باشد که از جنس چوب است، هیچ فرایند خاصی برای تولید پارکت به کار نمی رود، فقط چوب درخت را به الوار تبدیل می کنند و سپس به ابعاد کوچک برش می دهند و به کف می چسبانند، سپس آن را ساب و لاک می زنند؛ تنها تفاوت بین پارکت ها نوع درختی می باشد که چوب از آن تهیه شده است.

کفپوش لمینت چیست

لمینت از مواد چوب با فشردگی بسیار بالا ساخته می شود، در زبان انگلیسی به هر چیز چند لایه ای لمینت گفته می شود، لمینت مورد نظر ما نیز از چهار لایه تشکیل شده است، به همین علت آن را لمینت فلورینگ یا لمینت کف می نامند؛ لمینت روش اجرای جالبی دارد و بدون اینکه به کف چسبانده شود نصب می شود.

کفپوش چیست

کفپوش از جنس پی وی سی یا به عبارت دیگر از جنس پلاستیک می باشد، کفپوش ها دارای دو نوع تایلی و رولی هستند، کفپوش از نظر کارایی به طور کلی با پارکت و لمینت متفاوت است و بیشتر در آشپزخانه منازل، شرکت ها، ادارات و فروشگاه ها مورد استفاده قرار می گیرد.

توضیح تکمیلی

به علت مزایایی که لمینت نسبت به پارکت دارد، مدتهاست که پارکت مورد استفاده چندانی ندارد و در بازار نیز به سختی یافت می شود، لکن در حال حاضر پارکت و لمینت هر دو یک مفهوم پیدا کرده اند، به طور مثال پارکت آرتا و لمینت آرتا، منظور از هر دو عبارت یک کالای مشترک است.

تفاوت پارکت لمینت با کفپوش
  1. پارکت لمینت از جنس چوب می باشد / کفپوش از جنس پلاستیک می باشد.
  2. پارکت لمینت معمولا دارای ضخامت 8 – 10 – 12 میلیمتر است / کفپوش معمولا دارای ضخامت 2 – 3 میلیمتر است.
  3. پارکت لمینت ضد آب نیست و در اثر نفوذ آب، باد می کند / کفپوش ضد آب و قابل شستشو است.
  4. پارکت لمینت معمولا در ابعاد 20 در 120 سانت می باشد / کفپوش تایلی معمولا 15 در 90 سانت و کفپوش رولی معمولا 2 در 20 متر می باشد.
  5. پارکت لمینت قیمتی در بازه 30 تا 100 هزار تومان برای هر متر مربع دارد / کفپوش قیمتی در بازه 15 تا 50 هزار تومان برای هر متر مربع دارد.
  6. پارکت لمینت به کف چسبانده نمی شود و به کف زیرین خود آسیب نمی زند / کفپوش با چسب صنعتی به کف چسبانده می شود.
  7. پارکت لمینت را می توان جمع کرد و مجددا در فضای دیگری استفاده نمود / کفپوش قابلیت نصب مجدد ندارد.
  8. پارکت لمینت از نظر ظاهری نسبت به سنگ و سرامیک بسیار زیباتر است / کفپوش از نظر ظاهری نسبت به لمینت در رتبه پایین تری قرار دارد.
  9. پارکت لمینت آنتی باکتریال و از نظر بهداشتی بسیار مناسب است / کفپوش های ارزان قیمت از مواد بازیافتی و غیر بهداشتی هستند.
  10. پارکت لمینت در منازل، ادارات مورد استفاده قرار می گیرد / کفپوش در آشپزخانه منازل ادارات و فروشگاه ها مورد استفاده دارد.
  11. پارکت لمینت برای نصب، نیاز به نصاب حرفه ای دارد / کفپوش مراحل نصب نسبتا ساده ای دارد.
  12. پارکت لمینت طبع گرمی دارد و نشستن روی آن مشکلی ایجاد نمی کند / کفپوش چنین خاصیتی ندارد و برای بازی کودکان مناسب نیست.
  13. پارکت لمینت در برابر آتش سیگار مقاوم است و نمی سوزد / کفپوش در مقابل آتش هیچ مقاومتی ندارد.
  14. پارکت لمینت در اثر قرار دادن وسایل سنگین کوبیده یا له نمی شود / کفپوش در اثر قرار دادن وسایل سنگین کوبیده می شود.
  15. پارکت لمینت در اثر شستشو با تی خیس یا نمدار، به مرور خراب می شود / کفپوش در اثر شستشو با تی خیس بسیار مقاوم است.
  16. پارکت لمینت پس از نصب نیاز به پروفیل های جانبی مانند قرنیز دارد تا درز انبساط پوشانده شود / کفپوش نیاز به پروفیل جانبی ندارد.
ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «کفپوش لمینت چیست؟» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره کفپوش لمینت چیست؟ فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.